PIntu Pagar RUmah PAk aNIf

Hehehhehe...
Tetiba jerkk...ribu x ada.hujan pun x turun..tau2.dah tepek gambo pagar baru rumah kami.
Murah jerkk...
Klau berduit pun mak mmg x beberapa nak jenis besi iron2 man ni...
Aku suka simpla dan x sarat
So jadik lah simple dan biase2 jer
Design ni mmg aku yg nak dan reka..
Well bab2 deco2 dan design2 ni mmg serah jerk kat mak ni..
But
X lah sampai arah designer profesional...cukup je design mendesign utk umah sendiri..
Aku ngan pak anif mmg suka yg simple dan nampak luas..
Perangai pak anif plak...segala nak disorok dia akan sorok...x beberapa minat carpet dan sofa yang sarat2...
Aku plak la ni sgt mengilai vintage modern style...ikut rasa ati nak tukau kiblat perabot dlm umah tu but
Apakan daya kita ni biarlah berbelanja ikut kemampuan tidak pada kenafsuan..acehhh
Alhamdulilahh..seperti dapur
Begitu juga tembok gate,material dari segi warna tiles, batu cheeping dan segala bagai bahan2 semua kami beli sendiri...so kami cuma  upah org merealisasikan apa yg kami nak dan mahukan...
Ikutkan niat di hati aku nak buat carpoach terus tapi aku pun x tau kenapa..dalam fikiran aku ni masih belum timbul idea.untuk carporch idaman..
Acehh..
La ni aku tgk semua design lama..bumbung nasi.lemak la, bumbung segi tiga la..dan tah2 apa bumbung lagi..
Ikut idea pak anif dia suh kita org beli je rumah baru...
Adei itu lagi aku x setuju..
Sebab aku dah suka dengan persekitaran jiran2 dan penempatan disini.
Bab jiran2 mmg aku sayang dorang...always give and take dan tak ada istilah mulut2 puaka dan longkang. .kami semua always kerjasama,sentiasa mengambil berat hal2 sekeliling dan paling best ko amik pokok ko aku amik pokok ko....x adalah istilah rebut tanah rebut tembok rebut kawasan...
Aku ada cakap ngan pak anif..if let said kat kawasan tu ada buat rumah semiD setingkat..insyallahh akan terbuka pintu ati nak membeli..
Sebab
Aku.x mahu dan klau boleh mengelakkan dati beli rumah dua tingkat..
Sebab apa?
Sebab aku always kena tinggal dengan pak anif dan aku kena pikir masa tua aku yang akan di tinggalkan oleh chalifqil yg futher study akan datang (amin)..dan juga sikap penakut aku yg sangat kronik..
Sebenarnya byk.perkara yg membuatkan aku mengelak utk beli rumah double story yang aku tulis ni baru suku jerkk..
Tapi jika di takdirkan pak anif nak gak rumah double story...aku redha laaa kan..
Okeyy macam dah mengarut
Dari gate terus citer rumah plak...
Dah magrib...
Jom solatt

Chow



Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia