Celoteh Haku

Uikkk...
Panjat mak tadi, bila tengok ranking bacaan naik mendadak2
Macam retis la plak...puiii perasan ko kan ila
Paling tak boleh tahan ramai pula yang mekomen...hehehehee
Selalu 1 entry busuk2 pun 2 hingga 5 komen je pun...( blog suam2 kuku katakan )
But ni....menaik la plak..
Thanks la yerhh mekomen but sorry sangat aku x mungkin appear komen-komen korang
walaupun komen korang tu ada yang membina, menyokong, kesian dan beri semangat
But....ada 2 komen yang macam memberi arah dan nasihat suh bayo bayo bayo
Heheheheh...pelik la plak..tak akan tak tau aku akan refund duit ika tu...so apa masalahnya
Aku bukan kata aku x nak refund ...ishk ishk manusia manusia ...Orang nak marah ko nak marah..orang nak maki ko nak maki ...orang nak fitnah ko nak tambah fitnah....Orang buat dosa ko nak buat dosa...
Baliknya aku gak dapat pahala...Aminnnnnnnnn alhamdulilahhh....buat la fitnah dan makian untuk saya ye..
Saya sayang awak-awak semua....oh so sweet..


Pada yang bagi komen yang membina agar terus berniaga ...thanks sangat2...
Komen yang suh balas membalas...hentam menhentam ...maki memaki..ermmm rasanya korang dah bacakan apa yang aku tulis before ni...please janganlah jadi batu api untuk saya.


Pass is pass ...barang pun dah sampai...Orang yang terima tu pun suka terus nak beli Alhamdulilah...itu hakikatnya pusing-pusing last-last orang yang dekat-dekat gak beli bag tu....dia pun memang suka vintage design dan aku rasa nak bagi je bag tu kat dia sebab aku macam dah tawar hati....kerana bag tu nama ku busuk  nama ku dipukul canang tapi kerana bag tu juga aku baru tau ramai rupanya mana kawan-kawan aku yang sentiasa bersama-sama aku.  Thanks sesangat pada mereka yang memberi semangat dan thanks gak yang kata aku stupid tak melawan..I tau u baca blog i yunk....hahhahaahhaha....

Aku rasa kess ni adalah paling-paling banyak musabahah diri dan  tak tau mana di aku dapat kekuatan untuk hadap semua ni. Ramai terkejut dengan perubahan aku....yerlahhh dulu aku ni cepat melenting, sound direct dan panas baran...siap pernah tumbuk budak india sebab pow olin ( arwah dah )  masa skool rendah.. Jangan memain2 i ada green belt tau....hahahhaa kecohhh ko la ila. Kalau sebut gaduh tu jangan cakap la...bab2 sound2 tu memang standard,  pernah terjadi member sorang ni gaduh ngan one budak skool kami , oleh kerana rakan sepasukanlahh sangatkan..kami yang duk dengar sebelah pihak ni pung pang pung pang maki budak tu sampai nagis budak tu kita orang kejekan. Nak jadi citer salah satu dari kami ni slow talk lah dengan budak tu,  itu pun lepas 2 hari dah kena maki hamun. Last-last rupanya member kita orang yang buat onar , kisahnya budak ni sepupu boyfriend dia...hahhahahaah sebab tu nampak mesra. Tapi standard la member aku dia x leh terima, alasan dia sepupu pun boleh kahwin what...hhahahhahaha adoiii...serba salah la plak...nak jadi hal tarik member yang cool ni pi nasihatkan member aku ni...settle...so gila tak..moralnya..jangan gaduh pasal jantan boleh tak...hahhahahaha buek malu jooo. Kenang2 balik...rasa nak letak kaki ni atas kepala lutut jerr...vodosss sungguh kan.

Itu baru satu kes , kes ponteng sekolah kena tangkap masuk balai pastu papa datang jamin, citer ponteng sekolah seludup keluar ikut longkang sekali jatuh dalam longkang .Pastu lepak bawah terowong bulat mengelak pergi tuition sekali kantoi kena tangkap ngan papa...punnn akuu gak...sikit tu baru sikit tu hint-hint dia. Malas je nak citer..Tapiiiiiiii sejahat-jahat dan senakal-nakal aku ni, jahat dan nakal aku tak melibatkan orang lain.Sememangnya aku yang rosakkan diri aku sendiri istilah aku terpengaruh dan dipengaruhi itu tidak sama sekali dalam kamus hidup aku, sebab sorang-sorang pun aku boleh buat perangai. So tak hairanlah semua keputusan dalam hidup aku tidak ditentukan oleh orang lain mahupun mama dan papa. Orang nasihat aku memang ramai tapi belum tentu aku akan follow sebabnya aku mahu segala yang aku buat dari setiap sudut bukan dari desakan orang lain tapi dari diri sendiri . Aku tak mahu jadi orang lain dan im stay in my way.

Back to realiti, pengalaman mengajar erti kesabaran and how to attend and face this situation. Cuma aku memang rasa stupid tang aku block customer...so admit on that..kesilapan aku. So sorry pada ika.
Thanks pada otai-otai saller atas tunjuk ajar dan advice yang membina. Syukur sangat dapat kenal korang semua dikala begini.

Semalam sahabat aku ada paste something dalam wall yang aku rasa realitinya sekarang berlaku dan kita sendiri pun dalam tak sedar pernah melakukannya quo ;

Ramai yang saban hari menderma pahalanya di internet. Ini samada dengan cara menuduh orang ataupun memaki dan mencerca orang lain. Sebahagian mereka merasa selamat di sebalik keyboard mereka. Namun Allah tidak lupa.

Mereka mungkin merasa padan muka orang yang dimaki ataupun dicerca itu. Padahal hakikatnya mereka sedang menderma pahala mereka untuk 'si mangsa'. Jika mereka tiada pahala, mereka sebenarnya sedang menolong si mangsa...

-ABANG SEPI-


Untuk renungan kita bersama dan juga diri sendiri. Aku pun penah gak buat perkara bodoh ni dan aku harap tangan ni tidak jadi jahil seperti dulu...amin. Aku dah tak mahu perangai kebudak-budakkan itu lagi, aku nak jadi lebih dewasa dengan umur ku yang dah semakin tua. Harap aku kawal diri ku dengan sabar dan tabah supaya tidak sesuka untuk bertindak berlebih-lebihan. Aku pun dah ada 4 orang cahaya mata yang maha suci allah yang  cantik lagi comel-comel. Ku harap aku akan jadi  mumy yang terbaik untuk mereka dunia akhirat...Amin



@}~~story is memory~~{@

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia