Gelagat si anak

Semua tahu aku ni seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Bila sebut soal anak ni rasa macam tak percaya yang dulu aku ni sikit punya nakal dan bukanlah ciri2 perempuan yang mempunyai wajah2 keibuaan. Jangan kata keibuan malah mak mertua tengok pun macam tak yakin je tengok bakal menantu. Ye ke tak ni nak jaga anak aku ni ? Reti ke masak ? Pandai ke kemas rumah ? Tah tah anak aku yang masak, mengemas. Haaa kann macam tu sekali tahap ketidak yakinan aku keatas diri aku sendiri. 

Orang kata kadang2 kita nilai orang pada rupa tu belum tentu tepat, realitinya kalau tak kenal maka tak cinta. Even dah ada 4 orang anak ni aku masih tak percaya tau, lagi2 bila balik kerja tengok anak aku terpekik2 panggil aku, yang merangkak bekejar nak sampai ke pintu macam dah lana sangat tak jumpa maknya. Masa tu mulalah rasa rindu lagi2 bila anak2 berebut nak peluk cium aku. Alahai bahagia je rasa ni hilang segala letih. Begitu hebatnya anugerah allah pada seorang wanita yang mampu melahirkan anak dan mendapat kebahgian serta kasih sayang dari anak. 

Post kali ni nak selitkan pasal aqill si abang kawasan. Haaaa ni si anak no 3 yang panjang akal serta sibijak sipetah dan sigarang so tak hairanlah satu taman  kenal dia. Bukan nak memuji anak tapi ada baiknya aku sebut yang baik je supaya secara tak langsung doaku untuk jadikan si anak lebih baik dan soleh hendaknya.

Malam kelmarin keluar temam pak anip makan tah tetiba tekak bos nak makan sup kambing katanya. Layan je le padahal lauk aku masak kat dapur tu banyak lagi. Kalau dah malam2 kat Melaka ni takat sup tu kedai mamak je le. Memula nak gi berdua konon budget bujang la kan tapi dua dua si kecil tak mo tidur plak, so angkut je le. Bagi bibik rehat plak. Belum sampai kedai dalam kereta aiqarl dah selamat beradu ermmmmm nampaknya memang tidaklah sepanjang tu. 

Aqill masih segar bugar matanya...seronok dapat ikut daddy lepak mapley. Order roti tisu untuk dia tapi maggie goreng aku gak dia bedal. Kesudahannya habis air aku di sesahnya sebab menahan kepedasan. Tapi makan tetap makan sebab maggie punya pasal. Aqill memang suka makan menu berasaskan mee tak kisahlah mee sup , kari, goreng asal mee dia suka. So dari situ aku boleh lihat aqill 40% follow papatok dia. (Papa aku) Baik dari makan ,kelasakkan, muka dan adalah yang lain2 tu. Aqill ni sangat comel perangai dia tapi kadang2 menyakitkan hati juga bila dia kerja membuli abang dan adik dia. Kadang2 dengar2 melalak je abang dia bila ditanya rupanya kena bantak dengan si aqill. Aduhhh time tu marah dia pun tak guna memang comfirm muka sajer jer dia. Kadang2 datang dia senyum2 terus tak jadi marah sebab dia sangat mempersonakan..heheheh mood mak geram dengan anak sendiri. Jom tgk gelagat dia malam tu..

Suruh senyum dia poyo jerit2 

Suh senyummm lagi sebut nak amik gambo dia buat2 tutup mata...ngada2 tau

 Seisi berborak...x ada topic lain citer abang buat dia.. 
Air sampai ...abg minum yer....minum laa nakk

Maggie sampai abang nak tikit mummy...okeyy silakan tapi penyudahnya......

 Dap la mummy sambil mulut menahan pedass...
 Adeii pedasss apa ada hal kann air apple juice ada...
 Makan lagi dan suap lagi dan lagi dan lagi

Berselera dia makan walaupun pedas

 Roti tisu dah sampai tengok je usik pun tidak.

 Roti tisu nampaknya aku dan pak anip abiskan...maka maggie ku selamat ...

Comments

VitaminSuci said…
Haha comel je Aqill makan megi. Tau pedas, telan jugak.

Tahu tak vitamin yang baik untuk kesihatan anak-anak?

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia