Dugaanku

Tahlahh....sejak dua menjak ni macam2 dugaan dalam hidup ni, rasa macam nak surrender pun ada tapi bila dikenang2 mungkin ada hikmah di sebaliknya. Ni baru lepas mid term examination so lenyap sikit segala bebanan, kalau tidak hari2 aku dengan buku kemana pergi pikir buku sampai Pak Anif pun dah naik lemas tengok rumah bersepah-sepah dengan buku2, laptop dan tu belum termasuk chalif punya barang mainan yang berlonggok depan tv. Aku kalau dah nak exam memang satu keje aku x boleh nak buat, cakap pun x banyak kecuali bab2 penting jer. Konon takut ilmu didada hilang...cehhh...padahal ko tu yang bebal baca buku x masuk2 dalam kepala otak.... Dalam pada exam, cacha pulak demam, aduhaiii, tekanan buat aku sepatut aku baca buku ni kena pulak mengadap dia yang sakit, tapi apa kan daya dia lah permata hati aku dan pak anif selain aliff. Medical Expense bulan ni punya lah tinggi, mana x nya lepas cha sakit aliff pula menyusul. Aduhai, letih mummy x dapat nak tidur malam, nasib pak anif ada yang ringan tulang membantu..alhamdulilahh. Bila anak dah sakit, mak bapak x senang duduk........nasib pak anif keje sendiri kalau kerja kerajaan, swasta mahu comfim habis cuti tahunan, and yang aku ni pulak dah tinggal berapa hari je cuti...aduhaiii..aku harap next month chalif sihat2 je. Bagi aku dugaan anak sakit ni amatlah menduga aku laki bini. Anak2 aku kalau dah sakit bukan sikit2 punya sakit,panas yang melampau, sakit2 badan, badan lembik2 dan x boleh makan ....fuhhhh......... Hari ni aliff sakit lagi, x kan aku nak cuti lagi terpaksalah aku hantar juga ke rumah baysitter, if let said badan dia masih x susut2 juga nampaknya PLan B menyusul, call mama suruh turun dan send aliff ke Pantai Medical and admit teruss....hanya doc aje yang layak untuk merawat anak aku...Kudrat aku dah x berdaya untuk berdepan dengan tangisan aliff disetiap malam, dan kalaulah aku ada kudrat untuk memindahkan segala sakit anak2 pada aku .... aku sanggup ya allahhhh....asalkan anak2 aku sihat. Aku now di opis, x pernah2 aku tidur tengahari, hari ni aku boleh terlelap depan pc tahu2 dah pukul 1.30pm dan opis pun dah gelap gelita. Aduhai....sikit punya penat aku ni sampai waktu rehat pun dah x perasan. Hari ni rasanya lebih 6 kali aku call baby siter untuk tanyakan hal aliff, yang pasti aliff x nak makan2 since last nite hanya minum susu je itu pun x sampai sebotol, cian anak mummy.... Ya allah, ko tabahkanlahh aku, berilah kesihatan yang baik pada anak2 aku dan lancarkan perjalanan aku anak beranak serta suami disamping ko limpahi kami dengan kasih sayang antara kami dan rezeki yang murah. ...aminn p/s : aku letihhh bangat

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia