Sapa Yang Hantu Sebenarnyerr

Ikutnyer nak citer hal lain tapi lupalak nak upload gambo...( sebenarnya penyakit malas nak upload )
Wisma Persekutuan Melaka... Di pendekkan cerita usia bangunan ini sudah mencecah 30tahun aka sama laa ngan umur aku sekarang. So, boleh bayangkan lah berapa banyak entiti yang x nyata dalam bangunan tu. Kalau cerita hantu2 ni mmg dah perkara biasa dah sampai aku pun dah naik seram , itu x masuk kisah Hantu Tingkat 1, Hantu Lift, Hantu Bilik Air, Lembaga Hitam, Bau misteri ( bangkai ) dan macam2 jenis spesis lahh...kalau nak cerita satu persatu memang x larat dooo aku nak taip.
Kali ni perkara ni berlaku pada aku,

Selalunya aku ke surau menunaikan zohor pukul 3pm, but pada hari itu x tahu la apa hal sibuk sangat masa pun berlalu pantas sedar-sedar dah pukul 3.15pm.....fuhhh...leka betul, kerja x abis lagi ni, TPKN nak report aduan on the spot..Arhhh...aku tinggalkan jugak kejer di meja terus ke surau. On the way nak ke surau, boleh aku landing jup tpt kawan2 yang leka berborak, dah plakk menyesal aku jengok, rupanya tenagh citer staff kena kacau hantu. Adoi, haii sengal la kan...aku nak ke surau ni, dah la surau tu pun ada cerita pelik....boleh yerk, dalam aku nak ke surau terus corner duduk balik tempat aku...dan sambung balik kerja di meja. Buat2 kerja sedar dah pukul 3.45pm....woi..mampus zohor dak lagi ni....4.30pm aku dah nak balik....

Tunggu punya tunggu punya takut....last2 aku just tengok je jam tu berpusing....alih2 punch card pun berbunyi menandakan pukul 4.30pm....waktu balik pun dah tiba...buat la muka sengal, termasuk muka sesal....boleh yerk memikir, balik ni nak Qodaq je laa zohor aku ni....boleh ke? macam ko tu alam waktu daruratkan....padahal penakut.

Bila pikir2 balik, asal aku ni penakut sangat haa...bukanyer hantu tu patut takut ngan aku kerr...adoiii...ni lahh dengar lagi cerita hantu...nak tunaikan solat pun leh tangguh2...padahal ko tu lebih mullia dari HANTU kedaung tuu...

Masa tu baru terpikir....kalau HANTU tu dah mmg laa dia HANTU...Sebenarnya KO TU YANG LAGI HANTUU.....bagangg...tul laa ko ni ilaa..

sapa yang hantu? Ko yg x sembahyang tu yang Hantu....

p/s: nextday,,,, aku ajak member teman...huuuhhuuhhuh

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia