Apa yerk..

Now mula episod kejarangan aku dalam men'update blog ni...maklumlah pc opis dah kena pepijat anti peranti broadband...asal cocok jerr...detect broadband tu virus...so jadinya aku just boleh go thru jer blog di laman but doesnt comment any entry or post entry...cisssss....so...jadilah aku blogger bermusim...

Since aku dah move new building ni , tugas aku semakin banyak dan seperti biasa kerja aku yang ala kuli2 ni selalu jer kena tahan caci maki idiot people yang zero civic mainded..Oleh kerana building baru ni mengabungkan semua unit under JKNM maka secara x langsung umat bertambah ramai ler....maka extension bertambah ramai pengunanya, so jadinya hidupku jadi carca marba..nasib la aduan awal tahun ni x banyak, cuma kena prepare utk laporan sukutahun jer......ermm lum lagi mula study ni....adoi..stress stress

Minggu ni..aku rasa tingkat 4 wisma persekutuan...agak lenggang..sebab hari jumaat tapi panggilan, visitor semakin banyak hari demi hari...dalam kesibukkan itulah jugak sedar x sedar Cc nazli aku amik time off.....ermmm berapa banyak timeoff laa...asal jumaat ke timeoff...kata timeoff dah x leh diguna pakai...kenapa now dah boleh plak. Kalau staff nak keluar petang sesuka plak suh isi borang timeoff...agak2 dia tu isi ker?....geram ni..sebab time aku je madang je kena isi borang lah, kena quiry la,,,yerlahhh sebab aku PKP kannn....cuba aku x jaga kaunter, x jaga tepon...aku rasa x yah cakap nak balik pun x per..bukan orang perasan pun...Sebab aku ni PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN SX18++.....apa aku buat semua nampakkan...benda baik orang x nampak tapi perkara x baik madang korang2 semua nampak....uikss..agak emosi...ops tidak...prinsip aku kalau orang x argue aku...aku x kan argue orang...tp apa kan daya...ada orang mula buat aku begang so..harus aku lepas geram...Lepas ni lyza, kita gilir2 time off jumaat....hahahahahah ...comfirm Eo aku begang....PKP naik kepala....x kisahlah...LMPT rendah sekali pun aku x kisah....yg penting apa kerja bos bagi aku done dengan jayanya...walaupun nampak muka aku blur2 but im not stupid okeyyyy!!!...silap2 kerja2 PTD pun aku leh buat laaa....hahahahahah...riak siak ...sajer..lepas geram...dengan pegawai atasan yang tahu nampak salah pekerja bawahan tp salah sendiri x nampak..Paling stupid...OT claim org bawahan pun ko nak query...bodoh! ko ingat orang buat kerja lebih masa ni suka2 ker...ermm x mo komen banyak2...sb aku masih bersyukur dapat bos yg masih ada budi bicara.

31.01.11 ni bermula la episod blur aku...buat kata kakak2 di jknm...kalau nak tgk dak ila blurr melampau time dia study mode...ko cakap apa pun dia pickup sloww gaban...ekekekke...but tahun ni aku cuba nak profesional dalam kerjaya disamping study hard without stress....aku akan cuba seimbangkan hidup aku agar lebih sempurna dan diberkati...Target achieve nak capai pointer tinggi skit sebab last sem gila babi teruk aku drop pointer.....gara2 ketidak pekaan aku dan stress aku utk seimbangkan kerjaya, bussiness dan study...Aku harap partner aku Lyza Sengal Batu akan faham kesengsaraan aku dalam meneruskan study aku...tolongg yerkk lyza, setahun 3 bulan jer aku hadap benda alah ni...lepas tu comfirm aku x ganggu idup ko...hahhahaahahkkss...tahun ni comfirm aku kerap cuti study, cuti exam, cuti midterm dan x termasuk cuti2 malaysia....ampunnnn kan aku lyzzaa.....hhahahah..

Hari ni...di malam nii
ok..cerita biasa..suppose aku ke arobik mlm  ni but aku macam xlarat nak join ... aku mengemas petang tadi bawak ke magrib ...Oleh kerana pak anif x ada ermm seperti biasa dia always x ada laa kan...so aku mcm biasa ada x ada hidup tetap diteruskan...tadi baru lepas bagi chalif makan...makan apa? simple jerr sup sayur sawi with soonUnn, goreng ikan jer dan untuk menyelerakan tekak aku yang dah join melaka people..aku buat cencalokk ....fuhhhhhhhhhhhhhhh terangkattt okeyy.... nasi masak 1 pot selalu cukup 3 orang...dek kerana penangan cencalokk..licin periuk mak okeyy....siap kerak2 aku tarahh...sebut pasal cencalok, pesan pak anif adalah dilarang makan cencalok masa dia ada di dalam rumah...kekekeke ada mak kesahhh...masa mama datang selamba bomba aku dan mama mentelaah cencalok...mama siap bertambah2 nasi..;time tu muka pak anif dah kelat..selalu makan bertambah tp dek kerana cencalok atas meje.....tibe malam je bisik slow2.." mummy2 masak maggie utk dadyy boleh xxxx "....haaaaaa...kebulur ko bang. Cian dia..maafyerkk kami ni selera kampung....Dan jadi sebab jugaklah aku x ke arobik ari ni....takut buat2 arobik termuntah cencalok plakk ...termuntah ok lagi...dah sah2 muntah bau macam $$^$%&$%&%@.. kalau aku tersendawa, comfirm partner sebelah sumpah seranah  dalam hati....masa tu terlajak perahu pun x leh undur kan.terlajak sendawa apa kan lagi.....just give her smile jer laaa..excuse me mak tadi makan cencalokk..Sengal  kan x kan sendawa bau perfume Bright Crystal Versage plakkkk...( ops ada kena mengena kerr )..

Kul 9.35pm...
Mummmyyyyyyyyyyy nak susu...
okey chalif dah panggil ...seperti biasa lepas buat homework depan nak susu....tadi pak anif tepon dia nak imform yang esok dia tido Melaka....horeyyyy...esok ada teman tido..tadi plak mama tepon ..seperti biasa tanya pasal cucu2 kesayangan dia....ceh..bukan tanya anak kesayangan dia ni....uhukkkk sentap okeyy....

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia