Desi Damayanti cv Tabita

Tabita?
Napa mesti tabita tajuk diatas?
Kenapa ye?
Produk apa la plak si dak ila nak introduce ni. 

Aku ni bukan suka sangat nak dipuji tapi realiti ramai yang dah tegur kulit ni makin glow , cerah semula jadi dan natural gitu.

 Alhamdulilahh allah kurniakan kulit yang tidak sensetif dan mudah dijaga.

Kalau sesiapa yang dah pernah baca entry lepas2, aku ni ada guna beberapa produk iaitu Clinique, Colegen Vit E dan Dnars. Kalau ditanyalah mana produk paling bagus ? Bagi aku setiap produk ada keistimewaan masing-masing dan yang paling penting korang sendiri kena nilai dan tahu jenis kulit korang. Tak semua produk yang sesuai dengan kulit anda dan ada juga produk yang perlukan tahap kesabaran yang tinggi untuk kita dapat kulit yang cantik contohnya apabila kita pakai sesuatu produk baru kita akan mengalami pengelupasan pada kulit, keradangan seperti kemerahan2, timbul bintik2 merah  yang tidak ketara, kulit kemerahan2 atau kulit kusam. Jangan mudah melatah cuma tengok dulu sebulan, kita beli produk mahal2 tapi mudah mengalah pada perubahan yang buruk tapi sangat taksub pada perubahan orang lain. Nak cantik bukan hari ni kita pakai esok dah cantik macam siti nurhaliza. So, masa ni kita kenalah bertabah sikit, tapi ada juga mereka yang tak menghadapi langsung kesan2 seperti yang disebut, memang kulit korang tak ada masalah langsung. Superb lah pendek kata..

Jujur aku cakap , DD cv tabita yang paling aku jatuh cinta. Sebab apa? Tabita make me very natural after 1 months aku guna. Now aku pergi keje tak perlu makeup tebal, tak perlu tepek fundation, cc cream , bb cream mahupun matt finishing. Just tepek daily cream pastu tepek lipstik bubuh blusher sikit dan lentikkan bulu mata dan tanpa pakai maskara mahupun celak aku keluar rumah ke pejabat dengan yakinnya. Aku akan makeup just ada function dan memerlukan aku makeup sahaja. Percayalah, muka bagaikan bercahaya tau dan rasa yakin jer. 

Dulu kulit ku mmg kusam dan agak gelap, mmg gelap pun..hahaahhah
Aku mengharapkan cream siang atau bb cream. Bila nak keluar aku kena spend dalam 10minit utk bersiap, 10minit x lama untuk kita tapi agak menyampah utk pak anip.

Gambar sebelum dan selepas..
Takyah nak testimoni jauh2
Mak guna mak jadi bahan uji kaji..
So puashati..mak dah hadapi peringkat recover dari desi awal pemakaian produk ni..muka dulu kusam dan gelap..

Peringkat awal pakai:
•Kulit aku tetiba merah dan timbul bintik merah kecil2 gitu..
•Pastu masuk hari ke 4 mengelupas sikit
Tak ketara tak salah 2 hari je mengelupas pastu x ada dah.
•HAmpir 2 week mengalami proses recover...tapi nampak muka ku agak kemerah2an.

Genap sebulan..slowly muka aku nampak perubahan yang superb...aku x cakap ye tapi bila orang dah tanya2 so kesimpulannya memang baguslah produk ni.. Sudahnya sebulan aku tak bermakeup ke opis terus membawak ke bulan 2 dan 3 juga seterusnya..hanya bubuh daily cream pastu calit lipstik dah jom ke opis...datang rajin barulah aku pakai kat mata dan blusher. Keyakinan pada diri keluar tanpa makeup tu memang ketara dari sebelumnya.. Dulu nak keluar pi pasar pun aku kena pakai bb cream , sebab muka aku agak kusam dan eyeback teruk sekarang x perlu dah.

Gambar atas ni no editing malah aku snap cukup2 dekat lagi..tanpa makeup just lipstik..cerah pun semulajadi tak cerah melampau2. Tapi rata2 tegur kulit wajah ku macam bercahaya gitu..maybe kulit nampak ala2 berminyak kut ..sb kulit ku jenis kulit normal kering ..so bila pakai ni kulit aku jadi moist2 gitu. 

Gambar atas ni latest nyer...natural tak? Sempoi je kan...celak mata pun aku x yah pakai...kalau pakai matt finishing ni comfirm lagi cun, tak pakai fundation pun dah cun...hihihihu isi bakul angkat sendiri..

Kesimpulannya disini, kalau korang pakai ikut aturan serta konsisten dan juga banyak bersabar ...insyallahh korang akan dapat good result. Sebelum pakai atau tukar apa2 produk better korang free kulit korang dari guna produk asal untuk 3-7 hari..so barulah korang guna produk baru. Aku lebih suka stop lu dan bagi kulit muka ni free dari produk lama. Macam itulah cara aku everytime nak start produk baru. Kenapa? Aku rasa korang mesti tahukan setiap produk tak sama bahan, ada yang tak sesuai bercampur dan mungkin subjek lain akan timbul. So, apa2 biarlah bersabar dan sayangilah kulit anda. Jangan nak cantik tak sabar pastu bila dah buruk muka berbulan2 salahkan orang yang jual produk. Satu kemestiaannya korang kena tahu tahap sensetiviti kulit korang dan jenis kulit. 

Cerita pun dah panjang....kalau korang berminat nak beli, bolehlah sms/WA/telegram/+60102759651 atau email pun boleh di qilqarl@gmail.com. Ada jual pack set atau loose pun ada.
Harga seperti dibawah dan postage free kecuali sabah serawak tambah rm6.




  Harga set 
  ☀️Exclusive rm280
  ⛅️Regular rm250
  ☁️Big Trial rm160
  🌀 Small Trial rm120
  
Ada juga menjual loose item seperti list harga dibawah ; ( macam karang surat la plok )


Once korang beli dengan ila, insyallah kita akan guide korang cara nak guna, cara nak jimat dan consult korang dari semasa ke semasa.

Saya guna saya pakai dan saya juga yang jual....


   


Comments

Unknown said…
salam..berapa lama lepas pakai baru dapat kesan pengelupasan ye

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia