Bahasa apa ini ?

Bahasa melambangkan bangsa...
Cintai lahh bahasa kita...

Bukan cogan kata diatas yang aku ingin ceritakan tapi agak blur untuk aku faham dan bahasa apakah yang mereka cuba terjemahkan sampai buat aku laki bini terkekek tergelak sepanjang makan.

Aku x kisahlah asal mu dari mana, keturunan mu siapa, tapi restoran ni berjaya buat aku laki bini dari awal duduk sampai nak balik tergelak....bersambung hari ni kami teringatkan restoran tu. Malam tadi 1st time kami semua makan di restoran tersebut...konon nak testing 1 2 3 laaa ....sebab kedai tepi jalan yang always kita orang duk menteka darah boleh plak tutup malam tadi..demam panas kut tokey dia atau pun tukang masak thai dia dah lari balik siam. So , kami pun makan la kat kedai ni, view okey, tv lcd 42 inci, tukang amik order agak kacak dan mak buyung suka...even pak anif duk sebelah.

Kalau dah mai makan mesti dia bagi kita menu....so, before tu dia suh kami layan menu restorannya..kami pun layan....helai demi helai...aku seperti biasa mencari kelainan dalam menu...setiap restoran mesti ada menu istimewa so, aku pun tanya la pengOrder ni ...dia pun terang-terangkan laa ala2 kecek kelate dio...mak pun terkecek lo sekali even macam itik dan anjing..hahahaha..konon nak bagi makan free laa kalau sekampung kan...X ADO MAKNOnyoo mak buyung..ko tu made in serawak stayed at shah alam...citt..Order pun order, belek punya belek aku terpandang salah satu menu masakan dalam buku tu...wahh macam nak test...





hAAAAAAaa...ni menunyaa..

FINFRIE ...mesti menu terbaru kan....tapi jangan tertipu kawan....sebenarnya KENTANG GORENG....LINCI KANG...okey la...agak aku faham ..cha pun order memang sedap...but tang KERPOK....hhheee..keropok okeyy..

Jom tengok menu lain plak....best tau....
 sila perhatikan menu diatas...dan fahamkan....hehhehehehehe..malas nak kutuk...sebab aku pun teruk gak dalam berbahasa...haahah
okey semua....ikan kembong dah pupus...yang ada ikan KEMONG ajerr........
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Jom tengok tang air....air pun menu baru tau....mak dah rasa...anda bila lagi....?

okey kekawan...TEH boh dah tutup ladangnya...so..ladang THE bosia ambil alih ladang...so kekawan...kalau datang kedai ini jgn sebut TEH okeyy..sebab THE "o"...hehheheeheh


-


-


-


-


Apa pun aku bukan promote kedai okey...tapi just nak bagi tahu korang...lastnite is the 1st and the last kami makan sana...sebab aku dah wanted restoran tu....gara2 suasana bising nak mampus sebab dicemari kebisingan yang agak menganggu keenakan makanan disitu.....aku wanted mamat kuat gelak tu dengan kedai-kedai tu sekali..benci...pada manusia yang x hormat orang sekeliling...aku perlukan kedamaian okeyy....kalau gini lah gayanya..cakap kuat2, gelak kuat,,,macam kedai tu bapak ko yang punya..kimsalam waalaikum salam...aku x mo makan kat kedai tu lagi..gara-gara ko pak cik tua...walaupun aku tahu ko bukan tokey kedai....tp aku dah serik.....S.E.R.I.K...





Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia