Banyak sangat Kenduri.....

Kalau ikutkan selalu juga aku ni alone....but kali ni agak lain sikit....pak anif pergi outstation agak lama di hari raya aka bulan rayer... Semalam aku jejak umah mertua setelah 2 week aku x jumpa ibumertua ku itu..Teruk x teruk laa aku , sampai mertua pun aku x jengok..Ikutkan mmg aku nak jengok tp everyweek ada je kejadian dan plan yang terkujat, pak su aku meninggal, balik shah alam, open house sana ni....tu yang buat masa x menyempat nak jengok dia. Ermm...agak2nya dia terasa ke akan perangai aku ni..terserah lah kan...yang penting aku tahu mana letaknya diri dan situasi aku yang agak kelam2 jer raya tahun ni. Bila minggu kerja, comfirm aku sibuk dengan kerja2 rumah, and comfirm aku x jerjak mana2 tempat pun , melainkan orang yang mai beraya rumah aku. 5 hari pak anif ke singapore, JB, KL and genting....rabu baru balik....boleh patah kaki..semua perkara aku buat sendiri..Ni yang buat aku lagi malas nak melangkah mana2 pun...adoii...bkn malass...segan beb, gi umah orang without suami. Today banyak jemputan, dengan opismate kenduri gi Haji, Kenduri Cukur Jambol, Open House dan Kenduri Arwah...But oleh kerana kudrat ni x beberapa mengizinkan maka aku hanya jengok beberapa jemputan sahaja lepas tu aku nak berkejar ke kenduri Pak su 7 hari pemergian nyer di Seremban..Adoi, comfirm drive sorang lagi dengan berteman si chalif. Kalau x pergi, kesian pulak, lagipun family x besar , cousin pun berapa kerat je yang lain jauh hujung timur sana...Nak atau x nak.... aku la selaku cucu sulung, sepupu sulung, anak sulung dan segala2nyer sulung turun laa untuk menolong... Insyallah, lunch ni ada orang nak mai umah..beraya..so , harus aku melayan mereka dulu, lepas tu kalau sempat jengok ke kenduri rumah mak jang dan terus ke rumah acu ..... Semoga aku x tercungap di tengah jalan.... choW... p/s: aku kena telan jamu mak dara ni....untuk kekuatan dirii...huhuuh

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia