Puasa 3

Tetiba je puasa ke 3
Puasa 1 dan 2 adalah hari untuk penyesuaian diri 
aceh
Macam x pernah sunat plak kan.
Actually puasa 1 dan 2 aku sibuk melayan mama dan adik2 yang bertandang rumah
Ikut ceritanya aku yang turun Shah Alam sudahnya adik cik ( sibongsu ) sakit mata dan perlu refer pakar
So dah sah sah hakakk dia kerja kesihatankan x guna kuasa memang x sah
Macam hakak ko ni bos kan...tulah melayu selagi ada orang dalam selagi tu nak guna
Oklahkan dah nama pun adik beradik apa ada hal
Puasa pertama di Melaka lepas berbuka speed to Shah Alam
ZoOmmm kampung ku syurgaku  Acehhh
Sukanya dapat balik kampung ( kampung laaaa sangat kan )
Even kampung batu tapi nostalgia tu ada 
Kenangan zaman sekolah, lepak2, main  rollerblade.
Paling ketara la ni jiran tetangga berlumba2 renovate rumah gila vavi punya besar 
Rumah 2 tingkat jadi 3 tingkat, rumah macam haram dah macam setan 
La ni jiran mama tengah renovate rumah ..haaa amik ko dah jadi macam rumah setinggan plak rumah mama
Kiri Kanan depan belakang dah duk besar tang sana tang sini...
Terselit rumah mama yang agak lemau2 suam2 jer 
Kesian rumah kita kan mama ' 
Arhh...lantak laa janji dalam kondo... ( itu mama kata tau )
Dalam hati tanam niat....one day aku akan ubah kiblat rumah mama 
insyallahh
Okey 
Today hari ke 3 berpuasa...aku dah masuk hari ke 3 x berpuasa
:P lagak macam berpuasa je citernya
Even aku x berpuasa tapi aku x  reti nak makan dan minum 
Sebab aku kena tunjuk contoh yang baik pada chalif yang berpuasa 
Sahur tadi aku just panaskan nasi ayam yang mama bekalkan dari shah alam
But oleh kerana ayam dah habis  mama just gorengkan ikan siakap sekor untuk cucu dia ( diulang CUCU DIA ...bukan anak menantu dia )....jemmmm 
So..bila dah sahur comfirm pikir lauk nak berbuka...
X yah susah2kan diri pagi tadi tengok dalam frezer ada ayam
jadi menunya berasaskan AYAM
ayam masak apa lum pikir lagi....nak ke petang baru citer ...
hehhhehhhe...agak2 terkenang lauk mak mertua
i lari rumah mertuaaa
Okey...moh buat keje 
nGadap benda alah ni memang x abis keje aku....( ada keje ke ?......woi ada laaa...)

ChoW


Comments

Unknown said…
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said…
This comment has been removed by the author.

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia