Apa Masalahnyer .... AgaknYer!!

Stetament macam nak mengamuk tapi hakikatnya biasa2 je.. Memang aku x faham apa jenis spesis yang kadang-kadang x boleh nak tengok orang lebih sikit. PHD ke anda? atau sememangnya x boleh tengok org lebih.. Hakikatnya diri sendiri pun x lah sesempurna mana pun,begitu juga pada aku yang blur ni.. aku x kisahlah lah kalau dah mmg perangai macam tu tapi orang berniaga beb janganlah ko condem barang orang dan nak cakap ko boleh dapat harga yang jauh lebih murah. Hellooo... what kinds of person r u ? sampai nak cakap tu ? apa masalah u sebenarnya...come on laa beb jangan samakan orang berniaga dan u as a pembeli. Kalau boleh dapat jauh lebih murah sekali pun , boleh x ko jangan duk pukul canang sana sini beb. Lu pikir la perasaan orang yang berniaga tu. dan yang paling penting ko ni x reti ke nak jaga air muka orang ke, orang berniaga beb...dia mesti nak markup sikit dari harga belian barulah dapat untung x kan itu pun x reti nak faham...dan jangan nak letak diri tu hanya sebagai pembeli yang berhemah , kalau dapat murah mulut tu ZIP jer laa...dan ko jangan lah nak burukkan product orang ...be positvie please... Aku pun x faham kenapa sampai macam gitu sekali sikap dan perilaku orang...maybe mmg dah sikap kut x boleh tgk orang lebih atau maybe rasa macam nak jadi penyelamat kepada kawan2 supaya avoid people dun bought expensive product...come one laa...kita as a consumer pun tahu menilai , even aku yang jarang shopping pun tahu nak beli mana yang tempat murah dan mana yang berkualiti, kita perlu belajar untuk menghormati hak orang lain untuk berniaga dan hak orang lain untuk memilih, dan kita ada cara kita untuk avoid people supaya x beli sesuatu product itu....but the important thing tolonglah jangan nak condem barang orang bebe...orang tu berniaga cari rezeki yang halal ...dan cubalah respect sikit kan...apasalahnya ko tolong promote sekali tunjukkan sikap yang positive dengan saling bantu membantu...so akan datang ko jual barang orang lak promote barang ko end then kalau rasa u x suka barang dia baik la duduk diam je...dan x payah nak ajar orang lain buat perbandingan. Aku rasa semua orang tahu KL tu adalah tempat paling happening for shopper holic dan tempat paling murah dan banyak pilihan, sesiapa yang berkesempatan nak ke sana dapatlah mereka menikmati kemurahan harga disana...tapi bagi mereka yang tidak berkesempatan ke KL adakah mereka hanya mampu ternganga dengar ko bercerita berdekah2.....ermmm....lu pikir la sendiri...kalau nak suh member belikan pun x kan ko x nak bg sikit duit minyak pd kawan ko yang susah2 nak tempoh jalan KL tu...so budibahasa sikit laa kan.. begitu jugak orang yang berniaga..." Mesti mahu Untunggg maaaa, talak untung mcm mana mahu Niaga" .. Entalahh...kecik hati sebenarnya....tp apakan daya setiap yang terjadi mengajar aku lebih sabar dan berani dalam berdepan dengan manusia yang pelbagai jenis ragam dan isi hati....aku x suka nak mengata..tp lebih pada luahan hati...aku x ganggu bisness orang malah aku x pernah condem apa yang orang nak jual pada aku....yang penting kalau x nak beli buat cara x nak beli...kalau nak beli...ada duit...hulur duit je la.... Walaupun tahu dari mulut2 orang tapi aku percaya mereka ada hak untuk bertanya .... bagi aku mereka x melaga2 kan aku pun...aku stil mcm biasa dan aku cuba belajar utk musabahah diri supaya lebih positive pada semua..X kuasa beb nak wujud coremm mengumpat ..banyak keja aku lagi...umur aku pun makin meningkat dan x perlulah aku jadi budak2 nak layan perihal orang ...yang penting jangan sampai aku hilang sabar....aku boleh main2 lagi, gurau2 lagi tapi jangan sampai KURANG AJAR.. p/s: lepas ni comfirm citer ni macam virus merebak satu opis....sapa yang baca simpanlaa ...x perlulah jadi batu api nak menambah citer..sapa yang terasa..aku harap berubahlahh...take it positive...sebab aku pun x perfect jugak..setiap orang ada kelemahan dan kelebihan...x perlulahh nak rasa diri masing2 semua bagus dan perfect sesangat....kita ni semua mahkluk allah swt.

Comments

Anonymous said…
marah nampak...releks la
Unknown said…
x ada makna nk marahh..

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia