Mengandung ke 4 utk yang ke 4 bulan

4 4. ...no yg x disukai org cina tapi aku suke je...
This week mak yong dah masuk 4 bulan bersama 17 minggu.
Alahan...dah makin kurang
Tapi masalah lain plak yang timbul.
Hb low.. Berat badan meningkat mendadak 3kg lebih. ..kalsium plak kurang pastu kaki aku bengkak2...
Masalah kaki tu rasanya mcm biasa je utk org preggy ni. ..maklumlah berat badan naik kaki plak x leh menampung badan badan.
Yesterday..
Bangun pagi dah rasa badan x leh nak bangun...kaki plak makin menjadi2 sakit peritnya, lagi2 kat betis. Nak mengadu pak anif kesian plak sebab smlm dia balik dari langkawi 2pagi...so slow2 la aku turun katil sekali tgk macam diri ni dah uzur giler padahal umur 32...gagah juga la aku bangun utk ke pejabat..tapi bila lepas subuh je..aku rasa badan dah x leh nk tampung dahh....gagau katil naik terus terbaring..tercungap2 aku.masa tu baru pak anif tersedar agaknya terkujat tetiba katil bergegau mcm gempa bumi..seisi tanya menanya tp letihnya pasal aki terlelap..sedar2 dia dah siap nak anta chalif pi skool, selalu aku anto terus ke opis tp tgk aku dah macam ikan paus tersedai atas darat...kesian dia pada wife dia ni....so plan nk ke opis bertukar utk ke klinik. ..tp pegi pun dah lewat sb aku tersadai lama atas katil sampai terlelap..
Actually cuti taipusam ari tu ramai sedara mara mai rumah bertandang.. So maybe aku keletihan dan bengkak2 kaki sebab berdiri atau berjalan terlalu lama. Sekali sekala layan adik, cousin dan untie dtg nak berjalan...seronok mmg seronok tapi macam lupa diri ni preggy...haaa sekali amik ko....melepek mak yong. Kebetulan mereka dtg pak anif x ada...so aku la sensorang melayan dan tuan rumahnya.
Apa pun.. X leh nak jangka...kesihatan ni. Kadang2 rasa diri ni larat sangat tapi pi doc memacam plak masalahnya. Aku kena kuat untuk kandungan ni..aku kena berfikiran positif..insyallah ibu yang kuat melahirkan anak yang kuat dan setabah ibunya...

Mood : hik hik semalam doc scan..  hihihi i dah tau baby apa..lalallaalalla

Comments

Kenari Putih said…
Alhamdulillah suamimu prihatin. Sy mengandung ni pon xada bengkak kaki apa, tp kpala tu pening2 slalu jgk. Badan pon letih je rs. Tp buat gagah.. :-D

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia