Back to the School

Tajuk x ngalah.....hee heh...
Jangan kata anak2 yang semangat mak bapak sekali excited ..bolehh..?..okey jer kalau orgnyer adalah aku kann...poyos..

 Malam sebelumnya aku dah prepare segala kelengkapan utk chalif ke sekolah.Semua kelengkapan baik punya elok aku susun kat atas  meja study memasing dari baju sekolah, ke kain, spentot, baju dalam, stokin dan siap kasut sekolah aku letak elok2 jer serta bedak dan sikat sorang satu supaya mereka x berebut2.

Nak x nak aku kena cuti sebab chalif serentak masuk sekolah yang sama , cacha masuk darjah 1 manakal aliff pre-school ( thanks jiranku Cikgu Ayus coz tolong daftarkan aliff ke pre-skool ). Bila dah dua serentak satu sekolah mesti dua2 nak kena layan so, kesian plak pak anif  at least aku ada leh pecah dua.Tidak dilupai kami bring out Aqill sekali, cian si tembam tu pepagi dah kena mandi...nasib dia x meragam.

Cha...
Anak yang amat menyenangkan, x banyak ragam , mudah di suruh dan mendengar kata tapi keras kepala.  Dia umat yang paling bersemangat nak ke sekolah, asyik tanya aku bila nak mula sekolah, kalau dulu hujung minggu rajin suh aku anta dia ke rumah Nek Yang but now since dah beli kelengkapan sekolah dia dah x nak ke rumah Nek Yang. Kalau  x di hantarnya dia akan sms untie2 dia suh amik dia ke rumah neneknya. But now.....dia dah mula jadi perumah melayan aqill. Cha memang rajin jaga aqill, kalau aku masuk dia lah yang melayan dan dukung aqill, kalau aqill nagis dia tahu nak buat apa...agah2 la, main toys la.....yurp...dia anak yang boleh diharap..alhamdulilah. Lagi satu dia dah mula banyak beralah dengan aliff, kalau dulu pantang sikit nak menjerit  pastu tangan naik ke badan aliff  tapi bila dah kakak dia beralah si aliff plak yang naik minyak madang melalak.


Aliff Tahun ni diamasuk pra sekolah after tadika pasti.Dia x meragam tp diam jer kat kelas. Kebetulan bestfriend dia plak dpt kelas lain so kira x ada geng la.perkembangan dia masa di tadika Pasti alhamdulilah mengagumkan sb aliff pandai amik sembahyang,sembahyang, doa pun pandai baca dan paling bagus bacaan dlm sembahyang dia dah hafal.alhamduliah mudahlah kerja aku suami isteri. Pasti byk memberi tunjuk ajar pd anak2ku. Cuma perangai kepala batu mmg x leh ubah...pening la plak kan nak layan. Aliff ni universal jenis x kisah,aku marah ke,pukul ke dia maintain gitu gak. Kadang angin gak aku..bila time marah dia buat muka slumber bomba jer..apa pun dia anak lelaki yang baik dan taat.amin
Sambung hal sekolah Sebelum start sekolah,cha menjalani peperiksaan penentuan kelas..alhamdulilah cha dapat 1 class iaitu 1Gemilang. Actually x hrp apa2 cuma risau gak jika dia di tempatkan kelas yg pandai takut dia x leh catchup plak. Apa pun aku kena guide dia dan aku x mahu dia terlalu stress biarlah dia belajar mengikut cara dia. Malas nak citer banyak..ni.je gambo yg aku snap kang klau skit2 amik gambo org pandang org kata aku belagak plak guna hp baru. huhuhuhu...mcm beeer kann..



Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia