Cameron Highland...jejalan

Yerhh...percutian mengejut dan terjah dari kami anak beranak...actually memang x ada plan langsung ke Cameron for this year..but ni semua pasai Pak Anif yang sesuka buat plan tergempar. Kita orang gerak pun dah petang sampai cameron pukul 8.30 malam....sempat gak gi Pasar Cameron tapi seperti biasa banyak strawberyy dan sayur-sayur. Oleh kerana plan tergempar so x ada sorang pun sanak saudara tahu kami sudah ke sana...if let say berlaku apa2 kat cameron yakni tanah runtuh ke , bencana ke, comfirm family x tahu yang kami terlibat..hahhaahaa..agak cilupar kan..apa pun mak dah selamat pergi dan pulang. Oleh kerana pergi tergempar dah sampai cameron baru cari hotel , nasib ada member pak anif so dapat la apartment 2 bilik betul2 kat Bandar Tanah Rata. Kalau x ada hotel mahu kami anak beranak berkhemah dalam kereta.

Aliff 1st time sampai cameron ...sejuknya mummyy...ada salji x ?...malaysia x ada salji nak oii!!
Lepas dapat apartment, kami pun terjah makan...lapau sehhhh....
Cha control sejuk.....mummy, macam kat genting la...
Aku dan cha...feeling bercuti ala terjah...
Keesokkannya kami breakfast kat Restoran Mamak berdekatan....ramai giler orang..service agak lambat..tapi okey jer...kita orang bukan nak kejau masa pun.
Ni menu mak buyung...Roti Puri ...mmg terbaekk wokkk
Lokasi....ladang MARDI...macam-macam ada..x yah nak menapak banyak destinasi...ko sebut je nak tengok pokok apa...dari spesis buah sampai ke sayur-sayur...
Cha mmg fov strawberry...di sana aku x tau tah berapa banyak makan chocolate strawberry....asal jumpa je mesti nak beli....sampai berakk tahi warna merah...pastu menjerit macam ongila kata taik dia berdarah..sengal!
Aku feeling cool jer...without blanket...aku rasa cameron dah x macam zaman dulu..sejuk dia dah x bestt...

the only one family picture....ishkk gemuknya akuuuuuuuu.o.hhhhh tidakk
menci tul laa si aliff...bukan nak senonoh skit amik gambo..madang menyakitkan hati
ladang kaktus....mummy macam pokok mummy kat dapur laa....
ladang anggur...tapi x leh masuk...sebab ramai masuk asyik makan je anggur yg ada...cehh tipu..
tomatoku...cha taksub pada tumbuhan...terjerit2...eh mummy tomato, eh ciliii...., eh terung laaa....adoi puas gak aku nak menjawap...
haaaaaaaaa..besau kan buah winter melon...
feeling oversea laa kan....poyos je
kan bagus buah ni leh tanam kat umah...
alifff feeling JAMBU...
Cha feeling diva la sangat...
haaaaaaaaaaaaa....tengok...aku rasa ni tah keberapa batang dah dia makan...
chalif kat pasar KEA....konon memasing mood kat salji siap pakai ear cover...menci okey 2 pasang rm15.00 mahal...baik ko beli sayur ..membazir jerr
pak anif : " mummy nak bunga ros tak...daddy beli 100 kuntum..sempena hari ibu.." aku : " kalau nak bagi x yah tanya dy....beli je laa "....pak anif : " aha yerk....x jadik lahh..." 

pak anif sengal...x pernah nak romantik tul laaa....


Lepas ni nak terjah mana la plak laki aku ni.....aku ni jenis suka plan..tp apa kan daya kalau plan jadual pak anif x menentu..bisness sendiri katakan, duit kalau nak datang mana leh sekat2...alang2 ada masa terluang..tu yang jadinya terjah. Ari tu kami ke Singapore tapi pergi laki bini jer seperna Hari Jadi  Pak Anif...dalam masa pergi kami usha package untuk family di Universal Studio..tapi aku menci tul pada diri aku...sebab camera x ada so kenangan x ada...ada HP tarak guna batery lak low...Apa pun x pe, lain kali kami nak terjah Singapore with chalif plak... Apa pun aku anak beranak seronok sebab terjah cameron, nasib dapat pak anif yang serba tahu pasal pelancongan...so pergi mana2 mak x perlu risau kawan dia merata negari dan negara....
i loike..

sekian, terima kasih...bye cameron...

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia