Adoi x sanggupnyer akuuu....satu satu

Hari ni memang hari yang problem.....rasa macam nak pengsan pun ada, nak mengamuk , nak maki dan nak nak nak nang nakk... Pepagi je aku dah kalut dengan anak2, dah la bangun lambat dengan x gosok baju sekolah anak lagi , dengan baju lepas tu pak anif lak awal pagi dah keluar ke pagoh. So, jadinya buat la perangai kelam kabut aku....x pasal2 chalif x pergi sekolah gara aku yang punya salah. Ni la akibatnya bila x prepared b4 balik kampung.............. salah aku kan...memang pun. Itu baru bab rumah, sampai opis banyak kerja plak nak kena buat, x la beban sangat keja kat opis ni cuma kena update call yang lepas2 dan print out. Tengah relex2 aktiviti memprint2 sambil2 jawap call layan orang kat kaunter ....tetiba k.zizah call suh prepare sebut harga untuk bla bla bla...nak on the dot send by fax....bab fax and quotation tu aku x kisah la tapi dia suh aku A.S.A.P ...cehh gila!...dengan kelam kabut aku prepare segala bagai tepat pukul 1pm zoommmm balik rumah dan fax doc tu dan zoommmmm ke poss opis amik surat register yang dah sampai lama tapi boleh yerk macam malas nak menapak kat pos opis, padahal surat tu yang nak bagi KO duit tu.... bagang kan...memang pun..nak kata orang kaya ko tu miskin... Sampai opis dah lewat 5 minit...x kisahlah kan.So , time laa aku layan kerja2 aku kat opis plak...baca blog, jawap call.....so dah kira aku senang lenang lah kan... Tetiba... Tepon berbunyi , off coz aku angkat x kan aku nak buat bodoh plak.... Belum hello ....k.zizah dah bercakap macam orang dapat contract juta2.... " Gee, ko kena order bla bla bla...bayar kepada bla bla...barang kena sampai esok juga...dan bla bla bla...hospital tUT nak by 1april kena sampai sana.. " Perhhhh.....gila, baru aku nak bernafaskan...so aku pun open Maybank2u tt duit dan tt to supplier tetiba....Ohhh god....limit tt not more than 3k ....mampuss!!!!........comfirm aku kena menapak ke bank2 ni. Amik stuff terus blah gi maybank, dengan harapan dpt tt b4 4.30pm....Drive laa ..aku macam orang gila...kalau terbabas pastu mati comfirm aku mati katak..sebab aku x solat zohor lagi.Dah lah buat kerja luar pastu keluar waktu pejabat...kalau bos tahu mampus kena gantung kerja laa aku gamaknya. Aduhhh... Maybank 3.15pm.. Aku sampai simpang maybank sekali x aa parking lakkkkk........dah orang nak cepat ni....adoii... Aku dengan slumber bomba block kereta orang pastu berlari ke bank. Langkah pertama, cuba tranfer dari mesin...Ciss..GAGAL... Langkah ke 2, ko x reti2 nak amik nombor dan beratur....fuhhh..lama rasanya aku x beratur semata2 nak keluar duit dan masuk kan duit. Tengok no .... mak ai jauh lagiii.... X sampai 10 minit hati x sedap ..maklumla aku kan block kete orang, mahu bini orang tu nak beranak dan kena gegas ke hospital x pasal2 sebab kereta aku ada yang beranak dalam kereta kat parking tu karang...Fikiran kena melangkau dari otak...heheheh..Aku keluar bank aduhaiiii....kena saman siakk....gila babi...dah lahh x ada duit ni...Apa lagi x kan ko nak duduk nagis mengadap kertas saman tu ....start kereta jalanlaaaaaaaaa carik parking.Lepas satu pusingan baru dapat parking, pastu kepala aku terpikir lak NO karang terlepas plak...x pasal2 kena amik no baru....GILA!!...dengan parking ala2 x senonoh , kalau orang tgk comfirm menyampah kat owner kereta , selfish, bullshit...tapi bila tengok muka comfirm cakap...Oooo budak rupanya...baru dapat lesen ni...haahahah maaflaa bukan budak..MAK BUDAK..so lepas ni kalau nampak kereta parking x lepas bontot ....anggaplaa..KESS dia sama dengan aku dan begitu juga aku jangan nak maki2 orang parking x betul...uhaaaaaaaaaaa.... Berlari sepantas watson yam bek.....sampai je bank lajak 2 nombor nak sampai nombor aku...alhamdulilahh...tarik nafas lega.....senyum lebar laa sikit hilang tension saman aku..konon settle la aku nak bayar duit supplier barang ni. 4325 ... itu no aku.. Sampai kaunter senyum2 bagi slip padahal nak control penat.....tap tap tap tap ( bunyi keyboard teller tu )...

Comments

jeli said…
kak siannyer....sabo,lah kak..nak berjaye mesti ade usaha sikt..chayokkk..kak

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia