Kenapa mesti dia...

Hari ini rasa macam touching, aku diberitahu sahabat segila dan seblur akan move out on this 1st dec....ye ke...?

Kenapa mesti dia yang berjaya buat aku sedih...

Yurp...hampir 3 tahun 6 bulan aku berkhidmat di JKNM, seriously aku memang sukar nak cari BF yang memahami dan sekepala seperti mana dia. Pada mulanya dia  di mata aku x lah beberapa penting sangat, dalam pada masa yang sama banyak bad story about her yang aku dengar sampai aku rasa Gilerr teruk Pompuan ni. Betul ke? Sorry, tidak pada aku nak amik port gosip2 murahan ni...ada aku kesahhh..Kalau betul pun dia bad girl, asal ? ingat kita ni perfect sangat ker sampai mudah nak menjatuhkan hukuman dia di dunia tapi kita sendiri belum tentu di tempatkan di syurga.

Bila aku dah dengar story morry tu, perlu ke aku x mahu berkawan dengan dia? Oh tidak sekali...lagi aku suka nak rapat, sebab aku percaya pada gerak hati dan x kenal maka x cinta. Since course budaya koporat di ledang di situlah titik mulanya persahabatan aku dan dia. Memang sempoi, dia macam aku, mudah di tegur, suka belajar perkara baru, jenis x kisah, dan paling penting setiap perbualan aku dan dia...mmg comfirm x mengata hal hiruk pikuk masalah orang. Yess...itu yg aku cari. Aku nak menjalankan kehidupan seperti biasa tanpa berpuak2....semua puak aku join tapi x tahu la puak2 tu nak ke tidak terima aku jadi puak meklumlah aku ni sapa kan.. but bagi aku kita ni bekerja nak fun tanpa ada sekatan begitulah juga dia...kalau boleh nak happy2 je kerja without stresss.

Bila dah rapat...mana2 pergi nak sama, citarasa sama...dua2 suka buat lawak bagang dan paling best dua2 blur...bolehh? okeyy jer kami. Aku dan dia ada satu citarasa yang sama iaitu suka tengok perempuan cantik...haaaaaaaaaaa..jgn kata kami lesss okey..Aku suka tengok perempuan muka lawa dan pandai jaga penampilan dan pandai mengayakan pakaia mengikut warna kulit dan bentuk badan. Pendek kata kalau kita ni pandai melawakan diri kalau pakai handbang coach celop pun orang kata original tauuu...Kalau dia pakar kecantikan rupa dan aku lebih pada pemakaian. Itulahh topic kita org kalau berborak, comfirm x keji orang punya. Kalau orang lain, bila tgk member vouge sikit dah dengki pastu kutuk2...but not for us..kalau x lawa kita orang akan cakap jgn pakai gini...cuba macam gini, warna gini..itu ini dan sebagai...siap bagi advice tau..but ada juga yang x leh terima nasihat well rasa mereka lagi vouge dari kami yang hanya pekerja bawahan jer..Apa yang pasti kami IKHLAS......korang cantik kami pun rasa cantik...( suka tengok PA TPKN Pengurusan always bergaya dan kemas... i loike dan lyz suka tgk kak Fed..PA TPKNP..)

Kami yang blurr...
Yurp aku dah mmg blur di tambahkan dia yang pun blur jadinya bertambah2 lahh blur2nyer...Apa pun kami bahagia. Selain dia , kami juga ada adik yang selekeh x semenggah ( haaa ini sorang lagi ....susah betul nak dibentuk ) kepala dia main redah jer, asal boleh jer...tapi kami suka sebab dia adik yang sentiasa x kisah dan always care pasal kita orang. Biarlah aku namakan dia Yanz, dia ni sempoi dan pun x kisah hal orang tapi suka potong cakap orang, kadang2 rasa nak ketuk2 jer tapi bila pikir dah mmg dia gitu so kami x ada hal la sangat yang penting dia x ada sikap BUSUK HATI, dia dengan kerja dia. Dalam opis x ramai nak rapat ngan dia ..yerlahh dia ni seperti yang aku kata X semenggah...so mana la orang yang vouge dan berstylee nak join dia paling tidak pun orang hanya cari dia bila time susah jer...( macam Cilaka )..x kisah kata orang yang penting aku suka dia..orang nak kata dia adik aku ke ..sahabat pena ke...teman sekatil ke...yang penting aku suka sebab dia adalah diri dia dan x dulik orang lain. Selain dia dan yanz ada sorang lagi yang baru aku rasa nak kenal kepala dongga dia...iaitu Sue , ermm mulanya aku x berkenan gak cara dia but bila dah lama kenal baru aku tahu dia ni bukan nyer kacau hal orang pun, org je madang nak kenakan dia. Mula dia masuk seawal 2 minggu dah macam2 orang kutuk dia siap mengadu kat BOS....kesian gak aku..dan aku pun pelik asal laa memasing mulut longkang. budak baru masuk ko dah expect dia nak tau semua...macam la memasing x pernah kena kutuk x reti buat kerja. Well, seperti biasa aku...orang nak kata apa ke, kutuk apa ke...bagi aku kawan dulu baru tahu lagi pun dah mmg prinsip aku ..hal2 kerja atau unit2 aku x campur. kalau dia ada masalah dgn unit dia aku hanya boleh dengar nak komen tidak sekali...sebab aku sendiri pun x boleh nak handle Pak Abu aku tu. Well biasa la orang, dia kata orang tapi x sedar yang orang duk hebat kutuk2 dia, seperti biasa aku orang cerita mmg ramai tapi masuk angin keluar asap aku x kuasa nak campur.

Kawan punya kawan, gelak punya gelak..lepak punya lepak ...So...jadi lahh kami RATU MOM BLURRR di JKNM...but bila dah sayang sorang2 lak nak blah...si yanz nak pindah HM si lyz tunggu masa nak keluar. Entah siapa lah yerk yang bakal duduk dan mengantikan tempat pak abu tu......

Sepi...kini ku sendiriiiiiiiiiiiiiiiiiii....uhaaaaaaaaa

Dia..
siapa dia....dia lah lady lyz....
aku x reti nak tulis apa...yang penting aku tahu ko aku kenal ko...baik mak bapak ko pun dah aku anggap mcm keluarga aku...cuma mak bapak aku je ko x jumpa..but one day ko akan jumpa sebab mak bapak aku pun sempoi macam mak bapak ko...X usah kesah apa org nak kata yang penting ko tahu LIMIT ko ...

Rasa macam ngatukk......( pak anif x balik2 lagii )

p/s: teringat sahabat2 aku ma dila, yana t-pot, yana-an, elys, k.amy,aie &  mimie...i really miss u all...mereka semua ada kawan susah senang , tagis tawa aku....xspecially ma dila and yana t-pot ( rakan sebantal ku )

Comments

YanaHime said…
Adei! apa laa hang guna nama tu...ish! malumalumalu...

p/s: mood blogging mai ka? makin hari makin hupdate nampak??? hee!
chalif said…
ahahaha....nama itu buat aku teringatkan ko ...

mood x ada kelas...ko tunggu jan 2011...bermulalah episod study ku

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia