Dapur Raya

Alhamdulilah, Tahun 2010 ni dapat gak pak anif tambah dapur untuk isteri tercintanya yang rajin sangat memasak. Uhuk..hakikatnya macam poyo je kan...betulke si ila tu memasak atau asyik makan luar jer. No matter what them said only him knows me...Plan buat dapaur mmg dah lama tapi baru tahun ni dapat merealisasikannya. Konsep apa?...sukakan modern concept, look simple and nice..dan yang paling penting ia x melebihi budget kasar. Sapa pilih ? Comfirm la i selaku penguna utama dapur tak kan pak anif kut..dia dah sah2 sibuk ngan basnyer..yang pasti dari tingkap sampai ke tiles , koncep warna dan concept kabinet hinggalah pilihan cat...AKUU yang pilihh..dan paling penting pak anif sebagai penasihat utama bagi merealisasikan apa jer yang wife dia nak...hihhihihi .Actually pada mulanya aku ni bagi pelepasan pak anif pilih segala bagai bab2 rumah dan konsepnya...tapi akhirnya perkara ni berbalik pada aku sudahnya sebab apa anif sedia maklum akan kretifviti AKU NI.....hahahhaa perasan perasan..dapur blum siap dah poyo melambung tinggi..ahaha well aku kann... Dah lahh..apa pun x kisahlahh kan nak jadik bentuk apa pun dapur ni..bagi aku yang penting ada dapur untuk aku selesa memasak , selasa nak kemaskan brg2 yang sedia maklum yang dah berlambak penuh dalam almari dan macam x tahu nak letak mana tah..Aku bukanlah isterinya nak mintak sangat laki aku buat dapur ni sebab dapur yang sedia ada pun aku dah cukup selesa, mungkin berkat kesabaran aku yang dah masuk 5 tahun duduk umah tu akhirnya sampai gak rezeki aku anak beranak nak rumah lebih selesa dan bahagia.Itulah dia hasil FO dan Dedaun dapat gak dak ila beraya dapur baru tahun 2010 ni...Thanks god sebab murahkan rezeki kami. Gambar kat bawah adalah dapur aku yang 80% siap...just nak tunggu kabinet siap dan cat sahaja.. insyallah before raya siaplah dapur si ila ..
Lantai carporch aku pilih buat lantai dapur...alasan : kalau pilih lantai licin takut anak jatuh...( padahal diri sendiri yang kelam kabut bila memasak kat dapur ,lagi2 time2 nak dekat berbuka )
Dulu dapur besiii...sekarang mak dah upgrade dapur kaca....ceh berlagak..umah orang lain dah berpuluh tahun pakai kaca ...aku baru je nak pakai...pada tuan/puan kaca x beberapa elok..better u ollss guna sainestil...( mcm mana eje dia oi ..mampus laa ) ini lah medan berperang akuu.....


itu sinki kuu...aku ada 2 sinki...kesimpulannya makin malas lah aku membasuhh pinggan..
Itu jer....kenangan pra dapur aku...ini je dapat aku tgk puas2 bila dia dah betul2 jadik dapur nanti.........Sapa2 nak tengok life..korang tunggu je laa time raya...itu pun kalau aku buat open house...
Tingkap ni aku sengaja buat tinggi bagi nampk ruang dapur yag sedia maklum kecik nampak lebih luas ..( asal tingkap aku x nampak tinted hijau yerkk.. realitinya dia mmg hijau okey...masalah camera murah kut..uhukkk alasannn makkk )

Comments

Anonymous said…
waaa lawa la dapur.blh wat open house..hihi..
Unknown said…
ini tahun close house ..budget tarakk..hhiihhihi

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia