oOO patut laaa kerekkk ngan aku..

Ops...agak meluas blog ni kan...semalam petang aku diberitahu adik kesayangan intan payung yang ada orang terasa dengan blog kami....maksudnya kata2 dalam blog la...aduhhh...tersentap aku jup.eh dia baca blog kami ker? aduhhhhh tapi lawak pun ada. Paling haru blog si lyza..dek kerana adik bagi tahu aku pasal kata2 blog lyza lantas aku buka dan baca blog dia....aduhhh sekali lagii...aku tergaman!! berani siut!! mak aii..hilang kelembutan ko lyzaaaa oiii...mana kelembutan mu wahai sahabatku. Pelik gak, aku yang duk sebelah pun x tahu macma tu sekali dia mengamuk...kalau aku baca dari awal comfirm aku nasihatkan dia properly..apa pun dah tertulis dan dibaca dah pun...aku harap settle cara baik dan aku pun dah nasihatkan sahabat aku tu agar proper in word..bagi aku kalau kita marah macam mana pun kita kena tenang dan cuba profesional dalam semua hal...x ada masalah x boleh settle beb..Maybe kita belum faham cc kita tu dan dalam proses nak kenal hati budi..Aku x rasa sentap sangat sebab aku lagi sentap x dapat gi serawak but bila tahu aku mengandung barulah aku tahu yerhh semua itu ada hikmah....patutlahh ruang nak ke serawak tu kecik sangat takpe pak anif kata dia akan bawa aku untuk honeymoon nanti..hihiii..thanks pakk..

Comfirm aku terkejut..
Mana x nyer...kawan sebelah aku ni lagi lembut dari aku, boleh yerkk tetiba dia dah berangin terus hilang keayuan dia tu....Aku rasa antara aku dan dia , dia paling lembut dan mudah diterima orang disekeliling dari aku yang banyak blur dan buat hal sendiri. Aku rasa, kalau buat undian sapa paling ramah dan friendly PKP JKNM mesti ramai undi LYZA SENGAL BATU....sebab dia tu cantik, ramah, lembut dan pandai berdandan..lain la aku ni x cantik, muka budak2 lepas sekolah, blur dan x reti nak make-up segala bagai...arhh x kisahlahhkan..aku macam biasa lebih suka jadi diri sendiri  buat apa nak ikut orang sebab aku percaya apa yang aku ada...

Patutlahh..
yerhh..patutlaa cc kerekk gila dengan aku semalam, aku yang agak x tahu cerita mati2 ingat dia marah sebab aku time-off kelmarin, tapi aku x la sentap sangat sebab aku macam rasa x ada benda yang perlu aku nak tanya sampai begitu sekali layanan dia pada aku. Kadang2..aku pelik, napa dia x tanya sendiri dengan aku yerkk....ermm...diakan orang atas aku..mesti dia lebih pandai untuk control dan handle aku. Aku bukannya close mainded sangat sampai x leh terima arahan dan teguran orang...aku bukan fresh staff yang lepas belajar terus dapat kerja gov....dah banyak company aku keje ada lebih teruk dari ni yang aku hadap, siap paperwork kena baling atas lantai, tapi x plak aku simpan dalam hati dan sampai sekarang aku masih berjumpa dengan ex-boses yang pernah kerja dengan aku. Bagi aku kerja is kerja, kalau bos tegur secara profesional ...we as workers tobe profesional too...Macam dulu, aku x faham dengan big bos aku , kadang2 aku rasa macam tah apa2 tah kerja gov ni , mereka x terima pendapat orang bawah dan rasa macam mereka duk atas tu semua betul kadang2 aku rasa macam mereka buat keputusan yang penting memakan masa yang lama dan perlu meeting berjam semata2 berbincang perkara yang x pasti but bila lama2 kerja gov baru aku faham...mereka macam diajar untuk kata BOS IS RIGHT...so apa kata mereka je lerr..itu kalau dapat bos yang okey...tapi yang dapat bos yang x okey..kimsalam waalaikum salam...nasib badanlahh korang.

Bagi aku, since ni aku dapat bos okeyy jer...kalau x okey pun sikit2 jer..tapi semua boleh handle..aku senang, orang campak aku keje apa pun aku buat jer...aku terima je arahan...x bantah2 punya...ko suh buat kerja PTD pun aku buat, kerja EO pun aku boleh buat , inikan kerja cc comfirm aku leh buat..Sorry, aku bukan gila kuasa tapi aku bosan doh keje kat kaunter tu baik korang bg aku keje yang berfaedah sikit...taip surat ker, buat laporan ke, kalau nak test suh buat paperwork...okey gakkk asalkan korang bagi tunjuk ajar. dan paling penting  asalkan korang layan aku sempurna dan nilai kerja aku bukan perangai aku....x kisahlah kita ni kaki botol ke, perokok ke, clubbing ke apa2 jerlahh perkara negative asalkan kerja sempurna melainkan hisap dadah....comfirm kalau aku bos aku hantar direct pusat serenti...but paling penting PROFESIONAL...nak tegur ada cara nak tegur nak nilai buat nilai cara positive.

Beza SWASTA dan GOV...
apa bezanya....malas nak cakap...but simplenya..swasta lebih pada keja untuk meningkatkan produktivi pengeluaran dan mengurang kos , staff yang cekap maka senang lah ko naik pangkat dan naik gaji.. kalau GOV, kita banyak bos ada banyak lapisan dari PTD ke EO ke Cc itu baru sikit...itu untuk atas2 aku je..dia ada file maje...so, ko hanya buat keje yg ada dlm file meje..yakni keje hakiki...kalau kawan sebelah ko x buat pun lum tentu bos ko tahu..hahahaha..melainkan kalau aktiviti..haa time tu ada la skit appear nama aku. Kalau x..just nilai apa yang aku buat je la.So Miss EO mahupun Cc ( dia baca ke blog aku ni ) bagi la aku keje banyak sikit okeyy atau bagilah aku keluar jadi urusetia ke, jaga function ke mahupun tukang sapu aku x kisah..asalkan x bosan. Itu belum sebut hal meeting ,  kalau buat keputusan kena meeting segala bagai dulu dan keputusan lum tentu ko dapat jam tu...comfirm ada 2nd meeting lagi...hahahaha.Kalau nak adventure laa kerja gov ni biolah jawatan ko tinggi2...jangan macam aku ni " SIGN" pun x laku..hahhhaa.

Apa pun, keje mana2 pun sama..gov okey swasta okey...ada gak yg dpt keje swasta tapi luck x bagus but for me aku dapat keje semua okey cuma aku jer yang x okey...hahahaha..Cuma bezanya ..dulu kerja swasta waktu balik macam x balik...comfirm balik lambat tapi keje gov ni terbalik...bunyi loceng terus balik...balik umah hati tenang x yah pikir macam2..sebab aku kan cik PKP ...kalau aku Miss EO ..agak2 balik rumah pun blur pikir pasal kerja..silap2 hari sabtu pun kena datang kejer..kesian anak2, kurang kasih sayang. Tapi dia x akan jadi macam aku...tepon rumah berbunyi pun aku boleh jawap " Hello JKN Melaka , boleh saya bantu "...Haaaaaaaaaaaaa agak2, korang ada x penyakit macam aku ni...so, jgn kata aku x tensi keje kat kaunter tu...aku tensi tauuu...JKN mELAKAAAAAA......

p/s: bila laa nak abis degree aku...kalau ada rezeki leh jadi PTD ke,,,pengarah ke...hahahahahah...berangan ko laaa....

ermm...selama ni..dia tu baca blog aku ke....okey..ni blog i...so jgn jadi orang lain semata2 nak elak dari i kata u olls....lllalalalallallalalala..nasi kerabu laksammmm nasi kerabu laksamm....nasi kerabu selasa...laksam rabuu...ahahahahahah lalalalalala

Comments

Anonymous said…
jgn jadi mulut laser.
Unknown said…
bodoh lah ko ni...mulut ngan tangan pun x leh beza..kalau berani tunjuk lah nama...asal nak sembunyikan diri .... doh!

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia