Hari ibu

Selamat hari-hari ibu
Tak berani nak cakap selamat hari ibu
Sebab rasanya hari ibu hari-hari adalah hari ibu...( apo kebendo ko taip ni laa ) 
Aku bukan nak kata aku tak sambut tapi rasanya bila dah keluar pelbagai fakta, fatwa, anggapan dan tanggapan dari pelbagai pihak aku rasa ada baiknya aku letakkan diri ni di pihak yang berkecuali bukan kata aku ni lalang tapi lebih pada tak mahu anggap perkara yang remeh jadik berat. Realitinya now aku sendiri mengucapkan hari ibu pada mertua dan mama ku secara sms. Nak cakap life tak reti so type sms je le.. So jgn kata aku ego plok tapi mmg punnnn... 

Bila dalam tv dalam radio orang sibuk wish pada ibu memasing so secara tak langsung memberi effect pada si anak gadis aku sorang ni... Cacha ni mmg jenis romantik tapi tidak pada kata2 lebih pada kreativiti. Pernah satu hari dia buat aku mengamuk gila taraf meroyan la kan aku rasa tangan ni dah hampir nak sapu kat muka dia tapi aku tak sanggup terus aku blah masuk bilik. Dalam sejam tu terselit nota bawah pintu. Bila buka je dia tulis " mummy , akak minta maaf, akan sayang mummy ". So, agak2 cool tak? Klau korang x cool aku tak tau mana korang letak hati korang tu...so better ingat balik mana korang letak..

Bagi aku cacha ni macam cermin diri aku..sifat dia sensetif dia sebijik macam aku.. Kira macam fotocopy la. Kalau dia merungut tang mata dia act dia sebijik macam aku. Nak mengamuk x leh sebab mak sendiri mampu pandang sinis je leer pastu merungut sensorang pastu bila jerit terus sentap tarik muka masuk bilik bommmmmm tutup pintu kuat2. Aduh bila tengok anak buat gitu hati ni sakit macam kena panah petir (pernah kena panah ke?) masa tu baru tau perasaan mama. Teruknya aku ni kan....selalu buat mama kecewa now what u give u get it back ....ohmmggg!!! 

Cacha intan payung telah make card utk aku ...so sweet tapii... Cer tgk

Asal aku kata tapiii
Hokey semasa buka kad ni terpana aku bila tengok tulisan selamat hari ibu terkeluar macam timbul2 gitu dari kad. For your info aku pernah bagi kad yang designnyer hampir sama  pada pak anip... So adakahhhh...ohmmgg pecah rahsia mumylahhh laaaaaa

Whatever la kan mana tak jatuhnya kuah kalau x ke nasi..heheheh so leh tau la cacha ni jiwang havoc macam mumy dia..ehem ehem

 
Hadiah labu orang kahwin dia bungkus pastu bagi aku..so i terima je laa ..senyumm jerr tq cachaa sayang cacha tp asal labu niii yaaaa..hehehe at least anak mumy ingat mumy kan kan kan..tapi ermmm tapi lagi..anak teruna ku x bagi apa pun kali ni ..uhukkkk sah sama perangai dady dia kannnnn ohh tidak romantik ko nakk.. Cian bini ko.. 
Jauh langkau ko mummyyyy nyer


Tiada seindah kata melainkan penghargaan tanpa diduga ..kini ku tau perasaan bila dihargai lagi2 dari anak tersayang dan dikandung walaupun hanya sekeping kad dan labu orang kahwin ..... 


Sekian terima kasih

Dadaaaaa

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia