Episod Aliff Masuk Wad 13/07/10

X reti nak cakap apa ..rasa berat mulut ni nak bercakap mahu pun nak menulis..setelah 5 hari sakit akhir semalam dia admited hospital..itu jer ikhtiar yang mampu aku buat, aku serah segalanya pada bijak pandai doktar utk buat yang terbaik utk dia.2 hari aku e/l menjaga dia...memandangkan cuti aku semakin tipis terpaksalah aku call mama minta jaga alif sepanjangaku di opis, banyak pengorbanan mama utk cucunya...x dapat aku nak balas segala jasanya, dia sanggup buat apa saja untuk cucunya dan sanggup ketepikan segala aktiviti2nya di shah alam untuk menjaga cucunya..thanks mama..akak x tahu macam mana nak cakap bertapa pentingnya mama buat akak. Kadang2 aku serbasalah dengan dia, patutnya masa tua dia duduk rehat tapi sambung keje jaga cucu pula. Aku tahu ada juga suara2 sumbang mengatakan aku time anak sakit baru nak call, baru nak ingat mak, yaa allah sumpah aku x pernah terpikir macam tu..aku x call bukan makna aku x ingat tp aku x nak ganggu mama dan susahkan mama. Sebut pasal mama, orang kata mana mak mertua , mertua kan dekat, suh la dia jaga ? terus terang aku cakap.. aku mmg aku x nak susahkan dia, dia sendiri pun ramai orang minta tolong..yelahh sedara dekat2 kadang2 ada kenduri orang suh masak, ada majlis, tolong adiknya kat kedai..so aku rasa x perlulah aku nak ganggu dia dan yang paling penting aku x nak orang kata aku ni mengharapkan orang tua sangat. Kalau ikutkan semua perkara di melaka ni aku buat sendiri, dan jarang aku usik mertua ku mahupun adik2nya sebab aku dah cukup sakit telinga bila ada orang cakap aku ni bila anak sakit antar anak umah mertua, padahal sebelum nak hantar aku akan pastikan mertua aku sihat dan boleh jaga cucunya yang sakit dan anak2 aku pun manja dengan mertuaku.Jauh lubuk hati ini nak perhambakan mertua ku dikala aku susah, aku kalau boleh nak senankan idup dia, nak ringankan beban dia, aku kalau kaya aku x kan lupa dia, tapi apa kan daya suami aku sendiri pun bisness kadang2 naik kdg turun dan aku sendiri x pernah amik tahu berapa ribu duit dia dan berapa banyak duit dia dalam bank, ang aku tahu kalau dia terlupa bayar duit kete aku tolong bayarkan, kalau anak x ada susu aku belikan, kalau dia susah aku akan cuba adakan apa yang dia rasa x mampu untuk adakan...yang pasti aku x kan cakap apa yang aku dah buat untuk suami aku...biarlah dia menilai sendiri. tahlah..manusia..aku x pernah ganggu idup orang tapi asal orang macam suka sangat nak kata hal aku dan cari pasal pada aku. Aku dah cukup bosan nak dengar orang sound direct pd aku, macam aku x ada mak bapak, x ada maruah, x ada perasaan, aku masih ada perasaan but jangan melampau sangat nak kurang ajar..time nak minta tolong baru nak ingat aku time senang2, mula kutuk2 aku...ya allahh, come on lahh...kalau aku banyak duit aku x susahkan mama dan mertua aku, baik aku upah orang gaji jaga anak2 aku.Kang , bila upah orang gaji orang cakap aku ni perabis harta laki. entahlah..touching kekadang bila pikri balik, bagi aku satu je..kalau x ada mulut yang bercerita maka x ada orang lah nak mengata, cuma peliknya, bila dah dengar org citer buruk pasal org adakah ko terpikir yang orang yang mengata tu adalah lebih BANGSAT dari orang yang dikatanya....mmg macam ciall ...X cukup tu, tambahlah satu citer baru yang aku ni sajer2 amik cuti sampai x ada cuti nak jaga anak sakit..suhanallahh...20hari setahun cuti aku...cuti nak exam, cuti anak sakit , cuti perayaan ( itupun aku x pernah amik since aku keje JKNM )..itu belum tmasuk cuti sedara kahwin....ya allahh...sampai satu ketika baik aku x yah bercampur sangat kang kalau bercampur kalau x puashati hati ni yang terluka..aku x amik kesah hal ko sudah cukup ko bersyukur dan jangan nak amik kesah hal aku dan keluarga aku... Aliff di ospital...kesian diaa...bosann jer..

sempat layan dia jalan sementara tunggu nurse tidy his bed

sedih je diaa..tp sempat senyum aliff kata" mummy x sakit doc tu enject"...
woke up sayang..mummy nk gi work..ma tok jaga siang okeyy..
p/s: doakan aliff sihat....but biar ikhlass...jangan nak kutuk belakang..

Comments

Anonymous said…
sabarlah kak...dunia ni bulat, ada masa kita di atas, dan ada tika masanya kita di bawah..be strong, i know u will..semoga dak alip cepat sembuh. aminnnn

Allah mendengar rintihan doa org2 yg dizalimi. Allah Maha Mengetahui.
C@zEmOd said…
shaz sabaq ek..biasa le tu..aku phm situasi ko, kdng2 aku pn trasa cmtu gak..tp kita kena kuat n tabah.. okeh..
A.I said…
Alolo..siannye.

Kau kene sabar & kuat semangat tau. Pedulik apa sume org cakap. Manusia mmg camtu. Ramai busuk ati! Pedulikan je tau...
Unknown said…
kak ai: org kena banyak bersabar demi anak dan suami tercinta

ana: thanks dearrr
Unknown said…
tanpa nama : thanks sesgt..bg akk..luahan dlm ni sudah cukup menenangkan akk

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia