Menderita Sakit Gigi

Pernah dengar orang anak dah berderet menderita sakit nak tumbuh gigi bongsu...? hAAAaaa aku laa orang yangnya, yang umur dah lanjut, anak dah berderet tapi datang lak satu masalah gigi bongsu baru nak naik. Aduhh..menderita satu badan ni bila gigi sakit, sakit nak beranak pun x sakit macam ni punya teruk, rela lagi aku beranak 10 dari sakit gigi sebatang.
Aku start kena hari rabu melarat sampai hari ini iaitu hari Ahad, esok nak keje ni tapi masalah gigi masih x settle. Bukan x nak jumpa doc tapi siap merayu lagi suruh doc tu cabut je terus gigi aku ni, tapi apa kan daya sakit ni bukan setakat nak tumbuh tapi siap dah bengkak dan bernanah dalam gusi. Doc cakap, mereka x boleh nak cabut sehingga bengkak aku x reda sebab sekiranya aku berkeras juga nak cabut aku kena tanggung risiko bius x lut di gusi dalam erti kata lain ubat bius pun x boleh serap dalam gigi so kira cabut HIDUP2 laaa...gila apa! sakit ni pun aku x tertangung ni nak tambah plak sakit dapat rasa masa nak cabut...adoii aii...
Benci tul laa...time cuti2 malaysia je sure ada je masalah...x aku yang sakit anak lak yang jatuh sakit..lepas tu MC2....dahlah aku ni bosan duduk rumah, jenis spesis x boleh duduk diam. Aku pun x faham la asallah orang suka amik MC...yang aku ni lak kalau setakat MC 1 hari boleh diterima akal lagi tapi masuk 2 hari MC....dengan aku2 gila duduk rumah tu. Nanti mula laaa..segala bentuk kerja aku buat dalam rumah dari membasuh , melipat, mengemop dan segala bagai kerja sehingga mencabut segala bulu2...opsss...Kan bagus MC tu boleh merayap gi shopping ke, window shopping ke, ekekkekekeke...tanduk sudah naik kepala..lu punya gigi apa citeerr? Nak mampus berjalan2 dengan gigi aku sakit gila ni.....lupa je laa angan2 ko tu ila..
Kelmarin wedding cousin Pak Anif, so x dapat sangat aku nak ringan tulang sebab kesihatan yang di luar jangkaan ni, jadiklah aku tukang tengok dan tukang sibuk je. Sure ramai makcik2 sedara Pak Anif wanted aku menantu PEMALASS kan ? ermmm..ada aku kisah? macam anak2 menantu diorang tu rajin sangat kan. Aku ni kalau nak menolong x yah tunjuk, sorang2 pun aku boleh buat kerja laaa...ni aku sakit laa...kkekkeekk emo laakk yerk...Apa pun, aku ni kalau buat rajin pun orang pandang x rajin gak...so aku x kisah dan x nak amik kisah..sekarang aku pikir GIGI AKU SAKIT!!!!!!!!!!........
Pada Manja, itu pun kalau ko tahu add blog aku ni la...selamat pengantin baru dan jadiklah isterinya yang solehah...x ada apa aku nak bg ko dik....kalau x aku yang over nak bg itu ini kat orang...Insyallah ada rezeki akak postpone jer hadiah tu pada hadiah newborn ko nanti... :P....
Pada yang belum tumbuh gigi bongsu bila umur dah lanjut ni..harap2 berwaspadalah anda...sebelum anda jadik seperti aku ni....Knowledge point its...gigi bongsu x ada guna, so better korang buang je....salah satu sebab gigi berlubang 90% darinya adalah berpunca dari gigi bongsu anda a.k.a gigi GRAHAMM.bell....kebanyakkannya sisa makanan akan terselit di gigi bongsu dan sukar di gosok dengan berus gigi sehingga menyebabkan berlubang. ........... be ware..bila dah sakit ..sedap lagi sakit nak teran anak dari sakit gigi ko sebatang......
ok bye....aliff nak susu lakk..

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia