Story Hari Raya

Selamat Hari Raya semua kekawan ....
Macam biasa kalau ada post adalah citernya, kalau diam je maknanya x adolah citernya.
Hari ni dah raya ke-6 , orang semua still bercuti so aura raya tu belum reda lagi.Aku je yang poyo kerja kat opis ni makan gaji buta. Nak buat laporan x ada mood , caller plak x ada , kaunter plak x ada orang mai kalau ada pun poslaju, posman atau despatch.

This year 1st raya aku di Durian Daun , Melaka alhamdulilah meriah biasalah adik beradik pak anif ramai dan chalifqil dapat cousin baru YAYA , so lai bertambah meriah lah dan buat pertama kali pak anid dan aku beri duit raya pada anak buah , tu lah sorang tah bila lah yang lain-lain nak kahwin dan menambahkan cabang keluarga Sadiah. Syok skit makngah nak sedekah...hahahaHaha..tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima.

Tema Baju this yerk Grey Purple in Polkadot...dot dot tu surelah aku ngan cacha, semua plan jangka pendek actually x plan apo pun aku tgk baju mana aku x pernah pakai itulah baju yang jadi theme raya kami. Baju melayu alifqil dan pak anif pun aku beli last2 minit itu pun tah apa ke nasib ada plak size. Alhamdulilah allah permudahkan. 

Pagi raya lepas sembahyang kami melawat arwah baba di pusara  nak jadi citer aliff di lantik sebagai imam muda untuk berdoa disetiap pusara yang dilawati dan yang lain mengaminkan, sudahnya member dah penat, sampai rumah moyang ( aku x ke kubur aqill demam ) aku tgk dah lembik. ( cian iman muda ) secara automatik bermula pagi itu position sebagai Pilot dah bertukar Imam Muda....suka hati ko lah nakkk..selagi ko x besarkan , so kaum ibu2 agak2 anak tetiba tgk tentera nak jadi tentera , tengok bomba nak jadi bomba ko layan jo lah, asal dia x  kata nak jadi kutu rayau, penagih, alien, dan sewaktu dengannya. Tapi jangan ko sebut nak jadi driver bas...udah2lah apak ko jerk driver bas nak oii...

Petang tu juga dalam kul 3.30pm , kami gerak balik Shah Alam this year for 1st time kami beraya semua beraya di Shah Alam after Seremban selepas 12 tahun berturut-turut. Seronok gak, orang semua banyak x ada so agak aman damai la hidup kami di kampung batu tu. Next day kami sempat beraya sakan ke Klang rumah alang, rumah jiran yang x balik kampung   dan sempat jejalan KL  area Bukit Bintang pastu siap singgah Low Yat gara2 nak beli charger HP jerkk...( gatai  namanya ). Malam plak kami lepak kedai mamak seksyen  20....fuhh ramai umat sehh semua dah x larat nak makan ketupat rendang walhal baru raya ke-2...kecohhh.

Apa pun raya mana pun mak x kesah...aku x mahu kerana raya dan bulan yang bahagia menjadi satu titik hitam nak buat aku laki bini nak bergaduh gara2 nak balik kampung memasing. Aku? No hall...ikut je apa pak anif kata begitu juga dia yang always follow jerk kepala otak bini dia ni. Aku bersyukur setakat ni aku dan pak anif x pernahlah nak gaduh hal2 kecik2 ni, malah kami jarang nak bertengkar dan merungut perkara yang remeh2. We all always give and take dan dia faham aku dan aku juga faham dia, dia percaya aku dan aku juga percaya dia. Insyallah aman bahagia. Alhamdulilah semoga kekallah selamanya hubungan kami begini. Amin.

So, for a while aku citer yang happy2 jerkan but .dalam kemeriahan raya tahun ni terselit satu cerita sedih bagi aku sekeluarga atas lagi2 papa yang kehilangan abg tercinta iaitu Pak lang pie. Sudah kembali ke rahmatuallah pada 22.08.12 di Kota Tinggi , jOHOR. Menjadi satu kebetulan pada tarikh tersebut adalah ulang tahun aku dan pak anif yang ke 8...dan nak jadi citer aku dan pak anif sama2 lupa tarik penting itu, sudahnya khamis pagi baru pak anif wish aniversary itu pun nasib dia ingat , kalau x dengan aku2 x hingat. Al-Fatihah utk pakcik aku yang tersayang ...

Jom usha gamba kenangan aidilfitri 2012

Famiy Pak Anif
 Aku and adik2

Mak and anif family

Lokasi keluarga di rumah mama

 3 dara ( puii ) anak milahh


Candid...

Adik ipar aku cma and adif and olso yaya

Lokasi : Low Yattt......

AQILL wif makngahh

Kami berbaju kurung di Low Yat di hari raya ke 2
ko ada?...

On the way rumah maktok cu..seremban...hari ke3

mAKTOK CU N AQILL

SO SWEET uu aqill 


Okeyy...itu aje dari bilik berita...sekian..:P




@}~~story is memory~~{@

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia