Bau Kemenyan

Apa perasaan korang kalau tetiba dalam rumah terbau kemenyan...

Yerhhh..kejadian mistik ini telah berlaku pada aku isnin lepas, malam tu aku anak beranak baru pulang dari pasar malam dan seperti biasa aku buka pintu , masa tu x perasan sangat bau kemenyan but bila dah betul2 masuk ruang tamu pertama aku dah rasa bulu roma meremang dan diselang seli bau kemenyan yang agak kuat, yang agak pelik lagi bau tu hanya terbau di ruang tamu utama sahaja tidak pada ruang ke-2. Puas aku mencari punca bau tapi gagal, di benak fikiran ni sudah berfikir macam2 dengan bulu  roma aku asyik menegak jer. Aku memang dah rasa agak lain, mulut ku berkumat baca surah 3 Qhul....kali ke-3 aku baca terus aku tepuk dinding 3 kali. Ya allahh hanya ko sahaja tahu apa yang aku pkir ketika itu.

Perkara utama yang aku pikir adalah BUATAN ORANG.....

Aku yang agak blur denga hidung aku yang tidak selesa bau kemenyan yang agak kuat, terus aku ambil febrezz  spray satu rumahh....bolehh? ..... boleh jerr...sebelum tu aku call pak anif bagi tahu situasi aku. Bila dah spray febrezz bau kemenyan makin hilang, so keadaan aku kembali normal dengan senang lenang seperti x ada apa2 berlaku, aku buka bungkusan laksam yang di beli di pasar dan chalif dengan jagung rebus fovourite.Sedang menikmati juadah yang menyelerakan tetiba aku dengar orang panggil nama aku di belakang kat dapur .....ilaa ilaaaa... bila kita dah dengar orang sahut nama comfirm kita sahut panggilannye , dan yang aku plak terus buka pintu belakang. Bila dah buka pintu, dengan muka standby sengih tetiba bertukar pelik.....Amik ko....sekali x ada orang? Abis sapa panggil aku tadi .....kERRRrr aku yang perasan lebih. So, bila dah tau x ada orang kat luar, apa lgi terus lah tutup pintukan...pastu boleh yerk aku sambung  balik makan. Tapi dalam hati ni Dup Dap Dup Dap, control takut, kalau aku takut si chalif depan aku ni comfirm jadi takut. Agak lama masa berjalan menunggu pak anif pulang, leka lagi mengadap Buletin Utama. Tetiba.....ilaaaa ilaaaa.... berbunyi lagi , but kali ni cha  pun dengar sekali, siap berpandang antara satu sama lain....mummyy...kawan mummy...cha terus berlari kepintu belakang dan aku menyusul dan buka pintu tengok....Mummyyy...x ada orangg pun...kucingg ada laaa......dUP DAP dap dup..hati aku ini., terus tutup pintu dan masa tu aku dah rasa mmg dah lain gilerrr2...Ya Allahhh...lindungilah aku anak beranak ....

X lama tu, dengar bunyi motor pak anif lalu belakang rumah , chalif bila dah dengar motor bapak dia mula lah terkejar2 macam bertahun x jumpa bapak. Bila masuk pak anif terus tanya macam2...dan aku citer la kejadian aneh yang telah berlaku. Tang, aku buka pintu belakang sebanyak dua kali mmg dah aku agak comfirm dia marah...siap cakap aku jangan buka pintu, lain kali tanya dari dalam siapa di luar. Manalah aku tahu pak anif oiiiIi...bukan sekali dua jiran tetanga panggil kat belakang rumah ni, dia risau kalau orang yang panggil tu mahkluk lain..adoii...lagi remang roma aku ni. Pak Anif ambil HP terus call mak , seperti biasa aku gak yang blur2 kutu macam x tahu nak kata apa dan dalam kepala otak ni hanya pikir...SAPA GERANGAN MAKHLUK memanggil AKU MEMALAM BUTA TADI ....adakah gerangan syaitan yang cuba dihantar seseorang untuk menembusi rumah aku ini. Oh Tidakkkk....

Start malam itu, pak anif dan aku tidur la kat bilik chalif....kejadian malam itu sengaja aku OFF RECORD for a while...sebab aku x mahu perasaan takut mengusai aku yang sememang sedia maklum penakut. Kalau betullah ada orang dengki kianat,  mahu hantar benda2 yang x baik keatas kami sekeluarga aduhhh..tolonglahh  dan di tekan disini...AKU X KAYA LAAA WOII...HARTA PUN X ADA....HARAPKAN BAS, ITU PUN LUM HABIS BAYOR LAGIII....tapi kalau bukan kekayaan yang mereka mahu atau ada pompuan nak pak anif ker...ADOIII....TOLONGLAHHHH...X YAHLAH NAK JADI MUKA X TAHU MALU ...MCM DAH PUPUS KAUM ADAM KAT MUKA BUMI NI....X KAN LAKI AKU YG KO NAK..Kalau muka dia macam Brad Pit lain la citer.....tapi kalau bukan pak anif  yang mereka mahu dan  kalau aku....Uikkk....ALAMAKKK.....APA BUTA KER KO NAK KAT AKU NI...DAH LAH PENDEK, GIGI BESI, GELAP ( opsss ... marah pak aniff ) , NASI LEMAK 30SEN .....( adushhh ...tang ni aku kalah ).....astafiruallahalazim...

Jika betullah segala ini nak berlaku .... aku memang kalah ...memang kalah...direct aku cakap...aku dan pak anif mmg x reti...hanya mampu aku buat hanya berserah pada allah swt..Kalau betul orang nak kenakan aku dan pak anif...aku mohonlah janganlah libatkan anak2 aku......itulah harta kami dunia akhirat. ....aKU X RETI nak cakap yang aku sedih dan takut tapi yang cuba aku nak tekankan disini....pada mereka yang mempunyai hasat dengki, khianat , x boleh tengok orang lebih....cubalah berpijak pada bumi yang nyata dan redha atas segala pemberian yang maha esa dan yang paling penting bersyukurlahhh...

entah..... x mahu tulis lebih2....takutttt.....Kalau korang hantar rupe hantu mcm kat atas ni rasa bukan pengsan  dah , tah tah terus arwah ...dah abis citer x yah nak perabis duit nak jumpa bomoh2 dan comfirm aku kat 5 kaki bawah tanah...entahlah...

Aku x faham sebab aku x pernah nak faham....bukan aku x pernah hadapi semua ni dan pernah hadapi suatu tika dulu...tapi aku x faham perlu ke mereka lakukan semua ni untuk memuaskan perasaan dihati sedangkan dia tahu akan balasan allah di alam bazakh nanti. Jika rasa sempat bertaubat tp adakah taubat diterima sekiranya orang yg ko buat itu sudah mati...hanya allah yang maha mengetahui....Aku teringat kess mamaku sendiri...mama pernah kena buatan orang, kesian mama...x per ma ...orang buat kita sampai bila2 dia x akan senang...mungkin dia rasa bahagia di dunia tapi akhirat jawaplah dengan tuhan....dah !  x mo citer lebih2...nanti touching. Kepada sesiapa yang rasa korang yang buat ...aku awal2 bagi tahu korang...COMFIRM KORANG MENANG....sebab apa? ...lu pikirlah sendiri...

p/s: ya allah jauhilah kami dari hasat dengki kianat manusia....dan sucilah hati kami dari mengkhianati mereka...sesungguhnya kau maha mengetahui dan mengasihani....

Comments

Anonymous said…
Pendinding rumah dari sihir dan pencuri:

sebelum tidur buat amalan ni (saya dpt dari imam surau)

Niat: Aku baca alfatihah kerana Allah Taala,
kemudian baca:
Alfatihah
empat qul,
ayat kursi,
bismillah x21

Niat: aku sedekah bismillah kepada malaikat ahli noubah.


- aku ada tanya siapa tu malaikat ahli noubah, imam tu jawap adalah malaikat yg ditugaskan utk menjaga kita dan seisi rumah dari sihir dan pencuri semasa kita tidur sehingga le masuk waktu subuh. Dinding akan terbentuk dari bumi hingga kelangit. InsyaAllah.
Anonymous said…
ko ada buat orang kecik ati kot..sebab pulut santan binasa..sebab mulut badan binasa..
ainzuryn said…
akak pun pernah jumpa keadaan pelik camni tapi akak amalkan membaca yasin setiap kali lepas maghrib. takut tu memang takut...
Unknown said…
kak ain: ye kak...itulah yg diamalkan skrg..now sy kena hati2...kdg2 org baik ngan kita tp sebenarnya hasat dengki.

TNB : dlm blog ni mmg bahasa sgt kurang ajar...tp kat luar minta maaf...masih terpelihara. aku pun jrg bercakap dgn org yg aku x berapa rapat...melainkan yg dengki tu adalah di kalangan mereka yg rapat2...x boleh tgk kita lebih dr dia..
Anonymous said…
sebenarnya bau kemenyan tak semestinya sihir org buat.kalau org dulu-dulu dia tak selalu biarkan rumah kosong lama2..dia mesti selalu buat org datang selalu..meriah dan bising...kalau rumah dah selalu takda orang...Jin akan duduk.Jin ni stail dia mcm org lama sikir dok wangikan rumah dengan kemenyan dan lain2..org lama dia memang stail wangikan kawasan rumah setiap penjuru dgn kemenyan..tu pasal kalau kau masuk hutan..bau kemenyan je ko mesti patah balik..jgn patahkan dahan2 sesuka hati..tu rumah dia la tu..

memalam boleh tidur?sbb jin suka menyakat..kenkadang badan bergetar dll...mudah-mudahan bukan jin kafir.jgn tinggal solah dan 3 qul sembur sapu kt bdn.
Unknown said…
tq yunk....alhamdulilahh keadaan kembali okey...harap semua kekal okey...

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia