Newborn...Congrate Jaz, Bro Musa & Bro Meran

Bila tengok baby ...aduhai berdetik hati ni bila lahh perut ni nak berisi lagi ni. Sudah 4 tahun tidak berisi dah rasa teringin nak timang anak lagi. Aduhaiii..nampaknya kena la aku berkerja keras lagi.Baru2 ni aku terjah tengok baby jaz, bro musa dan bro meran....alahaii comelnya...mcm dalam gamba2 ni. 1st aku seopis terjah Mahkota Medical ziarah Jazlin yang melahirkan anak ke-2 for her 2nd baby boy...bila lagi nak girl jaz...so nampaknya kena usaha lagi ni...kekekekek.. Aduhai nak besaRkan anak sorang sekarang ni x sama macam zaman dulu2, expenses per month dah beratus pendek kata kalau x plan perbelanjaan mmg comfirm x makan maknya.Kalau dulu pakai lampin habis satu pagar rumah di sidai lampin, duk kena musim hujan haaa..sidai lak kat atas2 kerusi, balik belakang katil, hanger keliling cangkuk langsir dan segala bagai hasil kreative org nak bagi lampin cepat kering ( aik macam biasa aku buat je ) uhukk... laaaa ni amik ko dah ada pampers..duit lak tercekau2...kalau sehari sehelai boleh lah kira berjimat kalau dah sehari 10 keping itu bukan berjimat namanya itu menyengkekkan kaun ibu2 dan bapa2 tapi itulah Hakikatnya ..so nak jadi ibu dan bapa ni bukan senang...semua kena prepare..
Baby Afril, agaknya gitu la eje2 dan sebutnya...seiras abgnya azril..abgnya ni peramah madang nampak camera mesti nak suruh kita amik gambar dia..siap berposing lagi. Mulutnya jangan cakap...petah mengalahkan budak dah 5/6 tahun..ada je jawapnya ada je telatahnya..tah apa tah si jaz ni makan sampai dapat anak sebijak azril ni yerkk..terlebih obimin ke lin? ekekekek Ala cebik...anak abg musa, sekecik dan secomel ayahnya, halus je tapi berat 3.1 kilo buat kata isteri abg musa berat tulang..Ni pun satu, abgnya duk belek2 adiknya, time orang datang time tu lah nak cium la, nak belai la...aku actually nak angkat tapi abg dia daring siut duk peluk2 adik dia...takut naa org nak bawak lari adik dia. Aku terjah di rumah abg musa wif ina comel, yan, k.kam dan k.ogy diiringi pilot bro meran.
Dalam masa nak balik dari rumah abg musa...kami sepakat nak terjah rumah bro meran yang sedangkan dia bawak kami ke rumah bro musa..seboleh2 x nak singgah rumah dia..terjah2 sekali bapak dia dah terlentang tido depan rumah..apa boleh buat..kami nak tgk cucu je bukan nak tgk datuknya..Anak abg meran mmg cute sesangat...gerammmmm aku.si ina comel dah duk telek2 je anak abg meran..sekali tgk pipi ina comel dah sepesen lak ngan baby atikah..kekekek..Oleh kerana baby meran baby perempuan..so aku ni lagi geram okey..sebab aku ni kepinggan baby girl after aliff...insyallah..kalau baby boy aku terima jugakk...
p.s: uhaaaaaaaaaaaa ...pak anif..bila anak ke-3 kita nak menjadi ni.......

Comments

Diana Ishak said…
sgt alergik tgk baby okkkk. alergikkkkkk.

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia