TrajediKereta Rosak

UHaaaaaaaaa Melalak jangan x melalak...
Semalam x semena2 otw balik ke rumah sang wira stack kat Trafic Light Melaka Baru..Adoi haii...cuak x cuak la jugak...time aku bawak la time tu nak meragam. Dari opis dah perasan lain macam jer bunyi engine kereta ni macam x sampai minyak. Aku plak bila dah masuk kereta x reti nak on radio slow2 , pendek kata kalau x pecah gegendang telinga jangan sebut itu ila, sebab tu bila engine kereta mati aku x perasan, tu yang bila tekan minyak kereta x jalan2 aku dah meraban2 mengelabah.
Bila kereta dah stack maka, automatic laa aku ON emergancy light..maka beganglah kereta di belakang2 aku yang kebetulan kereta aku di pertama haaaa mampus pucat lesi muka kalau toreh muka jam tu comfirm x berdarah dan aku tak tahu lah tah berapa guni sumpah seranah orang maki aku, well muka cool je buka tingkap terus angkat tangan bagi isyarat kereta rosak, perhhh masa tu tuhan je yang tahu kalau badan ni kecil macam MILA AF , mahu bawah stearing port aku....malu makkkkkk....muka cun kereta rosak ( cun ker ? ....opss..abaikan word itu )
Pelik x pelik, kali ni kereta aku rosak tengah jalan muka still boleh maintain relex.... kalau ikut instinct begini, maka x ada perkara lebih buruk berlaku. Muka agak maintain, oleh kerana kereta auto maka aku alihkan gear ke tahap "P ", touch sensor dan cuba start engine...fuhhhh selamat...engine ku hidup semula masuk Gear " D " terusss funggggggggggggg meluncur laju seolah2 x rasa bersalah yang ko tadi dah buat kesesakkan trafic.
Sampai rumah....cuak punya pasal...amik koo..aku park kereta kat luar jerr....berdesup aku masuk dalam...tengah malam baru bawak masuk kereta ke garaj. Before tu call pak anif, seperti biasa dia pun cuak juga tapi alih2 aku terkena balik...." aik...bukannyer mummy guna kereta tu...pandai guna pandai la jaga..." aku dah gak dah, dia ni mmg x membantu tapi menstressssss kan kepala otak ni yang tengah duk pikir hari esok nak ke opis macam mana gayanyer plak. Apa pun aku tahu dia nak bergurau ngan aku...tapi kalau dah stack kereta tengah jalan, x kan aku nak GURAU pak anifff oi...kalau Stack time aku sorang xper la juga, paling tidak aku catwalk tepi jalan senseng kain tinggi2 berbekalkan wajah yang agak AYU gituuu...jangan kata berderet kereta berhenti nak tolong tapi termasuklah ambulance yang tengah bawak pesakit dengan siren nino nino pun sanggup nak tumpang kan aku bangg..tapi..kalau berlaku time anak2 ada dalam kereta...aku nak buat apa bang, jangan katakan kereta sebijik pun x berhenti , bas mini pun x mahu nak bagi naik percuma paling tidak pun yang sanggup angkut anak bini ko ni hanya VAN Jabatan Kebajikan Masyarakat je bang oi tak pasal2 next month aku anak bernak dapat elaun kebajikan......kekekekekk layak keee ..Masa tu sapa yang malu bangg, muka ko jugakkk kann.. kann..
Moral of the story.....actually apa yang pak anif cakap tu ada betulnyer dah aku yang guna aku lah patut jaga ni tidak start kereta terus jalan bukan nak check minyak hitam ke, air , air battery...kalau x daily buatlah monthly check. Apa nak buat itulah aku....x mahu nak amik tahu harapkan suami ajer. Fuhhh...mintak2 petang ni nak balik kerja sang wira x buat nakal lagi...kesiankan lahh tuan ko ni sang wira....tuan ko ni spesis meroyan kang ada yang kena tukar baru kang...opssss..baruu..kereta baruu...oh tidak...belum plan okey... aku ada target aku.Better bought thing can make me money.....what ever...pun aku cayang sang wira ku....yang pak anif belikan khas untuk isterinya...
p/s: pak anif sevices 100% ..thanks cayang

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia