as a wife,mom,student,gov staff and own bisness

Fuhhhh.... Done assignment, berminggu mengadap sampai jatuh2 sakit. Kadang2 macam dah malas nak futher study ni tapi bila dah masuk sem 6 baru ko nak pikir malas apa kess....dah beribu duit ko habis baru ko nak pikir akan kemalasan ko.Bukan malas yang mejadi puncanya tapi since dah buat bisness , jadi sibuk memanjang je..... akhirnya join jugak aku dlm dunia perniagaan ni...Amik ko, dulu kata malas nak bisness2 , keje je la ngan kerajaan sampai mati but bila dah naik "sheikh" bout bisnes ko lak yang lebih2 nak capai target. Betul kata orang " x kenal maka x cinta " bila dah terjelepok jatuh dalam dunia perniagaan ni barulah tahu bertapa adventurenya, paling aku suka bab nak buat sale, mula2 malu nak cakap yelahh kita nak present product kita pada orang kena ada keyakinankan..kalau cakap tersangkut2 nampak sangat ko x familiar dengan product tu padahal ko pengeluar dan yang paling tragis ko tu OWNER company tu. Apa cerrrR..? Kalau orang tanya mission aku sekarang of coz dari aku kecik sampai besar jawapannya tetap sama " Nak berjaya dalam hidup " ..Tapi bila orang tanya " Berjaya ke ko sekarang?" ERMmmmm... no comen but bagi aku sudah di anggap berjaya dengan ada 2 anak yang comel dan husband yang penyayang dan paling memahami and x perfect rasanya kalau ko KAYA tapi kurang kasih sayang...banyak duit tapi macam x ada duit.Bagi aku DUIT ni memang HANTU tapi kalau x ada duit mana nak datangnya kebahagian. yeke? tah lahh...ada masa DUIT amat2 perlu pada sekarang ni tapi pada ketikanya ia amat BERHANTU apabila manusia sanggup menperhambakan diri kerana DUIT. So totally aku nak moderate, aku x anak jadi hamba pada duit dan dalam pada masa yang sama ianya satu keperluan. Why i opening my own bisness but on the same time i as gov staff ? The answer is... aku nak kelainan dalam kehidupan aku yang dulu balik keje pergi keje, masak, kemas rumah, jaga anak, basuh baju , hujung minggu hang out dengan anak2 dan suami paling kurang aku balik Shah Alam jumpa mama dan lepak umah mertua sambil makan apa yang dia masak ...yam yam yam..so aku rasa macam x ada life dan carian hidup aku sebenar, bagi mengelakkan diri aku rasa kosong tanpa ilmu aku sambung degree dan kini tambah lagi satu bidang iaitu perniagaan. Amikkk ko..dulu x payah aku pikir cash flow, product, design, quality dan segala bagai tapi kini hampir setiap minggu talk aku bout bisnes tapi aku masih ada masa untuk bersuka ria dengan anak2 dan suami aku. Bagi aku bisnes ni pengerat hubungan aku dan suami, mana x nya pak anif kan kaki bisness dan otak buat duit je so secara x langsung dialah orang yang paling banyak menyokong aku ...i really2 love him. Amatlah beruntung aku memiliki dirinya and aku harap allah panjangkan jodoh kami. Mula2 nak accept either nak join bisness or not, dialah yang banyak beria suruh aku join dan amik peluang, aku ni bukan apa...perempuan beb and nama pun isteri orang kang mahu sedara mara dia nampak aku jumpa client spesis jantan mahu kecoh satu Durian Daun bini dak Anif ada scandal dengan Jantan lain, x pasal2 kerana fitnah relationship porak peranda.But Pak Anif said " i believe u and i know u "...well aku kan isteri solehah ...AHaksss.What everrr... So know...aku adalah seorang ISTERI , STUDENT , GOV STAFF AND BUSINESSWOMEN...Apa pun orang nak cakap, aku x kisah..insyallah aku cuba teruskan semua pilihan itu di atas bahu aku sendiri .. aku x nak orang cakap bila seorang isteri dah join bisness nampaknya anak2 terabai....MINTA MAAF laa sesangat...sapa kata aku x pernah bawak anak2 buat SALE....AKU PERNAH BAWAK LAAAA....bagi aku x ada yang mustahil dalam dunia ni dan aku percaya rezeki yang ada semuanya untuk anak2 aku dan keluarga ...dan aku lakukan demi mereka .Tapi sejak dua menjak ni Pak nif x bagi bawak anak2 dia join bisness trip dia nak aku bersungguh2 pd apa yang aku buat so terpaksa la aku buktikan yang aku BOLEH!.. Since Nov 2009 aku join bisness aku makin nampak jalan peluangnya cuma macam rasa x cukup masa dan macam2 nak plan, dengan meeting, jumpa client, pembekal and now tengah plan nak sewa kedai, beli aset dan segala bagai.. Ya allah, semoga tuhan lancarkan perjalanan aku.... X mampu ke Pak Anif sampai aku kena bisness sendiri? Bukan x mampu..tapi terlalu mampu, cuma seperti yang aku kata aku mahukan kelainan dala hidup dan yang paling penting aku nak buktikan pada PAPA yang aku pun boleh berniaga macam dia. ( ada kisah yang aku pendam sebenarnyaa tapi biarlah menjadi rahsia ) What ever.. Apa yang penting ....Nawaituuu...kalau niat ko tu betul..betullah jalannya... cayok cayok...pada kawan2 doa2kan semoga dimurahkan rezeki. amin... p/s: bisness apa aku buat ?..... secret...

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia