Sibuk 5s

Ari ni aku dan lyza ke opis buat OT...sambung buat 5s..kat ruang legar aras 4 dan papan pentadbiran...Oleh kerana aku terikat dengan anak2 so, aku hanya sempat 4 jam je di opis..tp sempat sikit la buat kat luar..lyza tumpukan pada papan pentadbiran...aku x mo kacau kreativiti kawan aku ni...aku bagi kepercayaan penuh pada hasil kerja kreative dia. Aku plak touchup untuk ruang legar but still ada yg x sempat...maybe minggu ni aku kena OT lagi..untuk upgrade ruang legar tu.

Bukan x mahu buat time waktu opis hour but faham2 jer la..kerja PKP ni..x leh nak tinggal..kang tinggal..ada je yang complaint...kadang2 aku rasa macam stress gile dengan complaint manusia2 yang x reti nak tahu sabar. Kali ni bos-bos x laa nak complaint lebih2..tapi kalau mereka banyak menyelahkan PKP...masa tu jangan kata aku KURANG AJAR la..setakat ni miss eo dan cc banyak nasihatkan kami and x  look us down..dan aku selesa cara mereka dan mereka pun faham keadaaan kami. Now aku ngan lyza cuba bg commit lebih pd talian..sebab tulah time opis hour kami buat x layan je dengan 5s ni...sebab x mahu ganggu masa kami nak jawap talian.

Bout 5s , ramai yanng mengeluh pasal 5s ni....sebab terlalu membebankan ...kesian budak2 opis , macam2 keje kena arah..but paling pelik...budget x ada plak utk 5s...kena buat collect duit la plak...aku x kisah soal duit..but sepatutnya orang atas kena faham la..kakitangan seperti kami ni bukan berduit dan paling kesian...orang atas tahu mengarah je, x nampak plak aku tgk mereka semua pegang gunting ke, gam ke, untuk bantu sama2 , yang mereka tahu...sekian-sekian masa dan tarikh kena siap 5s...

Aku bukan x mo bantu kawan-kawan aku...cuma since kami terima aduan dan makian yang kadang2 x masuk diakal.....aku dan lyza tekat nak stay je kat kerusi masing2..agak2 kalau ada ornag nak suruh kami buat apa2 kami akan buat tapi ikut masa kami laaa....and dun ever bagi kami timing and date untuk siapkan sesuatu tugasan...sebab kami x mo ganggu kerja hakiki kami but setakat ni..alhamdulilahh...apa kerja yang mereka suh buat kami buat berdua.

Walaupun aku dan lyza ni duk macam orang bodoh je kat depan tu...tp kami ni kalau di suruh insyallah kami buat...cuma minta ampun minta maaf ...kalau berdepan orang yang duk mendesak-desak ni...memang hidup orang tu duk kenyang dek makian jo lahhh

p/s: isnin hari kerja...raja segala hari...so..esok pkp sibuk...tepon comfirm berdering.....kalau nasib malang...kalau ada orang maki-maki kami ....kami akan bukak LOUDSPEKER...haaaaaa kita dengar ramai...


Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia