kemabukan

yERHH....dear blog,
aku kemabukan..aduhai dugaan betul preggy ni...bukan x pernah mabuk tapi agak lama aku bercuti dari membuntingkan diri ni since 2006. Aku terima dugaan allah swt, agar lebih tabah dan kuat menghadapi segalanya. Amin...

Today, my 1st class ...bermulalah episod aku sebagai student di OUM.Alhamdulilah, tahun ni bermula dengan agak lancar, before class aku dah baca beberapa bab untuk aku prepare bersama lecture dan target this semester aku nak pukul habis ...insyallahh, berkat anak dalam perut ni. This year jugak aku x mo nak extended semester lagi , makin extend makin lambat plak aku nak habis...suppose aku dah boleh habis tahun ni tapi aku ni madang je drop paper dan drop semester, so jadilah aku student lapuk kat OUM tu. Tetiba tengah class boleh plak aku rasa nak muntah2 adoi aii...dugaan, nasib ada ubat muntah so cover la skit, pastu perut ku ini madang je nak mintak diisi walaupun baru lepas 2 jam aku makan di rumah....jadinya lepas class aku terpaksa cari makan dulu, kalau x mahu aku kebulur plak. Dugaan...thanks mertua dan adik ipar ku yang sudi jaga chalif time aku belajo....

Semalam..
tetiba semalam plak kan..
suppose aku bawak anak2 gi swimming tapi cancel sebab hujan x berhenti2, so jadinya aku open kolam depan umah dan mandilah anak2 ku di kolam yang bagai nak mampus kalau nak di bukanya, nasib ada autopam kalau x mampuss siut nak mengepam...so bila dah open tu agak lambat la yerk kami laki bini nak menutupnya kembali. Maklumlah kolam kami bukan jenis kecik2 sekali makbapak boleh masuk dalam kolam ni, so bayangkan lah.Gitulah pak anif, kalau beli barang untuk anak2nya x ado makno nak kecik2 bukannya bagus ko buat jo kolam dopan umah kita tu je bang. Apa pun , dek kerana kolam tu lah hari ini chalif asyik sok sek sok sek jerr....

Sms,
hemmm..semalam dapat sms dari someone....berbunyi like this " Akuu tresss...aku nak kuar JKNM dan gi HM ....agak2nyer jawapan apa yang ak nak jawap pada dia yerk....Aku pun x faham, anggapje lah dia tengah binggung dengan keputusannya dan anggaplah di kusut pada masa itu. Kalau aku lah nak pikir stress kat JKNM ni, aku rasa bulan pertama aku di JKNM aku dah terus quit!....tapi pikir2 balik kita pergi mana pun x akan x ada masalah dan kadang2 masalah tu kita yang create sendiri, so agak2nya kan adakah kita akan sentiasa melarikan diri apabila didalam kekusutan, jadinya semangat itu penting. Kalau ada orang x suka dan buat kita rasa x selesa, aku rasa banyak cara dan jalan penyelesaian but keputusan nak quit bukan satu keputusan yang dapat menyelesaikan masalah. Entahlahh..susah nak tahu apa yang dia pikir, aku tunggu je isnin ni...mahu aku sembelih dia buat rendang....nak ke aku kaunseling ko wahai teman...be positve.
Sebut pasal stress...ingat lagi dulu masa aku duk sebelah partner lama aku...Pak Abu...dulu aku cukup x faham dia, biasalah orang tuakan..but bila lama2 aku faham dengan dia but bila dah serasi dia pula nak move out ..but aku redha sebab dia banyak bagi tunjuk ajar pada aku dan dialah juga mengajar aku bersabar dengan kerenah dia..walaupun kadang begang dengan dia tapi dia ni jenis tolak ansur...but itu semua kenangan dan seperti biasa aku....lambat nak faham orang...Now ada partner baru..alhamdulilah, dia amat memahami dan kami always give and take....cuma kadang2 aku kesian dengan dia terkejar2 dengan anak2nya dan dirinya sendiri yang always x sihat...but dia ni kuat semangat dan paling bagus dia mahu belajar. Cumaaaa...dia ni lemau sikit..mudah tersentap , terusik dan over sensetive, tu yang kadang2 aku nak cakap tu aku kena susun ayat jerrr ...hahahahaha kang ada yang semput kang. Tapi aku rasa lama2 dia pun dah kenal aku...aku jenis suka berterus terang dan aku x suka selindung2...lagi2 bab2 kejer...

Di jam ini....
tadi petang abis satu Taman Jati aku round cari goreng pisang....hampaaa sungguh..hujan2 x ada orang nak jual goreng pisang...Balik rumah, terus terlelap dengan hati yang hampa , boleh plak dalam tido aku termimpi aku mintak Rojak Petis...terus aku terjaga sedar dah kul 6.30pm...Tapi tekak ni dah rasa nak petis plakk...adoiiii..mana nak cari ni woiiiiii...hujan2 plak tu...Rojak Petis Kacang Lebih!!!!.....inilah dia dugaan orang preggy...asal nak madang x ada ...masa x nak banyak plak ko nak adajerrr kat depan mata ni..Pass magrib ni aku nak ke pasar Bt Berendam cari petis ....harap2 jumpa!!!

tetiba jer...perut aku berbunyi...

chow

Comments

noyin said…
hahha akk ni mcm2 plak nak makan yekk..hehe
semoge dapat cr,,cm kenal jek org yg nak kuau hospital melaka

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia