Accident

Tarikh 9.04.13
Sapa nak menang nombor...meh tangkap no kete buat beli nombor...
Apa la nasib malang sang wira ku di langgar alza...adeii dua2 colour hitam...sapa x nampak sapa nak kata malam tp tengahari buta wei.
Kejadian ni masa nak amik pak anif kat bengkel tapi sampai simpang tetiba ada kete kuar simpang di petak kuning..ha bagus sangat la tu kan...orang tengah nak kejar lampu hijau ko sesuka paklong ko nak kuariu simpang...agak2 ko org yg dah lama beratur panjang ada ke baik hati nk bg ko laluan lagi2 waktu kemuncak mak bapak nak kejau amik anak memasing kat sekolah dengan waktu lunch hour yg pendek.
Paling x best...lepas langgar ko leh x rasa bersalah nak maki2 aku....aikkkk ni sudah terlebey sudah.
Mengandung2 ni banyak buat aku bersabar....dekat 10minit gak la aku duk dlm kereta tanpa keluar menenangkan diri yang terkejut. .terkasima..tersemput memacam ter lagi la....actually aku x cuak cuma menyampah tengok cina tu memaki dan membebel seolah2 aku yg salah plak...
Dalam kepala otak aku ni duk memikir apa la aku nak cakap ngan cina ni bagi semua settle cepat. Dah la runner berlambak menyemak suasana.
Agak2 rs macam dah byk membuang masa pastu nak kejar masuk opis lagi so....terus aku kuar keta

"u dah lama dapat lesen keretaaa"
*sudah lama tau i dapat lesen* dgn muka berlagak...sb aku ni muka budakkan..wik pasan

"habis!....u tau x sekarang i lane mane dan u kuar dari lane mana! "
"ok fine..klau ko rasa ko x mo report  dan bertanggungjawap...i buat report...u jawap sama polis laa " 

Diam terus cina tu..dia ingat aku ni nampak cengini leh pijak2 apa. Silap okey...mmg silap besar laa weii

Terus aku snap2 gambo kete aku kete dia..kawasan lokasi siap rotek kete dia aku snap...mengalahkan csi plak...masuk kete start engine terus blah....runner2 yg menyemak suasana  tercengang2 pandang aku.

Terus la aku amik laki aku.

Moral..: jangan gelabah ye tuanpuan...aceh
Jangan kuarvkereta kalau rasa x leh nk terima org nk maki ko...relexx tarik nafas.dan berpikir..org tu nk maki bia dia maki sampai puas..agak2 korang dipihak yg benar so lagi point besar utk korang. Konon2 budget cool n steady laa sangattt..hakikat serabut gok wei..
Runner....haa lepas korang accident mesti nampak bersidai runner nk menyemak yg konon nak tolong...tp hakikatnya klau kete ko kete buruk..insurance thirt party...jgn hrp muka2 dorang ni stop..tp kes mcm aku ni..yg langgar kete aku tu baru 3 bulan kuar kete...so ncd pun x ada..lagi la runner suka nak makan claim lebeyy..
Nasihat..x yah layan wei..agak2 tu kawasan ko baik la ko settle ngan bengkel kepercayaan korang.
For gurl yg alone...better korang cukup sekadar amik no kereta atau amik gambo kete..klau leh lo snap muka org yg langgar...pastu start kete blah..kang lain plak jadiknya...tp jgn blur bodoh je..berbudi bahasa la sikit..like."incik..laki saya x bg saya ckp ngan lelaki...kita settle balai depan ye"...pastu blah..contoh laa..

Actually ni pengalaman 1st buat aku...but byk belajar dari citer sekeliling...yg elok aku jdk kan panduan..so..aaa yg penting dun panic..

Okeyy chowW..

Ni gambo kenangan sang wira ku disepetkann...hahahah

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia