Akhirnya ko bersama ku

Hihihiih....

Aku gumbira ini hari..akhirnya si sengal batu itu di sebelah aku. Pelik tapi benar, orang lain yang nak lapor diri, aku plak yang berdebar2 sampai berbagai speculasi yang muncul sebelum dia di tempatkan.Bermula dari interview sampailah terima surat SUKACITA sehinggalah nak dapat  penempatan macam2 hal si sengal batu ni alami sampai aku ni dah naik cuak nak mengatakan " IYER KE DIA NI DPT SINI " . Sehinggalah tiba harinya, barulah aku dapat rasa tenang dan comfirmlah si sengal batu ni duduk belah aku. Paling aku x boleh lupa kisah JANDA ANAK 1 menjadi topic hangat 3 hari sebelum lapor diri dan membawak ke hari lapor diri iaitu ari ini.... Cerita apa? Better jangan mengata orang...berdosa ila..dia bukan ganggu ko pun dia ganggu sengal batu tu jer...aku x kisahlahkan yang pasti naluri aku kuat mengatakan sengal tu kat jknm, so? apa ada hal kan..Kadang timbul kesian pada janda tu but bila dengar dari beberapa mulut mengisahkan hal janda tersebut aku jadik meluat plak tapi bila dah timbul perasaan tu cepat2 aku kata " ishhhkk ilaaaa... cuba ko jgn nak judge people dari apa yang org citer , better u duk diam2 and jawap tepon yg berdering2 ni ". Well aku profesional, orang nak kata apa ke, nak kutuk apa ker...ada aku kesahh...mak tetap layan mak janda tu dengan sebaik mungkin walaupun dia agak fussy dan banyak argue apa pun yang paling best dia telah berjaya buat aku blur untuk beberapa minit dan ...sebab dalam masa yang pantas aku jadi kesian, simpati dan macam nak tolong dia jer but tetiba dalam masa itu jugakk x sampai sesaat...aku berubah jadi marah...sebab rupanya minah ni berdolak dalik orangnya aduhh time tu mak agak tensi okey.....ermm pandai juga mak jan ni main peranan di sebalik status JANDA nya itu. Baik2 kesian terus tukar mood....what ever..yang penting sengal batu duk sebelah aku, nasib mak jan ni x duk belah aku...mahu tahun depan aku extend sem lagi la gamaknya...kenapa? aku je tahu..

Apa pun lyz ..tahniah ! bermulalah episod ko di dunia pkp...pesanan dari aku selaku mandur ko...hahhHHhahaha....BUKTIKAN KO TU BUKAN SEPERTI YG ORANG KATA..aku percaya ko boleh lakukan sebab aku dulu pun zero kat JKNM ni..aku hanya belajar 3 hari jer lepas tu sifu aku kena tamat kontrak...thanks una ( sifu )..ingat lagi mula2 aku mai jknm, 2 minggu balik rumah aku menangis sebab x boleh terima hakikat dengan kerja yang aku lakukan sekarang, umpama balik kerja pergi kerja ..aku benci kerja yang tiada tekanan, bukan nak kata berlagak dulu kerja aku lagi stress tapi aku suka pada tekanan due date, group discussion, team building dan paling best kerja yang membuatkan aku berfikir. Since this year 2010 barulah aku ditugaskan oleh PTD dengan pelbagai kerja...yang pasti aku suka. Bila bos bagi kerja senyum jer .sebab suka sangat orang bagi aku kerja dan yang pasti aku akan buat sebaik2nyer. Yesss...aku suka kerja...sebab tu aku futher study sebab nak menyebukkan diri aku yang balik kerja x pikir2 apa2 better aku futher study dan kembangkan minda aku yang dah mmg kusut ni. Aku harap  berjaya memeluk segulung ijazah ..amin...ko doa2 kan aku yerk..dan aku harap si sengal batu ni sambung belajar juga sebab dia dan aku ada sikit persamaan suka belajar benda baru dan paling penting kalau boleh kerja si FERN ( opis mate yg cemerlang terbilang ) pun ko nak tolong buat..

Lastly...aku harap ko positif dalam apa jua yang ko buat, kekalkan sikap dan personaliti ko but cuma buangkan sikap tidak tepati masa ko tu....kalau allah ni bagi 36jam putaran masa belum tentu cukup untuk ko, mana x nyer ada jerr activiti semak samun ko...LYZ SELAMAT MAJU JAYA BEB....


aku yg blurr jerr...

dak ila mom blur

scroolllllllllllll
-




-



-




-

ini dia anak murid kepala dongga....



-





-




-


cun ke dier

-


x cun but sweet

-


mana comel aku ke ...dierr



-





-






-




of cos laaa akuuu okeyyy...ahaksss ..( gatal )


-



-


-

lyz...poyo lah ko



_


ok...pjg sgt....cukup.









kess tangkap gambo sendiri la ni....
mcm gaya mak datin uuu...




Comments

Anonymous said…
cun lagi lyz..ahahahah
noyin said…
ade dah kawan..nak makan jgn gado2..heheh
myraVea said…
serbuu tuan umah di belognye sambil bace entrynyee *wink..nak tempah header cumil dan murah??mari3 :)

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia