Surat Layang

Aku dapat surat layangg? Poyos, sapalah manusia bagang nauzubilahh yang nak bagi surat laayang tu kan.. but yang pasti surat itu bukan utk tatapan aku jer...but all staff under Pentadbiran JKNM.. Pagi yg x beberapa nak indah, aku attend meeting bersama2 seangkatan GBS2..bermula agak smooth tapi menjadi agak HOT...when ur bos read a letter of complaint and straightly kaww kawww kena tepat muka aku ni haa. Seawal surat itu di baca, terpana melihat dan tertanya2 " MACAM KENAL JER SAIN YG TERPAHAT DLM SURAT TU " ermm..masa tu masih diam lagi, but bila bos dah start baca...Adoiiiiii berangin ok...rasa sengal seluruh badan ni...Macam bagus jer orang tu kann..mmg nak kena L*nCauuuu laaa. Antara yang terkandungggg dalam surat tu 4.1 staff keluar makan beramai2 - eh yg ko sibuk tu apahal ..aku nak kluar berregu ke, berkumpulan ke apa yg ko nak sibuk sangat...yang ko kluar beramai2 tu ada ke aku kisah!!! dasar MuXibaTun tul laa 4.2 Pakaian yang tidak sesuai ke opis - eh.. .nasib aku pakai baju..dr x pakai langsung..ker ko dengki x leh pakai baju lawa2 macam aku ni. agak2 la wei, kalau ko rs menyampah tahap cipan sekali pun dgn aku ni x kan sampai pakaian2 aku ko nak ELERT...pagi mampussss sama kooo 4.3 Keluar rehat awal , balik rehat lewat - Hellloooo....aku rs baru ari tu je aku lambat ko dah kata macam aku buat hari2, kalau x boleh terima kelewatan aku kenapa mesti ko x bawak berbincang perlukan ker ko nak buat surat2 layang yang mcm LaH*nAt. dan lagi satu...MACAM KO TU X PERnAH MASUK LAMBAT KANNN......!!!!! 4.4 Rakan sekerja yang tidak menjalankan kerja dengan dedikasi dan tanggungjawap - Wooooo ni mmg aku berangin, siapakah gerangan ko nak kata aku dan kawan aku macam gitu..adakah ko tu terlalu perfect sangat!!! yang menjalankan kerja dengan jujur sejujurnyerr..pergi La*ca* laaaaaaa...ceh, mengata org dia lebih sebenarnya.tah tah ko lebih pangang dari api!!! 4.5 tah aku hingat dahh pergi mampusss laa ko Bagi akulah orang yang buat aduan yang x berasas ni mmg bebal, kepala dunga dugong what everlah kan..Aku tengok satu persatu staff pentadbiran x ada sekor pun aku rasa yang berdedikasi termasukkklahh akuuu yang poyos ni. Aku faham , x semua perfect dalam melakukan kerja, kita pun kalau gov x bagi gaji sebulan dah mula berpaling arah PANGKAH pasti pembangkang. Itu belum bab x bagi BONUS..abis sumpah seranah ko hamun kerajaan..kadang ko semua x ada pikir yang bg makan minum, pakai baju, umah kete tu datang dari duit apa?...x duit KERAJAAN..btul x? ..So seperti mana aku yang hina ni, seburuk aku ni jugak...walaupun pun aku kerap kuar minum, masuk lewat tapi AKU KERJA JALAN OKEY...SEMUA UPDATE!!!! BOS MINTAK JE COMFIRM AKU PRESENT DENGAN JAYANYER!!!.Tak pernah lagi bos menrungut kerja aku, malah kalau aku cuti satu JKNM porak peranda...huhuhhu ( riak nampak ) ..bagi aku lah..x kisahlah org lain nak masuk lambat ke, kluar berkumpulan ke, tapiiii yang penting KEJE KO CLEAR !!..lain laa..kluar kerap, balik lambat tapi keje ko " MACAM HAMPEHH " pastu nak mengarah org nak buat kerja ko. Jawapnnyer pergilahh mampusss... Nasib bos sebelahi our side..malah siap cakap " ORG NI MEMERHATIKAN ORG TAPI X SEDAR ORG PUN PERHATIKAN DIA " ...so, ko sentap x? moral of the story sebelum ko nak mengadu ke, nak laporke, nak kata hal org ke, and what ever je lahh kan ...KO CERMIN MUKA KO TU DULU...perfect ke tidak ko tu atau ko je perasan bagus..Ini tidak bos dah bagi keje banyak sikit, ko dah kata bos tu macam2 padahal ko yg x sedar diri yang ko tu duduk opis ni makan gaji buta jer...cukup masa minum, cukup masa makan, cukup masa toilet, cukup HILANG...pastu balik2 opis pretending memacam tunjukkan ko tu ada problem padahal ko yang created the problem... Macam kenal je kan... aku x pasti sebenarnya siapa..tp kalau betullah dia atau sesiapa pun akurasa semua staff JKNM ni buat perangai yang sama seperti mana apa yang dia cakap.. sapa kata staff jknm x kuar minum pagi? bosss2 pun minum sehhh, sapa kata x ada org buat kerja luar waktu pejabat ? mejoriti ada commitment luar..termasuk lah aku, sapa kata ko mengadap pc dan x bangun dr tempat duduk ko..? aku rs semua cukup masa dah hilang walaupun belum waktu rehat..itu pun hanya segelintir je yang bagus2... so, aku harap org tu kalau nak kata pikir la dulu ko tu ada ke buat mcm mana ko ada cakap dalam surat tu...aku rasa apa yang ko tulis , semua tu la yang ko buat..baliknya, ko yang tulis ko yang bukak pekung ko sendiri. sO, LUU PIKIR laa sendiri... assalamualaikum.. yang menyampah dan meluat akusTIK..YANG bLURRR

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia