Chalif Discharge Sudahhh...13.10.10

Alhamdulilah, thanks semua yg telah mendoakan untuk chalif, they still not in good conditions , aliff mengikut jejak langkah cacha pheonomia ( paru2 mudah dijangkiti dan sensetif ) apa nak buat itulah dugaan yang harus aku dan pak anif terima, cuma sekarang kami berdua kena aware aktiviti chalif supaya tidak terlalu terdedah dengan enviroment yang sekarang x beberapa nak elok. Once chalif admited seperti yang aku kata bermulalah episod kelam aku bernasib baik mama dan ibu mertua ku bergilir2 jaga chalif di hospital.thanks for both of them. sebut pasal jagaan ni, ada jugak suara2 sengal yang kata aku ni mementingkan kerjaya dari anak2. Susah nak sekat apa yang orang cakap tapi hanya tuhan je tahu segalanya. X ada ibubapa yang nak biar anak terbongkang kaku di hospital tanpa ibu bapa, cuti gov 20 hari setahun, untuk anak je aku dah wste 12hari tu x masuk cuti org kahwin, kematian dan pendek cerita x kan setahun tu ko x ada masalah laki sakit pun satu masalah jugak. Mak sakit x pe jgn bapak sakit ...kang ada anak beranak x makan nasik plak... Asal x gov hospital why should private.....ermm, ni kisahnya pada orang yang aku x tahu apa kess nak tanya soalan yang aku rasa perlu ke aku jawap atau tidak. Perlu kah aku promote insurance pada ko? Bila orang insurance datang nak jumpa ko tolak mentah2 tarak percayalah, membazir duit lah tapi adakah kamu2 semua pikir akan kesedaran insurance itu pada anak2 dan keluarga anda ?..( lepas ni leh jual insurance )Beli periuk mahal2, baju mahal mampu plak kata nak beli tapi untuk insurance boleh kata membazir bila anak orang masuk hospital swasta dah kata macam2, gov baguslahh, gov tu hak rakyatlahh...kita ada hak lakk...what everlah kan..but kalau x puashati dengan service di gov jgn plak ko nak sentap buat aduan segala bagai ia berbaloilah dengan RM1 yang ko bayar. Aku bukan nak kata aku mampu, tapi aku dan pak anif kerja adalah untuk keselesaan anak2 aku, setitik duit aku mengalir segalanya untuk mereka so orang x leh nak judge aku memacam kalau baju aku x bertukar2, pinggan mangkuk dah 6 thn kahwin x pernah beli itu pun dpt hadiah orang bagi, rumah aku x ada barang kalau menjerit boleh bergema dan paling penting bilik aku x beraircon tapi bilik chalif ada aircon..so 1/3 dari situ korang boleh bayangkan betapa prioritynya anak2 aku lebih dari aku sebagai mak. So ada sapa berangan nak jadi madu aku, better lupakan comfirm dapat bilik stor. Pak Anif mmg begitu pasal anak mmg alert, masa x ada aircon sanggup mengipas anak sepanjang malam, picit kaki anak sampai terlelap dan paling buat x boleh lupa chalif merunggut panas dan berpeluh masa tidur, mula2 tukar kipas baru berpeluh jugak tahu2 aku balik kerja bilik chalif dah ber air con....adoi...panas ko pak anif kalau pasal anak...abis bini ko ni bang tidur malam x berpeluh kerrr. Bila pikir pasal anak mmg x kan habis, selagi belum dewasa, belum kahwin selagi itulah tanggungjawapnya atas kita selaku ibu bapa mereka adalah amanah allah bagi aku apa yang aku buat adalah untuk anak2 , niat untuk kebahagian dan keselesaan anak2serta keluarga dan aku percaya niat yang baik nescaya balasan nyer baik....God is fair..
Rekod Perubatan Chalif

Cha day 2

Aliff Day 2 Day 3...............................cha dah jln...alif masih blur2
p.s: setiap apa yang di duga olehnya untuk menguji kesabaran umatnya.
aku redha....dan aku yakini semua yang berlaku ada hikmah disebaliknya....

Comments

YanaHime said…
alhamdullilah...nampak kelam kabut jer hang...update blog pun kelam kabut...

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia