Kenapa mesti macam tu ?

yerhh...berhari aku mendiamkan diri berdepan dengan anak2 sakit dan aku sendiri yang jatuh sakit. Agak bercelaru hidup agak tidak terurus bercampur dengan tempat kerja yang kadang2 makin hari makin buat aku x faham. Kadang2 aku rasa baik macam dulu, keadaan lebih teratur dan terurus. Lyza anaknya pun sakit, kesian dia...kelam kabut tapi apa kan daya mereka hanya nampak kurang kita bukan pada lebihnya kita.

Ni kes pagi tadi, tetiba jer diberitahu within aku dan lyza kena beralah antara salah seorang sahaja yang akan ke serawak. Yerhh..serawak? Jknm ada lawatan ke sana so, kami berdua pakat pergi sekali. Nak jadi citer kena beralah plak ....sedih x sedih la jugak...aku pelik la...dulu masa aku dan pak abu dapat jer kursus serentak siap hari biasa lagi, ada plak orang ganti kami. Disini, agaknya sapa yang kena main peranan atau bos yang x reti nak handle siapa suppose gantikan kami. Agaknyakan sampai bila aku dan liza kena macam ni adakah sampai dapat ketua yang betul2 bijak untuk memainkan peranan secara bijak sana tanpa mengecilkan hati sesiapa. Agaknya memang bala laa duk kaunter ni, semua nak kena beralah selagi x dapat bos yang fight untuk kami. Yerhh..siapa laa kami ni..kuli je..yang agak peliknya, bila kami tiada semua argue semua tanya dan semua nak ambil tahu tapi bila ada apa2 yang penting tentang opis ada mereka semua pikir kepentingan kami dalam organisasi ni malah kepentingan kami selalu di perlekehkan, yerhh itulah yang terjadi pada pak abu yang pergi sebab terlalu kecewa dengan sikap mereka2 yang x pernah dengar perit letih kami di kaunter yang amat memerlukan perhatian..Kepada siapa perlu aku suarakan semua ni, nak tunggu meeting setahun sekali, kalau ada pun kena sorang2 , so jadinya apa yang disampaikan x dapat nak disuarakan. Kalau meeting pun comfirm kena argue balik...now aku dah bosan nak pikir , aku mula nak buat hal aku, kadang2 buang masa sahaja cuma nak buat terbaik pada organisasi ni , apa aku dapat? org lagi argue tapi aku x boleh nak tipu diri sendiri , aku adalah manusia jenis komitted dan cuba nak yang terbaik, asallaa aku x jadi manusia yang penting diri sendiri macam orang lain. 

Apa aku x buat utk opis ni...........anak aku sakit...masuk hospital....keluarga aku jaga sikit x amik cuti...aku sakit kena masuk hospital ...aku cuba kuatkan semangat..sebab aku tahu...kalau aku & liza x ada comfirm huru hara JKNM ....TAPI MEREKA ADA PIKIR KEERRR SEMUA TU...ADA PIKIR KE PENGORBANAN TU.......come on la...x kan PKP x ada sehari korang x leh handle..sampai bila nak harapkan pkp...kalau tempat ptj lain kalau pkp x ada ada plak PAR yang tolong jaga....mana PAR JKNM....mampus ker? atau mereka tu boss dari boss yang sebenar. Kalau dulu aku cuti ..Liza jaga ( masa dia jadi PAR ),  kini dia dah jadi PKP ...x kan bos x leh pikir PAR yang patut dipertangungjawapnya....PKP korang nak query napa PAR yang sesuka hati keluar masuk jknm ni x plak nak query atau adakah perlu kami buat hati kaldu buat macam PAR2 punya perangai...baru padan muka semua. Agaknya la kan...kalau aku dan liza ni mati tengah jalan , pastu x ada sapa bagi tahu kami mati...agaknya korang ada pikir x masalah semua tu. ....x kut...ermm..jenis unit ni..dah terberak baru nak tertadah...kalau x jadi ada ko nk pikir.

Oh my god....yerhhkini baru aku tahu, dimana letaknya kami di JKNM ni..... kecewa dengan sikap pegawai yang x mahu pikir masalah dan tanggung masalah sehingga buatkan kami tertindas...kami bukan sebulan sekali cuti serentak hanya sekali jer...itu pun kami join dibawah anjuran  JKNM bukan organisasi lain dan kami berhak sebab kami adalah ahli KELAB tersebut, x guna kami bayar tapi kami x menikmatinya....

Kami pakat...dua2 x pergi...x perlahhh...kami ikutkan jer katanya...hari ni hari dia esok lusa kita x tahu...



p/s: aku sedih sangat....kini aku tahu kami x ada siapa...dan kenapa mesti jadi begini? jawaplah....

Comments

A.I said…
aku mmg x penah rasa cam kau rasa sbb opis aku ni staff dia skit je. kalau kentut kt ujung ni, smp ke hujung sana pon boleh bau. makanya, kami kt sni sume dh betol2 mcm adik bradik (^_^) cam aku sakit pon, mmg xde masalah. bos pon penah ckp, kalau larat dtg keje, kalau x larat..duk umah rehat. ngeeee

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia