Muka Licin Tapi Kusam dan Gelap

Licin ke muka aku ...?
Cehh tetiba perasan diri plak.
Aku ni sangat beruntung sebab tak mengalami alasan muka yang teruk.
Muka aku ni biasa-biasa ajer, kulit normal tapi tak sekata.
So kekadang tu nampak berbelak-belak dan gelap
Lately dah hampir sebulan lebih aku x pakai apa2 produk kat muka ni.
Bangun pagi basuh  muka pakai Sabun D'Herb
pastu tepek
Norefal Oil  dan terus tepek bedak
Compaq MAC and blusher sikit pastu lipstik.....siap...
Simple kan
Tapi kelemahannya kulit aku ialah nampak kusam bila dah masuk tengahari ...maklumlah ko tepek bedak je semata so dun Xpect leh tahan sampai ke malam...kalau ada aku orang 1st beli .

Acually, last produck aku pakai adalah krim SUSUK ( member aku jual x ada jenama ...sesuka je kan aku ni ) tapi comfirm aku suka sebab pakai malam je dan berjaya mengurangkan kegelapan di muka aku tapi now dah stop so aku decide nak pakai produk lain.
Pastu bila belah pagi  atau waktu kerja aku just tepek krim D'Herb  Mutiara pastu Bedak Mac...
Malam aku minum air Jus Perawan D'Herb....untuk mencantikkan kulit dan dalaman wanita.
Cantik diluar tapi hampehh di dalam tak guna weii.
Now..Krim Mutiara dan SUSUK dah licin habis...tinggal nerofal je itu pun dah nak nazak..
So..now aku tengah usha produk kecantikkan yang boleh buat muka aku putih dan glowing2 gitu
Tapi bersyukur sangat sebab aku x memerlukan maintenance yang tinggi untuk melayan muka aku dengan produk2 yang mahal2...maklumlah laki mak ni orang kerje biasa2 jer...

Agak-agak produk apa yer......

Ni adalah produk yang aku guna hampir 8 bulan lepas aku habis pantang Aqill...now aku nak tukar produk lain. Ingat nak kembali kesetiaan ku pada produk Clinique tapi rasanya mahal sangat la...kesian pak anif kena tanggung kos maintenance wife yang tinggi.... tapi tak salah apa kalau dia sendiri nak tengok wife dia cantik..tak gitu

Moh tengok apa yang mak guna .yang buat kulit mak licin laaa sangat seperti orang cakap2 kan...
Poyoo lahh ko ila.


Norefal
Memula kulit aku banyak gak liang roma terbuka dan timbul biji kecil...
dah pakai ni alahmadulilah..kulit ku tampak licin dan paling best liang roma tertutup dan mengecil..
so..bila sapu bedak soft2 gitu...ala2 glowing ...aku mmg promote la sapa yg agak muka yang liang roma agak besar2 gitu...dijamin terbaik..
aku beli RM130 jer...aku pun leh tolong belikan..dan ajar cara nak pakai.




Sabun Juliet Beauty Soap Whitening Collegen
Okey..dah hampir 6 buku aku pakai ...dan jimat...sekali beli ko siap2 belahkan 4 ...comfirm jimat.
1st time pakai dah nampak lain dan rasa tegang pada kulit dan slowly untuk mencerahkan muka.
Kadang-kadang aku pakai kat badan juga...sebun dia pun macam scrub ..so daki pun hilang..



Krim Mutiara Gold
yang ni aku guna 3 botol..
Oklaa..sesuai aku yang pemalass...aku ni jenis malas nak pakai fundation, liquid segala..
so bila pakai ni aku x perlu pakai tu semua ..just tepek compaq Mac ..dah nampak muka mak putih..
Apa pun bagus la krim ni...dia buat aku raa kulit aku x kusam ..so masa pakai ni aku x nampak kusam...



Jus Perawan
Kalau luar ko nak jaga dalaman pun perlu dititik beratkan. Tak guna luaran cantik tapi dalaman totally OUT...so bagi stabilkan luar dan dalaman aku ambil Jus ni...alhamdulilah..kulit cantik, dalaman pun cantik ..incik suami pun kata bagus...Hahahahaha..macam bagang je ayat...demi mu aku rela pak anif...hakk tuii


Bila tengok-tengok..aku macam addicted D'Herb produk kan...bukan addict tapi mencuba..Orang kata bagus aku pakai orang kata x bagus punnn aku pakai gak...sebab kulit kita ni lain-lain. Tak semesti orang tu guna elok kita guna elok..ada kulit berminyak, normal, sensetif dan kering...but aku jenis normal..insyallahh x masalah tapi aku kena jaga2 sebab kadang2 kulit macam aku ni kalau x jaga akan timbul jeragat yang banyak..so..lagi awal jaga lagi terkawal jeragat tu. Now, aku tengah mengusha produk mana yang sesuai dan buat kulit ku lagi cantik...dan paling putih nampak putih dari kusam dan gelap ni....Harap-harap sesuailah dengan kulit aku...aDA sapa nak promote produk, cubalah yakinkan aku produk ko paling bagus...Jangan ko promote2 tapi muka ko sendiri macam haramm...



ChoWWW

@}~~story is memory~~{@

Comments

Anonymous said…
bestnye
sy memcm dah try tp muka still kusam g. mn beli produk ni?
nak try la
ilajer said…
beli je kat online u...
diba's said…
mai tinjau blog ni :)

http://www.awananeonight.blogspot.com/2013/06/aura-white-muraahhh-rm130-sahaja.html
momoy pun minum jus perawan dherbs
memang best rasa dia. madu
even ada consume supplement lain tapi jus tu tetap maintain minum x tukar2
Unknown said…
i rasa nk minum balik perawan...mmg bagus..huby pun suka :P

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia