Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita



IKUTI CARA PEMAKAIAN YG BETUL UTK MEMPEROLEHI HASIL YANG MAKSIMA...
CARA-CARANYA (untuk pengguna baru tabita skincare) :-

Bulan Pertama :-
Pagi & Malam :-
Sebelum mencuci muka bolehlah  basahkan dulu muka dng air dlm 3 min ke atas, utk melembutkan kulit mati dan urut dengan lembut untuk menanggalkan kulit mati tersebut (jangan digosok / ditekan).
Pagi :-
1) Cuci muka dan leher dengan Facial Soap bersih2 secara merata, lalu dibilas.
2) Sapukan dengan Smooth Lotion yang sudah di tuang diatas kapas tipis kira-kira 2 titis
3) Usapkan ke wajah dan leher dengan perlahan secara merata 
    (jangan digosok / ditekan).
4) Setelah merata, dlm keadaan lembab, pakai Daily Cream pada siang hari secara rutin -krim ni agak meleket so setiap kali  ila apply day cream dan nite cream ila calitkan dulu di muka kawasan T ZONE, termasuk dagu dan leher, ila basahkan lima hujung jari atau renjiskan sikit air dimuka dan baru di sapu rata di seluruh muka . Maybe agak terasa basah tapi dia akan kering sendiri dan masa tu anda rasa kulit anda menegang.

Tengahari @ Petang :-
1) Cuci muka dan leher dengan Facial Soap bersih2 secara merata, lalu dibilas. Pakai Daily Cream.

Malam :-
1) Cuci muka dan leher dengan Facial Soap bersih2 secara merata, lalu dibilas.
2) Sapukan dengan Smooth Lotion yang sudah di tuang diatas kapas tipis kira-kira 2 titis
3) Usapkan ke wajah dan leher dengan perlahan secara merata 
    (jangan digosok / ditekan).
4) Setelah merata, dlm keadaan lembab, pakai Nightly Cream pada malam hari secara rutin

TIPS Untuk lagi cantik...
1) Pemakaian bedak @ apa2 produk selain tabita adalah tidak digalakkan untuk mendapatkan hasil yang maksimum (bulan pertama aje)
2) Jangan garu @ kopek kulit semasa proses pengelupasan berlaku.
3) Lipstik @ mekap mata boleh dipakai semasa proses pengelupasan berlaku.
4) Facial soap akan mudah beku jika berada dalam suhu sejuk, hanya rendamkan botol didalam bekas yang mengandungi air panas, beberapa minit kemudian ianya akan cair kembali. Ini berlaku disebabkan oleh extract buah betik yang terdapat dalam botol
5) Selepas sebulan, pemakaian bedak @ apa2 produk lain dibolehkan seperti biase.
6) Selepas 6 bulan, warna kulit pun dah sekata (tiada beza warna antara kulit muka dan leher), boleh kurangkan penggunaan Smooth Lotion, pakai di waktu malam sahaja.

REAKSI SELAMA PEMAKAIAN TABITA...........
Pada minggu pertama, muka akan terasa perih, ketat, gatal, diikuti dengan pengelupasan (biasanya dalam 10 – 20 hari, bergantung kepada jenis kulit). Dalam keadaan seperti ini tidak digalakkan untuk menggaru atau sejenisnya yang dapat mengakibatkan wajah menjadi luka.
Bila terasa perih atau gatal cukup ditekan secara perlahan dengan menggunakan tissue atau kapas yang bersih dan lembut. Pemakaian produk harus terus dilakukan / jangan dihentikan.
Setelah pengelupasan di wajah telah merata maka gatal akan hilang dengan sendirinya. Pengelupasan yang agak lama biasanya pada daerah hidung dan mulut, hal ini disebabkan kerana lubang pori-pori pada daerah tersebut lebih besar dan banyak dibandingkan daerah lainnya. Setelah minggu ke IV dan minggu ke V wajah akan berubah, lubang pori-pori telah mengecil,wajah memutih dan tidak ada lagi keluhan. 

[TIPS UNTUK ANDA LEBIH CANTIK LAGI..]

BULAN PERTAMA
Pemakaian bedak or apa2 produk selain tabita pada bulan pertama adalah tidak digalakkan untuk mendapatkan hasil yang maksimum, Jangan garu or kopek kulit semasa proses berlaku.
Lipstik or mekap mata boleh dipakai.

BULAN KEDUA
Selepas sebulan, pemakaian bedak or apa2 produk lain dibolehkan seperti biase. anda boleh mencuba LOOSE POWDER, SERUM VIT E & EYE CREAM Tabita Skincare. 
Loose Powder ini ringan dan tidak akan menyumbat pori-pori, sesuai utk dipakai setiap hari.
Serum Vitamin E ini bagus untuk kulit yang telah melalui proses peeling dan kesannya adalah membuat kulit nampak halus, bersinar, awet muda, cerah, dan tegang. 
Eye Cream sebagai pelembab yang dapat mencerahkan dan menegangkn kulit diarea mata, menghilangkan kedutan dan Eye bag disekitar mata serta sebagai anti aging disekitar lingkar mata. 

BULAN KETIGA
Bagi masalah jerawat, setelah 3 bulan tetapi masih mengalami masalah jerawat, bolehla mencuba : ACNE CREAM yang berfungsi untuk menghilangkan jerawat. 
dan digalakkan mencube SPECIAL CREAM bertindak sebagai anti penuaan yang terdiri dari vitamin yang memberikan nutrisi pada wajah dan untuk melembabkan recommended utk 35th ke atas 

P/S :
Kat sini sy nak jelaskan sikit tentang kesan pengelupasan dengan penggunaan TABITA SKINCARE. Ramai yang salah sangka, salah faham dan tak dpt info yang jelas dari resellers di luar sana tentang pengelupasan TABITA SKINCARE. Perlu diketahui, pengelupasan dengan TABITA SKINCARE bukanlah untuk menipiskan kulit (itu adalah produk-produk yang mengandungi hidroquinone yang sgt2 tinggi menipiskan lapisan kulit kita smpai nampak urat hijau, putih melepak yang luar biasa dan bila wajah terkena panas dah muka jadi mcm udang terbakar). TABITA SKINCARE adalah perawatan kulit wajah dari dalam agar lapisan dalam kulit kita kembali aktif dan dapat memberi tindakbalas positif di permukaan luar kulit. Bila perawatan sedang berlaku, sel kulit mati (penyebab kulit kusam dan kulit tidak sekata) yang ada di permukaan kulit akan mengering dan inilah yang akan nampak sebagai pengelupasan. Pengelupasan sebegini diperlukan untuk membuang sel kulit mati pada wajah agar wajah tampil berseri. Perlu diingatkan pengelupasan dari TABITA SKINCARE bukanlah seperti produk pengelupasan yang lain. Kebiasaan yang berlaku cuma sedikit di bahagian tepi hidung, dagu dan tepi mulut. Bukannya keseluruhan wajah & pengelupasan yg teruk.. Melainkan anda memakai berlebihan seperti yg tidak disyorkan.. 

Tetapi nak di ingat kan pula kepada mereka yang menggunakan TABITA SKINCARE tetapi TIDAK pula mengalami pengelupasan. Jangan khuatir atau terlalu risau yang TABITA SKINCARE tidak sesuai dengan kulit wajah anda kerana sebenarnya anda antara pengguna yang bertuah kerana hanya 1/1000 sahaja pengguna yang menggunakan TABITA SKINCARE tidak mengalami proses pengelupasan tetapi skin akan terus cantik dan FLAWLESS selepas 3 minggu!!

Selamat Mencuba,
Jika berminat WA +60102759651
Saya jual
Saya. Pakai
(Sumber dari rakan agent desi cv tabita)


Comments

Popular posts from this blog

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia