Aku Rindu Nyer

Rindu padanyer, Aku rindu sangat, tp apakan daya hati ni terlalu ego untuk mengatakannya. Aku sedar kerdilnyer aku berbanding dia dan sepatutnya aku bertanyakan khabar padanyer tapi tidak...aku rasa macam makin jauh bersamanya. Jika dulu dialah yang aku sanjung, aku tunggu disetiap detik hari jadi ku, rindu ucapan hari jadi darinya tapi sejak aku semakin membawa diri dan semakin ia jauh dari aku. Aku x lari malah aku teringin nak jumpa tapi rasa berat hati ni setiap kali tangan ni mahu mendail nombornya , bertanyakan khabar darinya sihat ke tidak dia, bagaimana kehidupanya... Mungkin ada yg kata aku ego, oh tidakk sesekali aku tidak. Cuma rinduku , sayangku dan kasihku padanya buat aku cuba menjauh diri agar tidak dekat rasa rindu dihati. Senyum nyer, keikhlasannyer mendidikku mengajar aku tentang kasih sayang dan paling penting dia banyak mengajar aku erti kehidupan yang banyak aku praktikkan pada perkahwinanku bersama Pak Anif dann kini Sekilas aku memandang suamiku , sekilas hati ini agar dia menjadi seperti yang ku rindu tapi..apa kan daya setiap yang dijadikan tuhan x semua sama. Rindu, kenapa dia sering lalu dihati .... adakah dia merinduiku juga? Entahlah.. Agaknya apa dia buat sekarang, Aku berharap dia meniti hari lewatnya dengan tenang..dan ingin sekali dihari raya bersamanya agar tangan ini dapat cium tangannye, cium dahinyer dan pipinyer...tapi mungkin x akan terjadi. Ya allah, aku amat merinduinyer ya allahh...ingin sekali dia kembali disisi tapi manakah mungkin dengan aiman dan azizi adakah mereka menerimaku sebahagian srikandi nyer yang jarang kami temu tapi jauh di lubuk hati aku akan merindui kerana mereka adalah diriku. Yang di rindu.. Sekiranya kau tahu betapa tangan ini bergetar menulis namamu, bibir ini berat menyebut namamu , mata ini menagis setiap kali teringatkan mu...begitu lah HATI ini yang sebak terkenangkan saat lalu yang x mungkin kembali..yaaa...kenangan lalu yang indah menjadi penawar rindu syahdu . Hari ini, Aku call.. bila terdengar suaranya..hati aku sebak.susah betul aku nak teruskan kata2, cepat benar aku matikan talian agar dia tidak mendengar suaraku yang sayup yang amat merinduinyer..mungkin dia anggap aku x mahu bercakap dengannyer...tapi percayalahh aku teringin berborak pjg dengannyer, tanya khabar dier, nak borak dengan dia seperti mana dulu2 tapi aku sedih sedih sedih... Kekadang.. terpikir, kenapa tuhan jauhkannyer dari aku.atau aku yang lari dr kasih sayangnyer hanya kerana kesilapan yang belum pasti layak untuk aku jatuhkan untuknyer. Apa salah hubungan ini sehingga aku lari darinyer....dan .. Siapalah aku untuk membenci, siapalah aku untuk melawan takdir jodoh...yaa..kini aku percaya segala kebahgiaan didunia ini hanyalah sementara hanya yang kekal abadi adalah disana nanti.Percayalah..jiwa ini meranto mengatakan aku rindu padanya. Kenapa?... Lama tidak kutemu...dia x pernah nak tanya khabar..atau dia lari dari aku..atau aku yang x nak amik tahu. Sikapnyer yang menyendiri , mendiamkan diri buatkan hati ini meronta berkata " KAU X INGAT AKU...KO PENTING KAN DIRI SENDIRI "...kejam ke aku nak kata begitu?..hakikatnya aku mahu hampiri aiman azizi tapi makin dekat ia makin jauh hanya kerana kau kata " BELUM SAMPAI MASANYER ". Kenapa aku x sendiri jumpa dia di rumah sedangkan aku tahu dimana dia tinggal dan alamatnya...tapi kenapa aku x cari...Yer,,,aku geram sebab aku rasa dia " X MAHU AKU..dan .X SAYANG AKU LAGI" pASRAHH... Kini tangisan ini hanya untuk meredakan perasaan rindu ..sebak hati ke ulu hati mungkin akan jadi aku mati untuk memikirkan tagis rindu ini. RinduKu...kau kembalilah..walaupun tidak seperti dulu..tapi cubalah untuk perbaiki hubungan yang telah lama retak agar bersatu...moga hidupku disirami dengan kesih sayang , senyum ku dicahaya dengan kebahagian dan mati ku dalam ketenangan. yerhh..ketenangan yang diabadi yang dikehendaki oleh setiap yang hidup yang membawa ke alam akhir.. ya allah ..kembalilahh ia untukku...agar aliff and cha kenal ia always ada PAPATOK dierr.. Ku memohon maaf serta ampun, doa restu mu menjadi penawar rindu aku padanya.
Ikhlass dari lubuk Jeram Toi...
Akustik bLURr

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia