Tahniah Zon Sakura !

Alhamdulilah, zon sakura berjaya mendapat 5 cemerlang yang diberi oleh Audit Dalam aka Tuan Hakim..heheheh..

Lepas-lepas aku duk membebel tentang 5s yang tah apa-apa tah, yang berjaya buat kami semua agak stress dan menyampah dalam berdepan dengan arahan-arahan yang nak atau x nak ko kena buat juga. Tiada siapa yang terkecuali dalam menjayakan usaha 5s ni dan semua bertungkus lumus melunaskan segala kehendak pihak atasan dalam menjayakan program ni. Aku memang tak terkecuali dalam berhempas pulas, terhuyung hayang, terlari-lari, termengah-mengah untuk buat semana mampu dalam tanggungjawap yang diberi walaupun keadaan perut ku masa itu agak kurang selesa. Segala sakit perit aku tolak tepi asalkan semua yang dirancang dan diarahkan dilakukan sebaik mungkin. Semua staff yang terlibat terpaksa dan dipaksa rela untuk stay back sampai waktu cuti pun aku tarah buat OT untuk buat 5S ni.....sampai pak anif mengamuk nak saman JKNM sekiranya aku jatuh sakit. Mana x nya, semalam lepas balik kerja aku terus flat gegila gara-gara aku bagai nak mampus kehulu kehilir satu aras 4 untuk menyiapkan Carta Induk 5S dan mengejar manusia-manusia yang bertanggungjawap untuk bagi aku bahan dan maklumat. Buat kata lyza, kalau nak kira-kira rasanya kaki ni berjalan mahu dah sampai ke  Tangkak...

Letih tu memang letih tapi terubatlah sikit setelah Zon Sakura berjaya mendapat Cemerlang yang tertinggi antara 3 Zon yang terlibat. Paling aku x sangka Carta Induk Zon berjaya mendapat Cemerlang....heheheheh berbaloi la tu..Bagi aku carta tu tak lah sehebat mana pun, tu semua hasil kerja last minute punya buah fikiran. Puaslah juga aku ke hulu ke hilir sampai 4 supermarket aku redah nak cari barang-barang last-last Maydin depan mata tu jugak ada barang yang aku cari....Mulanya rasa nak nagis la juga, sebab x ada sapa nak hiraukan carta zon tu , padahal carta tu adalah yang utama yang patut diberi perhatian dan bos serahkan bulat-bulat pada mak buyung ni nak buat carta tu. So hasilnya memang sempoi la sesangatkan ....Aku berterima kasih pada Nani yang teman aku dan tolongkan aku idea menampal, dek ina dan saf tukang penampal , en shan tukang penampal strawboard dan uncle yin tukang penampal jemputan ops lupa si lyza sengal batu sebagai tukang gunting....Idea konsep tah apa-apa tah...yang asal boleh dan redah..its me Mak Buyung...

Jom layan sejenak gambo-gambo 5s Zon Sakura.....


Simple je....comen aku..if u giv a bit more time...insyallah i will do better than this ...caiyok!
Ini lah dia Carta Induk Zon yang aku buat...sepatutnya setiap zon ada satu wakil menjayakan carta ni...alih-alih aku je yang buat....x ke sakit hati...kalau orang komplen la kan...meh sini jumpa , ko nak pilih kaki ke tangan nak naik muka ko....mak buyung nak dah buat dah cukup bersyukur ko tau x.....apa pun thanks pada semua yang terlibat..
Cemerlang Kekawan!
Semalam..pak anif cakap " Kalau mummy sakit esok pagi ...daddy saman JKNM "...marah pak anif sebab bini dia dah flat gegiler...sampai x dapat malam tadi....hahahaha..acah je...statement bodoh!...Tadi dia mai opis amik aku, aku pun tunjukkan lahh board yang aku buat...tersengih mak buyung bangga..." Daddyyy....u see i tangan wife u got Cemerlang " ....Mencebik muka pak anif....hahahahah...
Mak buyung poyo....
okey kekawan..u see that TAG...cemerlang okeyy...bangga ke...aku bangga tayang kat pak anif jer....kat korang aku x bangga sebab aku rasa lebih bagus dari ni aku leh buat...hahahaha belagak ! seriously , aku x suka deko bunga hujung-hujung tu....tapi budget punya pasal...mak buyung redah jer...kampung .pun..kampung la...
2 makhluk diatas tiada kena mengena dalam ini gambar...yang aku nak snap hanya almari belakang mereka itu aja....Yerhh kekawan ..cantik x almari belakang mereka itu? yahhh..itulah hasil kerja 2 makhluk diatas ini..sebab itulah mereka bagaikan pungguk rindukan bulan didalam gambo ini....heehhe..apapun welldone k.kam & dek ina...nanti kita kemas dalam almari tu sesama okey.... 
Inilahh papan ku..nukilan lyza sengal batu..
eh...bangga nampak...haa makcik ni plak..telah berjaya OT dari pagi sampai petang buat benda alah belakang dia ni ...ia itu papan pentadbiran....dapat pujian..." KEMAS"..tu yang bangga semacam je...haaa..kalau rasa nak puji makcik ni..korang jangan puji depan2...kang kembang dia melampau2...tu yang melabau je dia sekarang ..duk kenyang makan pujian..ahaksssss...ops terlebih sudaahh..
Papan Informasi aka Papan kenyataan Bahagian Pengurusan JKNM..Aras 4...
Okey kekawan...ini hasil kerja aku dan si manusia sebelah kiri tu...hahahaha...simple jer...tapi boleh lahh...kalau TPKN bagi budget lebih...kami buat lagi glann dari ini okeyyy....konsep ini namanya..." Konsep Buat Mana yang Termampu..."

Abaikan pompuan 3 orang ni....korang pandang beruang putih tu jer...

Hasil ku....( kata makcik lyza dengan gaya pra modelnya )
Haa..ni la sudut punch card kami....hasil tangan perempuan ni....aku just buat Tag2 jer...apa pun lyza...welldone...thanks to jazlin sedekah kan bunga sakura untuk deco2 kat punch kita semua ..

Signage Tugas Ku...tugas aku untuk 5s untuk zon ini adalah buat benda-benda alah ni...cehhh
Label....sweat kan? inilah hasil kerja dak yin yin....
Paling aku kesian kat minah ni....aku rasa bagai nak mampus dia buat 5s...semua mengharapkan dia...x boleh nak kata apa...dia ni memang serba boleh..walaupun mulut membebel2....but i loike..mulut bising tapi kerja tip top...
abaikan minah ni....aku terdown load...hahhaaha..apa pun lyza...teamwork kita memang sempoi...dan excellent

yERHH CEMERLANG lagi....bilik mesyuarat...bangga cc nazli....apa pun cayok...jangan lupa belanja PAP dan PKP1 sebab tolong2 buat dalam bilik ni...PIZZA hut OKEYY!! Bukan pizza rm1.50 kat jusco!!!

Antara Tag-tag label yang perlu ada dalam 5s..

Papan Zon Sakuran...
Sweatt kannn......kalau ada gambo2 kita semua mesti papan ni cemerlang jugak!

Hasil 5s....budak ditepi itu sebagai model x berbayo...apa pun thanks dik tolong angkatkan air botol akk yang berat.....tapi sampai hati ko sebab suh mak buyung ni guna TANDAS OKU.....kureng asam ko dek...

dan lagi...yg  perlu ada..

dan


-

-

-


-


-


-



-



-


-


-

apa lagi ko nak!


-
-
-

-




-



-

- sibuk laa


-

-



-


-


-


-

Oppppppppppppp....X LUPA PADA kekawan TEAM yang design TANDAS LELAKI & PEREMPUAN ...korang memang kreatif !!! dan berjaya dapat CEMERLANG....kerana korang aku dah x tahan2 kencing dahhhh..sebab deco korang buat aku rasa nak tido kat toilet kita.....jangan lupa collect duit beli bunch chair utk letak dalam toilet kita....hahhaha...so dun ask me where ur PKP landing......xspecially...mak buyung...
and also team pantry...kesian korang...kan...semua kerja korang buat....tapi mak buyung tukang lap2 dinding pantry jerr...okey la tu yerkkk...leh letak nama dalam team x ? hahhaahahah...gurau-gurau...apa yang penting KERJSAMAAAAA....SAKURAAAAAAAAAAA


-

-

-
-


-


-


-



-




- APA LAGII DAH ABISS........


-

-

-
-


-
---

-



lastly...:)

p/s: pada sesiapa yang kuat complaint....lain kali  sebelum bercakap..better korang  fikir sejenak dalam hati dan pala otak korang...adakah ko tu tergolong antara mereka-mereka yang membantu?....x ada ke kan? so mulut tu kalau bercakap jangan main sedap mulut...pada yang membangga semacam tapi tangan ko pegang gunting pun x pernah....baik pikirkan bebaik....lepas ni harap berilah kerjasama ...





Comments

noyin said…
ah bukan mati pon diorg xde..pedulikan hidop 5s..yahuu..wow menang siot..hahah matahari ngn ros kalah kt kita..huahua..nasib kite ade bos yg suke memaksa2 kalo xharam nak dapat no 1 kt tingkat 4..pn sabrina suke wei kite dapat no 1 kt tgkt 4...hahaha
Unknown said…
caiyokkkk sakura!!!....berbaloi jugak kan...walaupun agak stress..yele..kera hakiki kena buat ..5s nak kena buat....akk ni kalau boleh nak sangkut tepon kat badan...adoiii..

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia