Sukan KKM 2014

Tahun 2014 Melaka merupakan tuan rumah bagi sukan KKM.. Aku ni bukan terlibat sukan pun, kalau melalak mampulah kut hahahahahhhaah perasan suara ala2 Siti Nurhaliza kannn... Puiiiiiiii Di sekolah pun aku setakat wakil hoki je itu pun wakil sekolah yang tak pernah masuk akhir hahahhahaaha alahh sekolah rendah je pun. Sekolah menengah masuk olahraga tapi itu pun takat dalam sukan rumah jele kalau wakil sekolah takat pegang pom pom layak lee. Aku disekolah dulu lebih pada kesenian dan kebudayaan dan mural so sukan ni agak tak minat sangat kalau kat sekolah muka aku ni memang tiap2 tahun naik pentas buat persembahan,  tak menyayi ,menari, tak pun koir pastu berlakon but tang berlakon aku x berapa gemar sebab aku memang x reti berlakon ko bagi la watak apa pun sampai atas pentas aku leh gelak pastu lupa script so tolong jangan nak memandai suh aku berlakon. Kalau berlakon watak mak tiri aku suka sebab suka tang mak tiri tarik rambut anak tiri eeee geramm geramm siap ko aku kejekan , jadi pastikan anak tiri tu bukan musuh aku. Hahaahhahahhaha. So dipendekan cerita aku ni mula naik pentas dari darjah 3 sampai menengah bawa ke sekarang. So dipendekkan citer lagi kalau bab gedik2 tu bagi la katt mumylahh yee wakakkakkakaka yeye..jangan muntah . So agak2 sapa2 nak suh aku meraikan apa2 function kat tempat korang bagi tau je mumylah, comfirm aku lakukan yang terbaikkkk... Haaaa classs sempat promo.. Ok serius semua. Kita sambung .....

Sukan Kkm kali ni aku sebagai sukarelawan gitu, kan suka interframe so mestilah suka joint2 semua ni. Kerja bukan nasib2 dapat yang best2 silap2 ko jadik tukang angkat tong air pastu jerit airr airr bang nak airr kakk air kak,  tak  pun tukang mop court badminton atau mungkin tukang rata pasir lompat jauh...haaaa padan muka ko! Hehehhhe.

Nasib mumylah tak buat semua tu nakkk, of cos i buat keje ringan dan control ayu gitu aueeee geli.  Aku jaga team olahraga, pada mula kena standby dalam bilik seketeriat pastu jaga makanan pastu melangkau ursher terus kena campak jaga bahagian pingat dan hadiah. Apa nek buek namo pun sukarelowan relo x relo ko relokan  jo lah bilo orang suh ko buek apo. 

Have fun la so aku leh lakukan kerja2 yang dah biasa aku buat seperti protokol vip untuk hadiah dan sambutan. Aku seronok sepanjang jaga sukan ni even aku kepenatan lagi2 1st day keje malam pastu mengadap terus  kat stadium dan balik rumah mandi terus sambung kerja malam. Alhamdulilah kerja kalau ada minat insyallah diberkati tuhan dengan kurniaan kudrat yang kuat. Aku akan lakukan dengan gembira walaupun aku keletihan tapi yang pasti happy. 

Sepanjang 4 hari berlangsungnya sukan maka banyak pengalaman yang aku perolehi dan dari situ sedikit sebanyak mengajar aku bekerja dalam satu pasukan yang muafakat walaupun banyak kepala yang rasa dia ketua, banyak arahan yang rasa dia bagus sangat tapi bagi aku mana2 pun sama jer pokok pangkal aku gembira dengan tugasan yang diberi dan masih undercontrol.

Meh tengok mumylah mengedik sepanjang sukan Kkm berlangsung 1.5.14 hingga 4.5.2014


 
Sukarelawan olahraga
Bersama ex Tpkn Kesihatan Awam dan kini Pengarah Jknm....
Team pendaftaran dan protokol sambutan
 Team pendaftaran dan protokol
Dewan dinner sukan Kkm di Mitc
 
Ajk pendaftaran merangkap protokol sambutan vvip 

Alhamdulilah settle semua penat tu tak usah dikata tapi demi seronok minat lupa sekejup segala penat lelah. Apa pun kita lakukan sesuatu perkara hendaklah bersungguh2 dan buat dengan ikhlas. Buang sikap prasangka buruk, sombong bongkak hasad dengki dan irihati dikala kita bertugas atau diberi tugas. Lagi2 melibatkan enviroment kerja yang sangat baru untuk kita dengan rakan2 yang baru. Majulah suka untuk negara..

Chow

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia