Puasa 13

tik tik tokkk..
masa taip ni aku tengah tunggu nak balik 5.30pm
oleh kerana ada amsa 10 minit ...so ada baiknya aku buat keje berfaedah ...faedah ke taip blog ni?

Today 2nd day aku balik 5.30 , so sempat x sempat aku masak aku rasa tuhan sahaja yang tahu .
Apa pun alhamdulilah sempat gak la aku buat 4 menu semalam..

ayam masak sambal merveloss
sayur bayam masak air
ayam goreng untuk chalif
sausage salut roti 

air teh panas...- bos suh buat....x elok minum air sejuk...katanya 
( aku dah siap standby air milo AISS dlm peti ...ada aku kesah--- cit porahh )

 menu di atas  50minit siap-- terbaik kan

Aku rasa masa tu dah cukup bagus utk aku yang tak beberapa nak pakar dalam dapur,
kira pencpaian yang luar jangkaan la gak, dengan bawang  masih berkulit, bayam yang belum siang 
dan ayam yang masih belum di goreng amahupun di kunyitkan.
Bangga untuk diri sendiri la gak

So, hari semalam macam hari ni la gak..aku dah set menu sebelum sampai rumah
supaya aku x blur bila dah start pakai apron..
Menu ari ni agak simple , kali ni fov chalif semalam aku layan fov pak anif so ari ni aku layan fov anak dia plak... 

antaranya :

Sotong MASAK kunyit - 
bawang india, bawang putih, serai, halia, asam gelugor dan cili hijau ...aku x ada istilah step by step (NKOTB ....la plak apa citer group tu yerk )..aku humban semuanya dalam kuali sekali ngan sotong2...

kACANG BUNcis goreng udang... ( bawang besar , bawnag putih,cili dan udang )

Ayam goreng--menu wajib

dan sambal ikan bilis -- kalau la aku rajin ..

okeyy...esok tengok mana yang aku sempat buat...

okey..time to blahhh

jup


jup


LAST... sajer nak tepek gambo si lasak ni...sayang kamu lahh adik..mummy rinduu kamuuuu

Aqill bersama colgate



ChOW

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia