Result Chalif Final Year 2010- Part 2

Al-kisah sambungan result putra putri intan payung pak anif dan dak ila ...

Tatapan result anak2 aku ni bukan untuk sesapa..aku pikir lagi 10tahun belum tentu aku dapat jumpa buku rekod chalif di muka bumi ini...comfirm tah kemana2 tah...maklumlahh..mak kalau dah start mengemass semuanyer mak buang, so kalau ditepek kat blog ni , insyallahh boleh lah bila2 aku go thru balik if rasa2 nak mengimbau kenangan silam2.

Ni result aliff...


Sesat 2 B....ermmm sakit mata mummy lif...but boleh diperbaiki..bangga dengan aliff walaupun kuat main tapi cikgu cakap aliff cepat catchup apa yang cikgu terangkan even muka dia nampak macam Blur-blur jer ( like mother like son ...huhuuu ) .so nextyear gamaknya aku kena banyakkan sikit abiskan masa untuk mengajar seperti mana cha..seperti sekarang aku banyak lebihkan pada cha dari aliff sebab x mahu aliff terlalu tertekan but no more play2 for the next year.....Oleh kerana dia dapat no3...so daddy dia hadiah seperti mana cha yang dulunya dapat no 3 jugak...Bila tanya anak mummy nak apa ? ermm...abg nak pistoll...nak ben10....cehhh..x membina langsung ..cubalah mintak daddy laptop kerr, playstation kerr....bolehh laahh mummy ko ni tumpang sekakiii....
Result Cha plak...
Keputusan agak menurun....Semua A...but bahasa aRab C...what ever, kalau mummy jadi cha pun comfirm menurun sebab anak mummy always sakit...but i proub with her even kerap x datang cha boleh catchup apa yang cikgu ajar. Berbakul2 jugak laaa cikgu cha memuji cha..dan aku harap apa yang cikgu kata tu kekal sampai besar....aku x mahu pandai masa tadika je, nanti masuk darjah 1 dah lain plak jadiknyer...Aku x nak anak aku terlalu cerdik masa kecilnya sebab aku nak dia membesar secara normal dan biasa2 jer....but peningkatan mesti ada....aminnn..
Dari no 3 terus menjunam ke no 6.....dia bukan sahaja top 10 sekolah tapi Top 10 ponteng jugakkk....keekkkkkekekek....cian anak2 mummy..
Ni gambar cha di Kelas 5 anggerik...kelas lima tahun ada 2 kelas...ermm..ramai gak yang antar anak2 ke PASTI....
Berbalik pada Tadika....semua kata kenapa aku x hantar tadika yang ada smartreader lahh, program Bacalah Anakku...kenapa mesti PASTI....adakah aku laki bini penyokong kuat parti PAS...ermm sorry UNDI RAHSIA...bagi aku mana2 tadika kita  hantar ia terpulang pada individu menilai mana yang terbaik untuk anak2..Aku bukan x pernah hantar anak aku ke Tadika Mahal...pernahh okeyy..mmg marvelous dan terbaik, korang bayangkan seawal 3 tahun aku dah hantar cha tadika dan memang banyak perubahan pada cha, seawal 4 tahun dah pandai menulis dengan baik, kenal huruf A-Z, 1-100, boleh beza english word with malay word., so mmg x ada cacat celanya hantar swasta ni, but bila dah masuk 2 tahun dia ke tadika tu...dia macam rasa bosan, dan dia cakap x suka nak ke skool padahal dulu ko yg beria sangat nak ke skool. So, bagi aku lah, kalau aku paksa2 pun x gunakan.....duit sekolah datang x datang mesti kena bayar, dah banyak rugi, kalau paksa takut elok2 ada semangat nak belajar terus x ada minat langsung aku plak yang susah...lastly aku tanya sendiri pada dia kenapa x mahu ke tadika itu....simple je jawapannyer..." AKAK BOSAN...."..ops, no comen, so abis je hujung tahun terus tukar skool...so aku tanya pada cha nak skool apa ?....simple je jawapan.. " PASTI " ..mana cha tau skool tu " TAHUUU LAHH..kawan mengaji ramai skool tu " ...Lepas tu terus berbincang pada pak anif...dan dia pun rasa biarlah anak2 pilih apa yang mereka suka...kita ni mak bapak ikut je mana yang terbaik...dan hasilnya...alhamdulilah cha buktikan yang sekolah yang dia pilih mmg X SALAH,PASTI pun ada skop pelajarannya sendiri dan aku pun berpuashati....but kesian dekat cha...Pagi Tadika...Petang Mengaji lepas tu terus Tuition...aku mahu yang terbaik untuk dia....next year Aliff akan menyusul Mengaji + Tuition seperti kakaknyer., pada awal tahun ni ada juga  hantar aliff  tapi aliff cepat letih dan kuat tidur, so setiap kali mengaji dia mengeliat nak tidur, so mummy x nak paksa jadinyer hanya cha je yang pergi mengaji+tuition......setakat ni cha x pernah merunggut malah dia suka dengan aktivitinyer...dan paling aku suka seawal 5 tahun cha sudah pandai baca skit...target aku cha pandai baca seawal 6 tahun...sikti2 lama2 jadi bukit.....Hope chalif jadi anak yang pandai soleh dan solehah...aminnn

p/s:  peringatan before hantar anak ke sekolah...u'olls tengok dulu skop pelajarannyer...dan programnyer..mahal @ murah bukan puncanya anak itu x pandai atau pandai...dia terpulang bagaimana cikgu itu sendiri mengolah anak2 kita supaya ada minat untuk belajar ... x guna berabis banyak tp anak x suka nak belajar...pendek kata cikgu kena main peranan penting..So, pada korang rajin2 laa tanya cikgu perkembangan anak2, jangan main hantar anak tapi x reti nak tanya cikgu prestasi anak2 dan please lahh jangan lepas tangan maksud aku..." hanya serah 100% pada cikgu utk didik anak2...kita sebagai ibu bapa pun kenalah main peranan untuk guide anak2 kita bila di rumah " .....

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia