Berkat Ramadhan

Alhamdulilah...diam x diam dah 5 hari kita berpose, begitulah juga aku si buyung yang madang x larat je. Pak Anif dah naik lemah dan risau tengok aku berjalan dah macam ketam patah kaki, rasanya ketam jalan lagi tertib la gak dari aku ni. Setiap mata yang memandang semua mengeluh dan bertanya bila aku nak deliver. Ishk gila apa..aku due bulan 9 , sempat okey makan rendan, lontong dan soto....

Since ramadhan , aku x lah terlalu mengalami alahan yang teruk but 2 /3 hari sudah aku hampir-hampir nak demam selsama tapi cuba melawan dan syukur sebab masuk hari ni dah susut sikit. Partner suh aku MC jer...tapi bila pikir-pikir balik, kenapa perlu menjadi alasan mengandung untuk aku kerap MC...aku kena kuat dan malah aku kesian lah plak tengok teman-teman pengurusan ambil alih tugas mak buyung semua x senang duduk. Ramai kata tugas aku ni mudah....yerp memang mudah okey..tapi korang boleh ke bagi komitmen untuk mengadap kerja ni tanpa bangun, tanpa sosial malah tidur kejup pun x boleh. Cuba korang bayangkan kalau aku terlelap kat depan ni....aku rasa mulut korang macam siall nak kutuk2 aku...lambatla, tidolah, x ada komitment lahhh...pendek kata macam-macamlah..Cuba korang...at least sibuk taip surat pun korang boleh gak curi-curi nak keluar cepatlah, nak makan awal balik lambatlah..aku ada? x ada makna okey....makanlah aku ni kat meja ni.....demi nak layan korang...( okey dah mula melalut )

Ramadhan yang mulia...aku sujud syukur sangat sebab FO menang tender ...amin amin amin...rezeki aku anak beranak ... dan k.zizah anak beranak ( partner ). Tak sia-sia usaha keras kami dalam memajukan bisness ala2 kadar ni.  Malah paling seronok bisnes online aku menjadi  tahun ni, walaupun x masuk berpuluh ribu tapi bersyukur sangat sebab permulaan yang pada mula agak slow kini menunjukkan positif...cukuplah untuk tambah pendapatan.  Amin...

Yer....itu tang rezeki ...kali ni bab pak anif...dah 2 bulan dia kehulu kehilir dengan bas kesayangan masuk wad....tukar lantai dan cat bas erti kata lain renovation bas......dan paling seksa permit bas x boleh renew, so jadilah satu cerita sedih pakailah segala simpanan yang ada untuk hidup. Agak sukar gak perjalanan hidup kami sekeluarga pada ketika itu, tapi berkat kesabaran dan doa alhamdulilah permit pun dah dapat dan insyallah bas kesayangan akan mula beroperasi sebelum raya..Amin , dapatlah anak beranak aku beraya.

Haaaaaaaa...ada lagi satu yang muncul di bulan ramadhan ini ..ermmm apakah dia. Okey, selagi belum tiba, mak buyung x mo nak jaja citer hakikatnya dalam idup aku itu perkara biasa2 jer tapi bagi pak anif  ia adalah satu perkara yang cukup-cukup gembira dalam idupnya. So , apakah dia...tunggu..erm tapi aku x janjilah sama ada nak bagi tahu ke tidak....sebab x semua perkara aku nak kongsi dalam blog ni...Kang tersilap interframe kata belagak.....terlebih kata ..meninggi diri...maklumlah blog ni terbuka , kang terlebih tulis kata jaja citer...mulut orang beb , ati orang berbeza-beza...depan mulia dalam ati lebih busuk ya amat...so of the record...apa pun aku bersyukur...

Lastly utk ari ni....selamat berpose..selamat berbuka...malam ni kalau mak buyung larat jom pi Bazar Ramadhan Taman Cempaka , Peringgit.....

p/s: thank you allah.....u'always behind me ...

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia