aku dah berubah ?

Fuhh fuhhh..fuhhhhhhhhhhhhh

Berabuk berabuk...

Agak lama x update blog, rasa rindu pulak tapi tangan macam malas je nak menaip, macam mana tu?

Actually banyak cerita nak tulis tapi rasa macam dah x ada nafsu plak nak cerita.

Sejak akhir2 ni macam x selesa je rasa diri, apa buat semua x kena ada je yang nak kena pikir.

Maybe, aku sudah semakin sibuk dengan bisness, tu yang rasa x cukup je nak bernafas. Rezeki anak2 aku, company kami berjaya menang TENDER kerajaan fuhhhhhhhhh......alhamdulilah akhirnya dapat juga kami rezeki terletak. Bila dah dapat project, now timbul pula masalah lain ....... ermmmm..... nak cari duit rolling untuk beli meterial. Dugaan penuh dugaan, setakat ni aku x terfikir nak buat pinjaman mana2 bank , mahu pun MARA sebab rasanya masih banyak sumber lain yang boleh diperolehi, cuma kena jujur dengan janji je, kalau dah pinjam cukup masa kena bayar barulah orang suka nak bagi pinjam lagi and yang pasti aku pinjam kat sedara mara jer. Bagi aku soal bayar balik x jadi masalah, kerana aku ni seorang yang commited and elert pada hutang piutang, cuma aku risau kalau dapat project bertimpa2 mahu terkangkang aku nak cari modal beli meterial.

Ni planning raya dah menyusul bulan 4 adalah bulan sibuk aku dengan partnership aku , sebab ingat nak terjah indon beli meterial kain, dengan design baju, beli aset dan paling penting nak tambah pekerja bagi capai target pengeluaran raya 500 helai baju untuk jualan bulan ramadhan. Aduhai, baca macam best je kan planning tapi realitinya dengan aku yang bekerja kerajaan malah seorang student pulak tu.....mana nak terkejar segala2nya, terpaksalaa partnership aku yang terkangkang2 jumpa client, buat sales malah dia more to operation and marketing manager laaa kiranya manakala aku more tu planning marketing,invest find out capital, accounting and management. Bila pikir2 balik time ni la pun aku nak gunakan skill2 accounting and management berdasarkan pengalaman kerja dan waktu study, kalau x sure berkubur je laa segala2nya. Bukan aku nak kata kerja gov ni x membina kerjaya and skills but faham2 je laa PKP N17 kalau x keje jawap tepon, jaga kaunter, face complaint malah tempat orang lepas geram....sabar je laa selagi boleh sabar.

Since aku bisness alhamdulilah...masa aku x terbuang begitu sahaja, dan aku lebih banyak berjimat dari berbelanja dan hanya beli barang yang perlu sahaja. Pak Anif pun perasan perubahan pada diri aku ni.

Ya allah ko permudahkan perjalanan perniagaan aku dan k.zizah demi kasih chalif dan rabda...aminn

Comments

jeli said…
kak owang doakan akak berjaya..amin.. chayok kak
Unknown said…
tq dik comel...harap succesfull ..amin..

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia