Tabita ni tak elok ke

Ramai tanya ila muka cantik pakai apa, sebelum jual produk ni ila memang tak cakap pakai apa sebab memang tau mulut orang cengana. Malah dari sebelum pakai lagi memang ila dah dengar pelbagai negative feedback pasal produk ni. Memula memang tak ada hati nak pakai, tapi bila tengok beberapa member yang pakai tabita muka semua cantik dan mulus serta semula jadi mula rasa meloncat2 nak pakai. Pada awalnya ila beli thru ig tak mahu sebut nama ig tu, tapi memang habis muka ila rosak dan mengalami keradangan yang teruk. Gagahkan diri untuk pakai sampai sebulan lebih tapi muka makin teruk kata tak ikut arahan ikut je. Sampailah tanya sendiri dengan member dan bawa jumpa member bersama set tabita yang ila guna  omg! Its fake! Rasa sedih tu jangan cakap sebab ila beli terus set besar plak tu..nagisss ..harga memang murah dari yang original sebab murah la ila beli dan sapa tak mahu murah kan?
Pastu member suggest satu agent tabita..paling terkejut rupanya tabita dah tukar nama since bulan april x salah 2014.. Sebab terlalu banyak fake tabita di  pasaran Malaysia. Malah copyright dia exactly serupa macam original..so tak salahkan diri sendiri untuk beli yang murah dan yakin itu adalah produk original. Hari yang sama dapat contact agent terus ila beli set trial dan tak mahu beli besar,,, risau plak. Mesti terpikirkan kenapa ila tak serik nak cuba tabita. 1st sebab ila yakin dia boleh buat muka ni lebih semulajadi jika kita bersabar untuknya dan kedua hanya tabita original sahaja yang mampu kembalikan muka ila yang ketika itu rosak teruk. 
Dapat sahaja barang ila terus pakai, okey memang rasa lain, keradangan di muka  still ada but member cakap stay pakai sebab this produk akan recovering muka yang bermasalah dan harus bertabah kalau nak cantik. Masa pakai fake leher ila teruk kemerahan2 dan bintik-bintik merah dengan but 2nd used ni alhamdulilahh totally stop dan kembali asal dalam masa seminggu. Pengelupasan hanya sekali sahaja dibahagian tepi mulut dan hidung pastu slowly putih dan glowing dan kepedihan tu masih ada bila siang hari dan ila hanya sapu toner malam sahaja sebab agak pedih sikit. Genab 2 weeks lebih ila buat macam biasa hingga masuk 3 weeks mula ramai tegur ila. Masa tu rasa eh eh muka aku dah okey key...haahahhaha so after a months makin ramai tanya malah suami pun puji kulit cantik dan tak payah nak bermakeup bagai since keluar rumah mahupun ke opis. Until now my face is naked when outing to office, shopping and mana2 jelahh..saya puashati sangat2. Bila dah ramai tanya member kata better u jual..at least leh buat side income..ermm malas sebenarnya tapi bila ramai yang tanya why not ila kongsi apa yang ila pakai untuk semua yang tanya...since jual ramai gak la yang condem tabita tapi bagi ila terserah pada masing2 ila yakin ini original dan not fake.. Bagi ila nak cantik nak sihat terserah pada diri masing2. Set my mind even udara yang kita hidu makanan yang kita makan hari2 itu belum tentu totally berkhasiat dan tak membawa penyakit. Yang penting keyakinan tu , if u yakin insyallah ia akan membawa ke otak terus ke sel tubuh untuk sihat. Cuma ila pesan nak cantik luar biar bermula dari dalam jangan terlalu kedekut untuk berbelanja lebih untuk cantik dan sihat. Even ila pakai desi damayanti but ila still amalkan pengambilan vitamin dari shaklee dan minuman bercollegen, maklum lah bila umur lebih 30tahun collegen dalam badan dah makin kurang so collegen itulah yang support untuk ketegangan dan keanjalan kulit muka serta badan. If tak mahu minum collegen kita boleh peroleh collegen dari ikan dan telur pun boleh. 

Ini adalah jawapan dari agent tabita ila pada mereka yang nak cantik tapi kurang berkeyakinan atau lebih dengar cakap orang atau maybe input negatif terlalu banyak dari orang luar bout this produk and thats why kalau orang tanya ila soalan yang menjatuhkan,  ila akan ignore...harap faham..u all tanya saya pakai apa saya jawap tapi u rude...saya tak suka u bercakap dengan saya dari fakta orang lain dan dengar cakap orang lain. Ila jual apa yang ila guna dan pasti original dari agent yang sah! Dan telah mendapat kelulusan sah dari farmasi kerajaan indonesi. Ramai artis indon juga pramugara serta pramugari malaysia sudah lama mengunakan produk ini cuma tulahhh ila rasa mereka mengalami nasib yang sama macam ila bila berdepan dengan orang yang konon nasihatkan orang tapi realiti nothing.  Sila baca dibawah ye.... Terima kasih.

Isu Tabita VS Desi Damayanti Skincare (DDS)

Penat nak jawab isu ni.. Saya sebenarnya dah malas nak explain kat agen2 palsu dan pengguna yang dah gelap hati dengan fitnah yg dibawa oleh agen fake ni.. Lantakla, yang rosak muka, yang jadi kulit menipis bukan kulit saya... Tetapi selagi ada yang bertanya, saya akan tetap terangkan perkara yang sebenar2 nya.. Mana yang nak berdegil jugak, lantaklahh.. Saya dah penat mengwar2kan fakta yang betul ni...

So pasal isu tabita VS DDS ni, Ada yang bwk cerita tabita dan DDS tu sama.. Cuma DDS mahal sikit dr tabita.. Ada juga kata Tabita dan DDS dari owner berbeza.. Ada yang kata Tabita pemiliknya Trie Hastatie dan DDS tu milik Desi Damayanti.. Ada pulak yang pandai2 buat cerita tambah garam, tambah ajinomoto bagi sedapkan cerita. Trie Hastatie tu dulu share partner Desi Damayanti.. So skrg mereka bercakaran dan Bu Desi tinggalkan Tabita dan buat jenama sendiri atas nama DDS.. So senang2 je buat rumusan yang asli Tabita dan yang palsu DDS... MAKA SEMUA ANDAIAN TU, SAYA KATAKAN ADALAH PALSU DAN FITNAH SEMATA-MATA...


Kenapa saya kata mcm tu???? Sebab sepanjang saya berjualan produk ni, belum pernah saya dengar bu desi ada share partner bernama Trie Hastati.. Tiada share partner selain suami nya sendiri iaitu TONNY HUTAPEA... Kalau tak percaya jom click website kerajaan Indonesia ni utk kepastiannya :

Semak hak paten TABITA SKINCARE  

1. Click sini :
http://merek-indonesia.dgip.go.id

2. Paparan pertama, sila masukkan nama TABITA pada column pertama :

Contoh: MEREK DAGANG/JASA :
Masukkan TABITA

Dan tekan CARI

3. Maka keluarlah semua senarai nama pemilik nama berdaftar yang menggunakan nama TABITA.

- Pemilik pertama menggunakan nama Tabita utk perniagaan terasi.. (tak silap saya terasi tu belacan😜)

- Pemilik kedua menggunakan nama Tabita atas peniagaan jualan makanan dan snek.

- PEMILIK KETIGA MENGGUNAKAN NAMA DAN LOGO TABITA SKINCARE UNTUK PERNIAGAAN KOSMETIK IAITU TONNY HUTAPEA.


- PEMILIK KEEMPAT MENGGUNAKAN NAMA DAN LOGO TABITA SKINCARE UNTUK PERNIAGAAN SPA DNA SALON IAITU TONNY HUTAPEA

Jadi, dimana org yang kononnya yg diceritakan oleh agen palsu pemilik tabita iaitu TRIE HASTATIE tu????? Awak kat mana? Awak.. Awak kat mana??? Nampak sgt sijil hak paten atas nama trie hastatie yg pernah berlegar di laman sosial baru2 ni adalah CIPLAK dan telah DI EDIT sendiri oleh agen palsu utk meraih simpati pengguna.. Tembelang sudah pecahh wehhhhh....


SOALAN LAGI :
Kenapa Desi Damayanti dan Tonny Hutapea rebrand produk Tabita ke DDS? 

JAWAPAN :
Sebab terlalu byk produk atas nama Tabita yang telah dipalsukan.. Kalau masih ingat, kes negara singapore yang telah banned produk tabita, semua tu gara2 tabita fake.. Sehinggakan produk tabita asli dapat busuk nama... Pasal kes tu juga la yang menyebabkan proses kelulusan BPOM memakan masa yang cukup lama dan terbengkalai.... Dan bermacam2 masalah legal yang timbul bilamana tabita fake berleluasa dan sukar untuk dibendung... Saya sendiri agen sah ibu desi selama 3 tahun ni pun pening dengan isu produk palsu atas nama Tabita ni.. 

Langsung dari peristiwa kesukaran tu, maka Ibu Desi dan Pak Tonny telah berhentikan produk atas nama Tabita dan telah diganti dengan DDS.. Maka pada Julai 2014 secara resmi nya produk Atas Nama Tabita Skincare (untuk set regular, exclusive, pot cream, botol toner dan facial soap sahaja setakat ini) telah diberhentikan produksinya dan diganti dengan Desi Damayanti Skincare. Jadi, mana2 yang masih berjualan produk exclusive dan regular set dengan nama Tabita Skincare, terang2an produk itu palsu.. Mcm mana boleh ada lagi atas nama tabita?? Sedangkan ownernya sendiri dan stopkan produksi dan rebrand atas nama desi damayanti?? Stock lama kut?? Tak logik sgt2 kalau kata stock lama.. Untuk pengetahuan, sebelum owner nak rebrand DDS ni pada July 2014... Owner dah stop jualan 2 bulan sebelum launch DDS, nak bg agen2 dia habiskan stock lama... Skrg dah bulan berapa??? Takkan masih ada stock lama.. Sgt2 tak logik... Lagipun u all nak ke pakai stock lama tu??? Erkkkkk... Dah Berkulat kut... 😲😲😲


SOALAN LAGI
DDS tu selamat ke?

JAWAPANNYA
DDS sudah berdaftar dengan Badan Pengawasan Obat dan Makanan (BPOM).. Satu badan yang sama fungsinya dengan KKM.. KKM utk Malaysia. Manakala BPOM utk wilayah Indonesia. Number pendaftaran BPOM :
IJIN DEPKES RI HK.07.IKOS/V/121/14... 
Tak percaya? Boleh check sendiri di kantor BPOM di Jakarta..


SOALAN LAGI
Produk Desi Damayanti sudah dipalsukan???? OMG!!!

Apa????  DDS telah dipalsukan??? Betul.. Produk DDS telah dipalsukan.. Kenapa dah dipalsukan? Bu desi tak amik tindakan ke??


Kenapa DDS dipalsukan? Sebabnya bilamana produk yg ada sambutan dan berkualiti tinggi, of course la ada yg busuk hati dan cuba utk mencari keuntungan dengan cara yang tak betul..

Dan ibu Desi bukan tak ambil tindakan, tetapi di jakarta, indonesia, tiada langsung produk Desi Damayanti palsu.. Yang berlegar produk palsu ni hanyalah di Malaysia, Singapore,  cambodia dan beberapa negara selain Indonesia...  Produk DDS ni adalah produk Indonesia... Jadi, amatlah sukar untuk diambil tindakan bilamana produk tu dipalsukan di negara selain Indonesia... Ibu Desi dan Agen2 resmi masih dalam perbincangan bg membanteras masalah ini, dan segala keputusan yang akan diambil kelak akan dimaklumkan Dr masa ke semasa melalui agen resmi...  Setakat ni hanya boleh dicadangkan agar pengguna bijak memilik produk asli dari Agen Resmi dan agen terpercaya DDS di seluruh Malaysia sahaja bagi memastikan keaslian produk...

SOALAN LAGI.
Alaaaa.. DDS original mahal la compare yang fake??  ibu Desi dan agen2 dia kaut keuntungan berlipat kali ganda ke?

JAWAPANNYA..
Tak baik cakap mcm tu.... Adakah kamu tahu yang DDS ni telah diwujudkan dengan cara yang legal.. Mengikuti segala peraturan kerajaan Indonesia .. Melalui ujian LAB, bila tak lulus, kena submit permohonan yang Baru.. Ada sijil2 yang perlu direnew setiap tahun/tempoh yg ditetapkan.. Kos Bayaran peguam, kos pendaftaran dan kelulusan BPOM.. Semua peraturan legal tu memakan kos yang tinggi... Bukan seperti produk fake yang hanya meniru/menciplak produk tanpa menanggung segala kos legal sepertimana yang ditanggung oleh owner produk. Jadi fikir2kan lah, kita ni manusia, Telah diciptakan dengan akal fikiran yang mampu membezakan baik buruk, halal dan haram..


SAYANGI WAJAH ANDA..
SAMA-SAMALAH KITA MEMBANTERAS PRODUK PALSU YANG HANYA MEROSAKKAN KULIT ANDA..

SALAM SAYANG 😘😘😘


DESI DAMAYANTI SKINCARE CV TABITA

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia