Jalan-jalan sepanjang tahun


Tajuk dah nampak aku cuba compile semua cerita dalam satu tajuk. Hah! Dasar pemalas buka blog madang bercinta update sekali sekala. Since dah kerja di tempat baru aku bukan x ada masa nak update tapi aku banyak buang masa buat hal lain. Nak kata x cukup masa tipulah kan, tapi realiti aku dah makin berlemak since bertukar ni. Dulu di opis lama aku 53-55 kg tapi sekarang dah 59kg lebih ....so hampir ke 60kg. Baju dah banyak x leh nak pakai, bukan x boleh masuk ye tapi klau pakai nampaklah segala highway double bumper, ombak ombak so malas nak cakap lah pikir sendiri lah....

Okey malas nak cerita ban badan ni ..mak stress hokey..esok citer mmg x habis siap aku selingan slot air mata. Selepas balik umrah bulan 2/3 yang lepas, kami pi hatyai pastu kami dah tak jalan jauh mana, ada pun takat dekat2 dan tempat2 yang dah biasa pergi. Kalau dulu rajin lah aku bercheckin bercheckout even dalam melaka je kut now pak anip dah makin sibuk dengan bisnesnya dan tambah plak bas, bila pemandu tak ada bos lah kena drive bas kehulu kehilir. Bila ada rumah kami akan gunakan sepenuhnya masa untuk bersama anak2. Kadang2 ada gak aku berjalan dengan anak2 tanpa pak anip sebab dia terlalu sibuk. Nak atau tidak aku kenalah faham dan berdikari. Namun aku bersyukur sangat dapat mama yang bila aku x dapat balik kampung mama dan adik akan datang Melaka tengok cucunya. Boleh dikatakan setiap dua minggu mama akan turun jengok aku. Thanks mama. Bila mama dah turun so banyak lah aktiviti dan lokasi kami pergi tapi dalam melaka je la kut tak pun paling jauh tangkak sambil menikmati Air Terjun Ledang. Pastu last month kami semua ke JOhor Bahru JDT CEHH...pi round sana dan round LEgoland dengan pak lang anak beranak. Meriahlah juga tapi yang tak best balik dari Jb dari anak sampai ke mak jatuh sakit. Seksa gak la nak hadap sorang2 anak yang sakit dengan pak anip pulak kerap x ada rumah. 

Tak mo citer banyak ...suka citanya aku nak simpan gambo2 kenangan ni dalam
Blog kecayangan ini....jeng jeng









Sagil, ledang. Tangkak



Mummy & kids day out Jusco Ayer keroh
Ngada2 kan itu pun nak ckp aku sorang layan anak..letih tau...




Genting Highland terjah!!!
Raya Haji...








Oklah itu jer..nak tido esok keje shift pagi....sayonara!!

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia