DuYan Ohh DuRian ..

Demam duyan melanda...semalam aku borong 6kilo duyan pada opismate aku si dak Yin....seperti biasa dah memang tradisi kami anak beranak setiap kali musim duyan, haruslah kami beli berkilo2 duyan semasa musim duyan melanda. Aliff adalah pengemar duyan tahap gaban, 3 biji duyan dia boleh sesah tanpa henti dan seperti biasa aku dan pak anif beralah je laa dengan anak2. Cacha pengemar juga tapi x sehebat alif but yang mengejutkan dia boleh makan banyak pulak bila tengok aliff asyik makan dengan kusyuknya...

1st Round before dinner....

2nd round after 2 hour dinner...Kononnya, mereka sedang leka main boleh lah aku laki bini melantak duyan tapi sangkaan ku meleset bau duyan masuk sampai ke bilik mereka...so, akhirnya duyan yang comel lote tu yang betul ada 4 ulas terpaksa dibahagi 4 perut....ermmm kempunan kempunan...nampaknya nextweek harus aku beli lagi..
Aliff cakap duyan ni pahit dan manis..." cedap laa mummy "....selalunya before makan sengaja bagi dia rasa dulu nanti dia akan bagi tahu rasanya manis ke, pahit ke, masam ke....kalau masam comfirm dia cakap " Mummy duyan ni BASI laaa "....bukan basi sayang itu dah nak jadi tempoyak...so tempoyak tu mummy punya utk dibuat masak tempoyak ikan jelawat...harusss.....yam yam yamm...
Aliff yang menikmati kelazatan Raja segala Buah-buahan....
Malam tadi, pak anif anak beranak tidur bersependa jer....panas punya pasal...sedar2 aku bangun tengok pak anif dah masuk tidur bilik chalif....cehh..sangat rupanya aku tidur sorang malam tadi...nampaknya cukup bulan pasang air-con kat bilik sendiri laaa.....tapi i semput laa....hihihihiihhii
p/s: pak anif pesan : mummy, minggu depan beli lagi....
aku: esok x nak ...esok pun ada...
pak anif : ishkkk jangan...kang ada yang demam lak...

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia