kOMPLen ler....

Sapa komplen?
Ada kesahhhh....pergi mampus laa dengan komplen ko tu....langsung x buat aku rasa nak takut sampai nak terketar-ketar.

Oh ye...pagi tadi Hari Bertemu Pelanggan...X ramai pun yang datang, buat abis keringat aku je ... tapi aku as a staff just do the best..Well nama pun bertemu pelanggan so, comfirmlah orang mai nak komplen itu ini. Masa ni juga nak conderm orang segala bagai. Kalau buat aduan belum tentu dapat selesai. So, masa ni la juga orang nak komplen , yang kadang-kadang tu logik but kadang-kadang tu macam ko nak tunjuk ko tu power mengalahkan pengarah.

Walaupun aku x kena secara face to face , tapi just call opis end then tanya no fax , dalam sambil nak tanya tu sempat juga la plak si pemanggil ni kenakan aku..Agaknya macam mana yerk dia tanya aku kan? Tapi kalau aku kenal la orang tu comfirm aku sound direct jam-jam tu jugak....

What do u xpect, lepas waktu rehat sharp-sharp pukul 2 petang make a call end then bila aku picked up ...terus ko macam orang terkejut dan cakap " EH , BOLEH LAk CEPAT ANGKAT PLAK "....dengan nada yang agak sinis dan macam **** . Kalau aku kata macam anjing aku rasa binatang tu lagi bagus lagi. Haaaa amik ko...kan aku kata jgn bg aku marah..dah terlepas dahh..

Kadang-kadang aku x faham la, ada ke korang semua nampak betapa pentingnya PKP kat depan tu yang kejenya hanya menjawap tepon dan menjaga kaunter....sebab korang  x padang kamilah sebab tu lah korang x nampak bertapa pentingnya kami ni kalau x ada kat opis tu... Tapi ada ke korang pikir hak kami... x kan? Ko ingat aku suka ke duk depan tu just nak jawap tepon je...SHIT! aku rasa kalau bg cleaner jawatan aku ni comfirm diaorg x mo laa....sapa yang nak duk depan tu sampai nak kencing pun kena tahan? sapa yang nak duk depan tu hanya tahan telinga kalau di maki org dan sapa yang nak kalau duk depan tu hanya nak jadi Pak Pacak dan cukup masa punch card balik...Aku berani kerat jari la...aku dah 4 tahun kat sini, aku rasa aku dah cukup banyak berkorban untuk apa yang aku lakukan...x perlulah aku nak cakap...aku nak join aktiviti apa pun kat opis ni kena sekat , kalau x sekat mesti aku kena beralah...ornag lain keluar ke hulu ke hilir, kesana kemari ..dan aku? ada ke orang tanya aku? langsung x? yang orang tahu asal angkat tepon lambat orang nak mengamuk , nak marah dan nak cari salah. Aku pun ada life , aku ada keinginan tapi ada orang faham aku? ....Aku letihlah,, sebab aku banyak sangat beralah...aku banyak sangat bersabar...tapi kadang-kadang tu terlepas cakap jugak...

Aku nak jadi macam orang lain..aktif itu ini....tapi apakan daya...peluang tu memang terhad. Kadang-kadang ada join pertandingan , orang call2 aku suh cepat datang opis...siap bagi time pukul berapa suppose aku ada di opis...sebab apa? sebab x ada sapa nak pangku kerja aku....aku nak harapkan yang lain...semua ada kerja masing-masing....tapi now aku tengah preggy..so aku akan stopkan diri aku dari active. Aku akan cuba puaskan hati mereka yang x puashati....biarlah aku x makan ke, x keluar ke, x enjoy ngan kawan-kawan ke ...but yang penting..kaunter ada orang.

Sebenarnya banyak orang complent...since aku tukar opis baru ni....tapi apakan daya...kalau dulu cover 2 tingkat je...now 3 tingkat dan lagi bertambah unit-unit....Just aku pikir positive...selagi orang nak cakap apa ...cakap la....x guna aku nak cakap itu ini....lagi banyak aku terangkan lagi banyak mulut yang x reti-reti nak cari salah orang. Apa yang penting, kaunter tu dah macam nyawa aku....kalau aku lambat ke oopis , lambat masuk rehat...aku akan pastikan orang yang betul2 aku percaya untuk take over kerja aku....even aku lambat 5  minit sekali pun....aku dah resah gelisah...hanya tuhan aje tahu..betapa aku sengsaranya untuk memegang komitment kerja macam ni....kerja x susah tapi comited tu penting.

blah blah blah....aku sebenarnya dah macam letih nak menaip...aku citer pun dah jump jump...sebab aku mcm malas nak mengarut banyak2...kang habis ilmu di kepala otak  aku ni cair plak....bulan 4 ni aku nak exam...aku harap aku dapat pointer lebih sikit....

tapi kan......( eh ada lagi )

Aku rasa yang layak jaga telefon ni adalah ORANG BUTA....sebab dia x nampak dan x mungkin merayap jauh...( hihhhiih )...........

p/s: pada yg mengadu....hihiihiii aku x heran laa... lagi banyak ko komplen lagi aku suka....sebab itu yang aku nak....bio pengarah cepat sikit buat system baru dan tambah pkp baru kutttt.....

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia