Terimalah segalanya...walaupun tdk menjadi nyata

Aku cukup lemah nak buat topic....lantaklah asal aku faham..
Kadang hidup ni tidak semua yang di rancang akan menjadi kenyataan. Kadang2 plan punya baik tiba2 x menjadi atau ada je yang menganggu. Begitu juga dengan kehidupan seharian, x semesti orang yang kita suka tu suka bebenar dengan kita. Lagi2 ia melibatkan soal rumah tangga iaitu hubungan suami isteri. yelahh, hari ni laki kita cakap i luv u , esok lusa perkataan yang sama cakap pada perempuan lain , sapa yang parah ? pikir sendiri la. Sentuh cerita rumah tangga rasa macam agak sencetive sikit, ialah diri sendiri pun dari keluarga divorced jadi aku agak trauma bila dengar tang tang citer lelaki nak kahwin lain, laki ada scandal aduh rasa macam diri sendiri will be terkena. Walaupun papa dan mama aku dah berpisah tapi hubungan kami anak beranak x pernah putus dan aku bersyukur mak tiri aku ( ibu ) x pernah melarang papa nak bersama2 anak dia, tapi kalau disebaliknya mahu aku lah yang pakai baju belang2 hitam putih kat penjara kajang tu gara2 hentam kepala mak tiri dengan hammer biar mampus. Even mama dan papa dah berpisah tapi sekarang mereka umpama sahabat yang sering berkongsi cerita hal2 bisnes, keluarga dan hal2 semasa, boleh pulak berceritakan sedangkan masa mereka bersama madang berjumpa asyik nak bergaduh je, ada je x kena even kucing dan anjing pun tahu nak berdamai itu pun time tido je lah senyapkan. Terkenangg... Ingat lagi masa zaman sekolah menengah , masa tu nak SPM bukan trial tapi betul2 punya exam. Masa tu aku ni di anggap anak bapak, so x lah aku berapa ngam dengan mama bukan x ngam tapi mama yang tuduh diri ni tali barut papa kononnya selalu mengadu. Padahall sumpah aku x pernah buat mcm gitu. So, masa tu ketuk pintu bilik konon nak salam tangan mama nak mohon restu laa kan, but suddently boleh yek dia maki hamun aku kat pintu tu, x pasal aku rasa diri terbuang sangat2. Sedih gila babi, nagis teresak sepanjang jalan tapi buku note still kat tangan okey nak cover malu + baca saat2 terakhir nak masuk dewan. Bila mata dah bengkak mula la bestfriend aku nampak ( wani ) " Asal ko gee ? ( nama manja aku ) Ko sakit yerkk , ko dah makan ?.." dlm lubuk hati ni tuhan sahaja yang tahu betapa menderitanya aku, kalau orang lain dapat mohon restu mak ada gak yang mak cium2 kat dahi wish good luck, tapi aku?....touching2. Tak pasal2 sepanjang dalam dewan aku sosek sosek, konon selsema la kan padahal ko duk tahan nagis. Bila pikir2 rasa macam lonely sangatkan bila tengok diri dah macam terbuang, lagi2 yang pulaukan kita tu adalah mak yang melahirkan. Aku faham perasaan mama ketika itu dengan papa buat perangai maybe dia tension dan kebetulan pulak aku dan papa macam belangkas lagi lah benggangkan. Patut anak2 dia sokong dia alih sokong bapak dia, siapa lah aku nak masuk campur ketika itu cukuplah diri ni utk disayangi dan di belai. Tahun punya tahun, barulah aku tahu yang papa dan mama telah diblackmagickan supaya sentiasa panas dan membenci apabila bersama. Betul gak tu sebab papa dan mama berubah sikap dalam sekelip mata dan makan bertuhn pulak tu .Padahal dulu kamilah keluarga yang amat2 bahagia, dimana mama disitulah papa dan always holiday dan enjoy2. Mula2 x percaya tapi bila dah jumpa Ustaz Harun Din barulah mama redha yang ada orang ingin memisahkan antara cinta papa dan mama. Bila mak bapak dah bercerai , semua kemlam kabut dan Siapa jadi mangsa? Off coz kami adik beradik. Menderita juga perjalanan mama dalam memperjuangkan hak dirinya seorang isteri akhir setelah berhempas pulas berubat barulah blackmagic tu tidak menguasai kami semua, but papa masa tu sudah pun berkahwin lain. Badan mama dari sihat terus kurus gara2 buatan orang dan sampai sekarang mama x nak amik tahu siapa yang buat angkara munafik itu. Baginya suami adalah pinjaman, dan dia redha atas apa yang berlaku hinggakan mama tidak menuntut satu sen pun harta sepencarian diantara mereka berdua kerana dia percaya satu hari papa akan kembali padanya.......tp sampai sekarang x kembali2. ( air mata aku mengalir jup..)...................:( :( Entry yang lepas aku ada cerita pasal pak sedara aku buat hal ada betina lain kononya cinta sejati zaman sekolah telah menjanda dan ingin penyelamatkan warga janda. Babi! diri sendiri x betul dan berangan nak berpoligami. Tahu lah mampu, ada kilang , aset berjuta itu belum duit dalam bank tapi hakikatnya yang mengharungi zaman susah tu masa bila adakah dengan betina tu ? x kan ? of coz dengan bini ko yang now merangkap bisness partner aku . X kisah lah juga kalau kahwin dengan perempuan yang mulia tapi rupanya bad past story dan malas aku nak citer pukungnya. So, sapa jadi mangsa bila laki bini dah bergaduh? of coz anak2 la kan balik2 anak2 la jadi mangsa padahal bapak yang gatal tak pasal budak2 tu di exsport ke kampung halaman gara2 pak sedara aku tinggalkan mak sedara aku tanpa satu sen duit hampir beberapa bulan. Duk perabih duit dengan betina bangsat tu.Perhh sungguh x di terima dek akal waras aku. Kalau ikutkan hati ni lama dah aku sepak terajang tapi rasanya aku yang lebam duk tersungkur balik tembok...siapa lah aku...WANITA ... Aduhai, spoil bisnes kami gara2 pak sedara sorang ni, now dah dapat job 40k, sekali dia tahu lak terus kata nak berbalik dengan wife dia tapi bersyarat x bagi kerja / bisnes dan promise bagi wife dia rm5k sebulan. Motif? Aha dulu bini tu gemuk sekarang dah cantik slim pendek kata dah macam anak dara..baru nak mengelabahlakan... mmg jantan cialll... Hope mak sedara aku tu x hancurkan plan kami yang dah berbulan ON ni..penat aku cuti2 nak buat sales sampai dpt order tapi kalau dia sebut nak terima laki dia x ke hawau aku dibuatnya, x kan aku nak ON dengan pak anif, sah sah dia hanya sebagai pelabur besar dalam bisness ni. Apa aku nak jawap? So segala plan will be hancurrr!!!...ni yang aku x suka ni..... Aku nekad, if let said positive she will be back to his husband i will running my bisness by my on self..i dun care...target aku sales 100k around per year and will be opening my new boutique. Insyallah....my achieve target in 2 years. aku x nak kerana pak sedara aku yang gatal kotek segala2 harapan aku nak jadik bisneswomen hancur...memang cialll Esok, aku akan tahu keputusan dari mak sedara aku....rasa x sabar nak dengar kata putus dia..but if let say dia akan kembali pada pak sedara aku...aku redha dan aku sokong jugak demi anak2 merangkap sepupu2 aku... tapi tang laki dia x bagi kerja dan bisness just duduk rumah ...memang aku x terima dek akal ....ko ada diploma beb...x kan nak buat bungkus nasi lemakkkk...at least ko isteri yang berkerjaya . aku dah penat....dan kusut...rasa macam stress lak ...cukup lah ceritara aku yg tah apa2 tah ni.. nak join chalif tengok movie PAPADOM yang rasa dah berpuluh kali kami tengok...sebab citer dia best giler...dari kedai kecik bertukar jadik besar gila2 siap cawangan...alih2 menyamar jadik tukang kebun sebab anak.... p/s: movie papadom...

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia