Aku Admited HM

13.05.11....penangan baby 3 sampai kena tahan wad. Tak tahu silap apa tetiba leaking, ingat perkara biasa-biasa je..sekali mak buyung kena tahan daaaa...menci-menci. 

Aku x bagi tahu sesapa kecuali mereka yang ada di opis-opis ni, itu pun sebab aku bermula dari opis. Kalau dari rumah comfirm aku buat kejung diri x mo bagi tau sesapa-sapa. Mama dan adik-adik aku x bagi tahu kecuali mak mertua ku itu pun tertahu selepas kantoi dengan pakcik saudara anif yang kebetulan melawat menantunya yang bersalin.

Bila pikir-pikir balik menyesal plak aku naik ke Klinik Wisma untuk dapatkan rawatan, dari klinik terus ke Klinik Ayer Keroh dan dari Ayer Keroh terus naik AMBULAN ke Hospital Melaka. 

PECAH REKOD ...buat julung kali mak buyung naik ambulan ke HM...hahahahaha
nak tergelak pecah perut aku ni sepanjang atas ambulan. ne no ne no....Standard la kan, kalau dah naik ambulan comfirm driver pi tekan minyak sampai nak tercabut padel minyak. Abis gugur segala jantung ni duk pegang apa yang boleh nak pegang. Aku tengok nurse relex je boleh baca-baca note...adoi gile apa aku ni dah macam dah nak terberanak dah .

Sampai HM...aku ingat nak boleh turun dan jalan sendiri...sekali dia paksa duduk dalam weelchair laa...uhaa..maluu .maluu okeyy...

Sampai labour room...macam biasa nak x nak tangan ko kena cucuk even x ada ubat pun dia nak masuk, menjerit ke ko kena gak rodok kat bawah dan scan segala bagai. Check gitu gini pastu tolak ward....uhaaaaaaa tensi tensi....dari ward bermula episod bosan teramat sangat. Setiap kali doc visit asyik merayu nak dicharge....gile apa ..x kan aku nak bercuti kat HM...oh tidakkk..

Kalau nak citer setiap detik yang berlaku di HM ward 2-4 memang x abis. Pelbagai hal, ragam, manusia dan perilaku yang kadang-kadang menyenangkan but ada juga meluat pun ada dengan manusia yang x bepijak bumi yang nyata. Maklumlah masuk hospital kerajaan so don espect olls the facilities its 1st class sedangkan ko bayar berapa hinggit jo sekali teran anak. No matter what la u which gred pun even 41 or above jangan nak pilih bed , bilik or what ever...u ada duit u gi je private...

Ok..x mo emosi kang kalau da start berhujah pedih kang hati yang membaca..apa pun..aku suka ward 2-4 even aku x suka duk ward ..nurse semua okey ...thanks sebab layan i okey-okey.....

p/s: thanks daddy jaga chalif dan juga mak mertua yang masak untuk menantu hantu mu...heheheh..


Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia