Aku kenal aku siapa....

Lumrah manusia klau tengok orang tu bergaya, kaya mesti fikir tak dia kahwin dengan orang kaya mesti suami dia berpangkat besar atau pun family suami dia kaya atau pun mak bapak dia memang kaya dan ada status.
Kenapa yerk...
Asal? Orang yang x ada di ketegori atas ni memang x leh nak bergaya dan nampak kaya ke?
Kadang2 aku pelik orang ni, apa yang nak dibandingkan apa yang orang pakai dengan apa yang mereka ada. Zaman sekarang orang alah membeli menang memakai sanggup berkerja keras mengecapi kehendak.
Yela...x akan orang lain dah pakai beg LV ko masih nak COach...x dpt yang ori dapat 1st grade pun jadik la.
Manalah ada orang nak pakai barang berjenama dalam hati x ada sifat untuk menunjuk2. Itu lah lumrahnya ko ada ko tunjuk ko yg tengok berusaha untuk buat semua orang tengok. Ini tidak,bila ko dah tengok mulut ko dah muncung pastu mula la duk canang orang tu berlagak la,beg x ori la, siap cakap laki laki org tu bawak lori je mana mampu nak beli semua tu...laki dia yg driver lori tapi dia executive..nonsence
Kadang2 boleh fikir x manusia.jenis apa orang ni? Siap tambah citer plak orang buat loan la nak pakai semua tu,gaji dah tinggal sikit la...segala bagai perkara nak korek.
Bagi aku orang cengini kita x payah layan..buat sakit otak je. Klau kata je x pe la gak tapi dia siap nak lawan tuuuu...
Adeii..cian tul....apa yang nak kisah orang nak pakai. .ko mampu ko pakai..
Aku pakai apa yang aku rasa aku suka dan cantik. Kain semeter 4 hinggit pun kalau lawa aku pakai..cuma cara kita mengayakan dan m'eksperasikannya agar yang murah tu bia nampak mahal...
Aku bersyukur aku x gila shopping untuk membeli di luar kemampuan tapi aku akan shopping untuk anak2 melebihi kemampuan....yerhhh bia mak nampak kampung asal anak nampak bandar.
Yerpp aku suka shopping barang anak2...dari barang aku. Aku mempunyai satu perangai yang agak susah nak membeli untuk diri sendiri. Tahh..aku x reti nk pilih kadang2 bila dah berpuluh kali pusing tempat yang sama pun belum tentu aku dapat beli apa yang aku nak.
Pernah satu ketika pak anif bagi rm500 untuk aku shopping di padang besar tapi bila sampai kat bas aku pulangkan rm460 pada dia, siap cakap aku x tau nak beli apa kat sini. Yang aku beli hanya kekacang2 dan t-shirt bola anak.
So sampai la ni pergi mana2 melibatkan shopping pak anif akan follow aku dari dalam kereta dah siap checklist nak beli itu ini...sampai mall seluar aku jadi baju anak, blouse aku dah jadi t-shirt pak anif cuma kasut je yang aku beli sebabnya AKU GILA KASUT...Sebut kegilaan selain kasut aku gila HANDBEG, PERFUME & WATCH. ......aku sanggup simpan duit untuk beli apa yang aku nak dari senarai2 disebut..
Aku bukanlah manusia yang akan ikut hayau orang nak beli itu ini..dan kalau ada yang beli barang2 jenama itu kadang sajer duk tayang pada umum...bagi aku senang je...ko mampu ko boleh beli..Well xkan x bangga kut ko beli barang yang orang x mampu beli..tul x
Seriously...aku x kisah dan aku x endahh...
Aku kenal aku sapa dan aku tau aku x mampu dan limit kemampuan aku.....aku nak aku berusaha...klau laki dah nak bagi aku terima..hahahahahah

Ishkkk laki ko driver bus je laaa...
Cuba sedau diri lehh dakk...

Ahakss

Chow

Comments

YanaHime said…
ahaks! laki aku keja kontrak mesin rumput...wakakak!

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia