Menu Johor

Amik ko...sekali 3 entry aku masuk serentak...utk hari ni... Last week aku ke Johor kampung halaman ada urusan bisnes dan keluarga...Kalau dah turun johor for sure aku akan terkenang makanan2 best di sana. Kalau sebut Laksa Johor, Mee Bandung, Mee rebus, Roti Kacang POOL, sOTO, lONTONG dan segala bagai laa jenis makan ..kalau nak sebut mmg x teringat...itu x masuk lagi bab jenis kuih2 dia..fuhhh meleleh...Kalau dalam malaysia tempat makan yang aku suka Negeri JOHOR dan Penang...Apapun selama 2 hari aku kat sana...dapat gak aku merasa separuh dari makanan johor yang popular...Haaaa..gemuk x gemuk la..walaupun pakai gigi besi..x mematahkan semangat aku nak HIDUP UNTUK MAKAN...yam yam.. Tapi aku nak recomen korang ROTI KACANG POOL ..memang sedap..dengan roti yang lembut dan kuah yang sedap disamping telur goyang disebalik kuah kacang pool tu...melelih air liur...Tempat paling sedap menu Roti Kacang Pool adalah medan selera berdekatan dengan Balai Bomba Besar JB..kalau ada GPS ..korang set " MEDAN SELERA BALAI BOMBA" sure gps korang memekak bagi direction..Bila dah makan Kacang Pool, jangan lupa order Air Bandung...memang sedap rasanya..so, bila dah makan sedap dan segala2nya sedap...Boleh yek aku lupa nak snap gambo menu Roti Kacang Pool ni...haram jadah...dah habis baru aku teringat nak amik...apa yang tinggal? mangkuk kosong jooo...lain kali aku pergi aku snap..itu pun kalau aku ingat lahh...sebab SODAP bebbbb!!! iNilah dia gambo menu yang aku sempat amik...itu pun dah nak abis baru aku teringat nak snap...bertapa kelahapnya aku kan....gambo nasi lemak tu abaikan..sebab aku rasa mana2 pun ada...tp yang aku makan ni ada sikit lain sangat...rasanya amat berlemak, telurnya rebus yang digoreng dan salut sambal...yam yam yam.... Actually, kebanyakkan tempat yang aku singgah adalah diantara tempat2 yang popular di johor, dan kita mesti exspect kalau popular mesti kedai pun GAH kan....tapi aku gerenti punya korang mesti x percaya yg mostly aku makan semua tempatnya gerai dah macam nak roboh, gerai tepi jalan, tepi Longkang...tapi hakikatnya disitulah tourist guide aku bawak ....katanya GERENTI SEDAP...( sedara mara aku ) Gambaran Lokasi dari sudut fahaman aku ..itu pun kalau faham la : MeeBandung : Lokasi Gerai Bawah Pokok Besar belah kanan sebelum Jambatan Muar...bersebelahan perumahan ....nama kedai ? aku lupa.... Mee Rebus : Medan Selera Larkin Roti Kacang Pool : Medan Selera Balai Bomba JB Nasi Ayam Kota Tinggi : ( Paling best di johor ) Kedai Nasi Ayam Basir ada 2 cawanga di Kota Tinggi ...aku rasa satu kota tu kenal restoran tu...( cuba rasa nasi ayam gorEng basir..comfirm sedap !! ) Soto : Highway Danga Bay jalan menuju Tampoi belah KIRI..sebelah dengan bangunan CIMB....Gerai tepi Lorong Gelap...eekekekekk tapi bukak hanya dari 6.30am - 10am sahaja....lebih dari tu dah habis....makan serdak sup jo lahhhh.... p/s : harga semua bawah rm5.....aku suka...dan aku suka...yam yam yam

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia